ביום שני זה קורה – מענק לכל המשפחה

מענק לכל המשפחה, סעדות משיח - ברכות עד בלי די

במהלך החודשים האחרונים רבים ברחבי הארץ תרו אחר מענקים והטבות שניתנו דרך הגורמים השונים ברשויות והועברו ישיקות לחשבונות הבנק של האזרחים.

היום, אנו מפרסמים במסגרת סדרת הכתבות על המענקים לעם ישראל, מענק מיוחד שעובר בין הדורות בעם ישראל בסעודת משיח ומביא לברכות ושמחה עד בלי די אצלך בבית, לא מדובר בסתם מענק אלא בברכה עצומה לכל הבית ולכל עם ישראל בצורה פשוטה ומהנה לכל המשפחה.

יום שני בצהריים זה קורה – האפשרות למענק ללא הגבלה לכל המשפחה

ביום שני הקרוב, חג אחרון של פסח בשעות הצהריים יושבים יחד לסעודה אוכלים מצות ושותים 4 כוסות של יין או מיץ ענבים טבעי ובכל כוס מבקשים גאולה לעם ישראל ומשיח ובקשה פרטית ואישית מהקב"ה.

עורכים את הסעודה בבית הכנסת, או בבית יחד עם המשפחה וחשוב לדעת שהסעודה מיועדת לכולם – אנשים, נשים וילדים מתוך שמחה רבה.

מה עושים בפועל וכמה זמן זה לוקח?

נוטלים ידיים לסעודה בצהריים לפני שקיעת החמה ואוכלים מצות ושאר מאכלי חג, שותים ארבע כוסות יין או מיץ ענבים טבעי בכוונה מיוחדת לזירוז הגאולה.

 

בזמן קדוש זה נבקש את כל הדרוש לנו כעם ישראל ולמשפחתינו, ונתפלל לגאולה עכשיו עבור כל אחד ואחת מעם ישראל. מדובר במענק אמיתי לכל אחד ואחת במסורת העוברת מדור לדור ובבקשת כל גדולי ישראל לאורך השנים.

המקור לסעודת משיח

את המנהג יסד הבעל שם טוב הקדוש באומרו: "כי ביום זה מאיר גילוי אורו של משיח" – לחיזוק המנהג הצטרפו גדולי הדורות, ובדורנו: הצדיק המקובל כ"ק אדמו"ר רבי ישראל אבוחצירא (הבבא סאלי) זצ"ל, הצדיק המקובל הראשל"צ רבי מרדכי אליהו זצ"ל, הרב הגאון רבי יורם אברג'ל זצ"ל ועוד רבים.

מענק לכל המשפחה, סעדות משיח - ברכות עד בלי די
מענק לכל המשפחה, סעדות משיח – ברכות עד בלי די

זכות גדולה ביותר למי שיכול להעביר לחברים ולהפיץ את קיום המנהג הקדוש, לזירוז הגאולה הקרובה, וכבקשתו הגדולה של הרבי מליובאוויטש, אודות מנהג סעודת משיח,- "שיגיע לכל בית בישראל"

ויהי רצון שעוד השנה הזו נזכה לחגוג את סעודת משיח בבית המקדש השלישי בגאולה ,אמן.

"כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות…" –  נסי ההצלה מאיראן – ימי ההכנה לפסח שנת תשפ"ד

בזוהר הקדוש (שמות, דף ט'), מובא שבזמן הגאולה, יעשה הקב"ה לעם ישראל נסים ונפלאות כמו ביציאת מצרים, וכדברי הנביא מיכה (ז', ט"ו): "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות".

ואכן, כולנו חווינו לפני פסח השנה, את נסי ההצלה הגדולים במהלך המתקפה האיראנית.

התקיפה כללה כ- 190 כטב"מים בעלי ראש נפץ של עשרות ק"ג.

שוגרו גם כ- 36 טילי שיוט – שנעים בגובה נמוך, צמוד לפני הקרקע – עובדה שמקשה מאוד על יירוטם.

בגל השלישי, שוגר מטח כבד של מעל 120 טילים בליסטיים.

התכנית האיראנית

הכמויות הענקיות של החימושים, נועדו "להרוות" את מערכות ההגנה, ולהביא אותן לקריסה עקב עומס יתר. זה היה התכנון האיראני – לתקוף עם מאות חימושים, כך שמערכי הנ"מ יכשלו. בנוסף לכך, עשתה איראן שימוש בכלי הנשק החדישים ביותר שלה.

הטילים הבליסטיים היו מדגם שנכנס לשירות רק בשנים האחרונות – "חייבר-שכן".

טילי השיוט היו מדגם פאווה 351 – שנכנס לשירות רק בשנה האחרונה, ויש לו יכולות תקשורת מתקדמות, ואפשרות לשינוי מסלול ותקיפה מכיוונים שונים, על מנת להטעות את מערכות ההגנה.

גם הכטב"מים היו (לפחות בחלקם) מהדגם החדיש ביותר – שאהד 238.

לסיכום, לפי דובר צה"ל, היו כ- 350 שיגורים, ובהם 60 טון חומר נפץ!

הנסים והנפלאות

לאחר הישמע האזעקות, התבררו במהרה הנסים העצומים – כמעט כל הטילים הבליסטיים יורטו בהצלחה!

גם עשרות טילי השיוט וגם הכטב"מים יורטו, ואף אחד מהם לא חדר לשטח ישראל!

אחוז ההצלחה ביירוט היה 99 אחוז – מעל ומעבר לכל הציפיות של אנשי מערכת הבטחון, ושל כולנו.

99 אחוזי הצלחה – נס המלובש בטבע

ההצלחה הכבירה נבעה בוודאי גם מהמסירות של חיילי צה"ל, שהפעילו במקצועיות את מיטב המערכות, אולם, כדברי התורה: "וזכרת את ה' אלוקיך – כי הוא הנותן לך כח לעשות חיל" (דברים ח', י"ח) – המקור האמיתי לכל הצלחה הוא הקדוש ברוך הוא.

בתורת החסידות מוסבר, שיש שני סוגי נסים. נסים על-טבעיים, שמשנים את הטבע (כמו נס קריעת ים סוף). ונסים "המלובשים בטבע" (כמו נס פורים) – דהיינו ישועה אלוקית שאינה משנה את הטבע של העולם, אלא מתמזגת איתו, עד כדי כך, שהטבע "מלביש" ומכסה עליה, והיא עלולה להיראות, בטעות, לצופה מן הצד, כהתרחשות טבעית.

גם את אירועי הלילה הדרמטי שחווינו כולנו, ניתן בהחלט להגדיר כך – "נס המלובש בטבע" – ויש להודות על נסים עצומים אלו לה' יתברך.

"הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו"!

הבטחת ונבואת הרבי מליובאוויטש היא שדורנו הוא דור הגאולה העתידה לבוא בקרוב ממש, ושארץ ישראל היא "המקום הבטוח ביותר בעולם".

ריכוז האירועים האחרון באדיבות אבישי אפרגון, ראש ישיבת "דרכי תמימים" תל אביב, פרשן לעניני צבא ובטחון – לקריאת נוספת בנושאי חדשות ביטחון בפרסום ראשון לחצו כאן

 

תגובה אחת

  1. המקור לסעודת משיח הוא הבעל שם טוב. מנהג עתיק. לא המצאה של רבנים בני דורנו.
    צריך לזכור שא"י נכבשה בעזרת צבא יהודי והשגחה. לא הסתפקו בשבט לוי שילמד ויקבל תמיכה, כשהעם יחכה לנסים שיפלו משמים.
    כחלק היוצא למלחמה וכחלק היושב אל הכלים…
    תמיכה בלוחמים, בפצועים והחללים ובני משפחותיהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן