נשים וגיבורות: מיכל הרצוג מארחת ערב מרגש לכבוד חג פורים

אזרח מספר 1, מר הרצוג ורעייתו מארחים ערב מיוחד לכבוד חג פורים: נשים וגיבורות ברוח אסתר המלכה

אזרח מספר אחד, יצחק הרצוג ורעייתו מיכל אירחו אמש בבית הנשיא ערב מיוחד לכבוד חג פורים, שעמד בסימן גבורה נשית בהשראת אסתר המלכה. האירוע, שהתקיים במסגרת מיזם 929, כלל מפגש מרגש עם משפחות שכולות, קבוצות נשים מובילות בחברה הישראלית, ודמויות מעוררות השראה.

בין האורחים: הרב בני לאו, מייסד מיזם 929; נשיאת בית המשפט העליון לשעבר אסתר חיות; ורוחמה אלבג, דודתה של לירי אלבג, חיילת צה"ל המוחזקת בשבי חמאס בעזה.

הזמרת סיוון טלמור ריגשה את הקהל בביצועיה לשירים "שמש" של חנן בן ארי, "יש בי אהבה" של אריק איינשטיין, וכן שיר מקורי שכתבה לבעלה, לוחם במילואים. טלמור סיפרה על מכתב שקיבלה מבעלה משדה הקרב, בו תיאר כיצד שמע ברשת ג' את שירם האהוב.

רעייתו של מר הרצוג , מיכל הרצוג, נשאה דברים נרגשים:

״מאז השבעה באוקטובר, נשים בולטות בנוכחותן בכל חזית. מובילות בתושיה, באומץ ביצירתיות, ברגישות ובחכמה מאבקים בכל תחום. המלחמה הזו הצמיחה גיבורות. נשים שנלחמו כדי להחזיק את דלת הממ"ד, כדי להשתיק את הילד הבוכה, כדי להרגיע את הפעוטות. רבש"ציות אמיצות, לוחמות עזות רוח, שוטרות, תצפיתניות, מילואימניקיות. רופאות, חובשות, אחיות, ונשות צוותי רפואה שטיפלו והצילו אלפי אנשים. מורות, וגננות, ועובדות סוציאליות. מנהיגות בארגוני החברה האזרחי, נשות מילואימניקים ואימהות ללוחמים ולוחמות.

המסקנה הברורה היא שאי אפשר לקבל עוד מצב בו נשים לא מהוות חלק משמעותי ומשפיע בכל פורום של קבלת החלטות. סביב כל שולחן ובכל קבינט. אין לי ספק, כי ככל שנראה יותר נשים בתפקידי מפתח והשפעה – בכל תחום ובכל זירה – כך אנחנו, כעם וכמדינה, נהיה חזקים יותר.״

דודתה של לירי אלבג, רוחמה, שיתפה את הקהל בכאב ובדאגה על גורלה של אחייניתה וייחלה לשובה במהרה:

״לירי שלנו היא תצפיתנית, חיילת, שהייתה יום אחד בנחל עוז. היא לא ידעה לאן לברוח, היא לא ידעה איפה המיגונית, היא לא ידעה איפה החמ״ל, וזה מה שהציל אותה והיא נחטפה. בשעה 10:00 בבוקר ביום שישי, היא כבר הייתה בעזה, והיא עדיין שם"

הערב המיוחד הדגיש את חשיבותן של נשים בחברה הישראלית, את תרומתן בכל תחומי החיים, ואת הצורך בשוויון מגדרי אמיתי.

קרדיט צילום: מעייף טואף

 

קרדיט צילום: מעייף טואף

 

קרדיט צילום: מעייף טואף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן