השבועה שתעניק לך משמעות ותכלית בחיים: גילוי הייעוד דרך התניא

שתיל זרע

המסע הנשמתי: גילוי השבועה הייעודית

החיים בעולם הזה עשויים להיראות כמו התחלה חדשה, דף חלק עליו אנו כותבים את סיפור חיינו. אך למעשה, אנו נושאים איתנו מורשת עמוקה, זיכרון של מסע ארוך ומתמשך עוד לפני לידתנו. זוהי מסעה של הנשמה, ישות רוחנית ייחודית ועוצמתית, המחפשת את מקומה בעולם ומבקשת להגשים את ייעודה.

עוד לפני רדתה לעולם הזה, נשמתנו נושאת בתוכה שבועה ייעודית. זוהי הבטחה פנימית, חוזה קדוש שנכרת בין הנשמה לבורא עולם. השבועה אינה כבילה חיצונית, אלא ביטוי עמוק של רצון הנשמה, ביטוי של מהותה ותכליתה. היא מכילה את כל הכוחות והכישורים הדרושים להגשמתה, כמו זרעים קטנים הממתינים לפריחה.

המסע אל הגילוי:

עם לידתנו, אנו שוכחים את השבועה. אנו נולדו כלוח חלק, עטופים בגוף פיזי וחווים את העולם דרך חושים חדשים. עלינו לצאת למסע של גילוי עצמי, מסע של זיכרון  שבו נלמד להזכר באותו זיכרון ונגלה את עצמנו ואת ייעודנו.

השבועה הזאת היא גם מלשון 'שובע' משביעים אותה בכל הכוחות והכישורים הנצרכים למילוי אותה משימה, השבועה הזו היא זרע, זרע קטן המכיל את מלוא הפוטנציאל.

השבועה מורכבת משני אופקים:

"תהיה צדיק" – תגלה את הפוטנציאל הגלום בתוכך.

"ואל תהיה רשע"- תזכור שיש לך יצר שיש בו תאוות ונטיות רעות , קשיים שעליך להתגבר ולצמוח מהם.

ואומרים לנו "אפילו כל העולם אומר לך צדיק תהיה בעינך כרשע"

מספרים לנו שכשתגלה את הפוטנציאל שלך ותוציא לפועל את הכשרונות והכוחות שלך פתאום תקבל הרבה "פידבקים" מהעולם. יגידו לך שאתה אלוף, "צדיק". אז אומרים לנו , אל תחשוב שלא קיים לך הצד הרע עדיין גם כשאתה בפסגה. אל תאמין להם,  תזכור שיש בתוכך "לוזר" "רשע" כי אם לא תקח אותו בחשבון הוא יפיל אותך.

גילוי השבועה הנשמתית נותן משמעות עמוקה לחיינו. הוא הופך את הקיום שלנו למשמעותי ומספק, ומאפשר לנו לצעוד בביטחון ובמודעות לאורך המסע.

כדי להיזכר בזיכרון, שאלו את עצמכם: מהו יעוד שהדחקתי כבר הרבה זמן? מהי קריאה פנימית שהשתקתי לאחרונה? האם אני מרגישה חלק גדול יותר ממני? האם אני מרגישה אחריות?

מה הוא המשהו היותר גדול הזה? תנו לתשובות האלו להגיע, להנכיח את הזיכרון של הנשמה.

הכתבה מבוססת על ספר התניא, פרק א'.

המחבר: רבי שניאור זלמן מליאדי.

שתיל זרע
נערך בBing

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן