תצפית מרהיבה אל ההיסטוריה והטבע ב"נהריים בגשר" (גשר הישנה)

קרדיט תמונה FREEPIK

אתר "נהריים בגשר" (גשר הישנה), הממוקם בלב עמק הירדן הקסום, מזמן למבקרים חוויה ייחודית המשלבת היסטוריה מרתקת, נופים עוצרי נשימה ואטרקציות מגוונות. אחת מנקודות השיא באתר היא התצפית המרהיבה, המהווה נקודת פתיחה מושלמת לביקור.

התצפית משקיפה אל עבר מדינת ירדן, ומציעה מבט פנורמי על עמק הירדן, הרי הגולן והגלעד. הנוף הפראי והבראשיתי לוכד את העין ומזמין להתבוננות מעמיקה. בין המראות המרשימים ניתן להבחין בגבול עם ירדן ובשלושת הגשרים העתיקים החוצים את הירדן – הגשר הרומי, העות'מאני והמנדטורי, כל אחד עם סיפור ייחודי משלו.

אחד המוקדים המעניינים הנצפים מהתצפית הוא תחנת הכוח ההידרואלקטרית ההיסטורית, שכונתה בזמנו "מפעל החשמל". תחנה זו, שהייתה יחידה מסוגה באזור, סימלה עבור תושבי האזור תקווה וגאווה, וסיפקה חשמל תוך חמש שנים בלבד מהקמתה.

אך התצפית אינה מסתכמת רק במראות. המבקרים מוזמנים להקשיב לסיפורו המרתק של אזור "נהריים בגשר" (גשר הישנה) , ששימש במשך אלפי שנים כנתיב מעבר וכנקודת חצייה של נהר הירדן. דרך הסיפורים, ההיסטוריה של ההתיישבות באזור, תולדות הגשרים העתיקים ותחנת הכוח קמה לתחייה ומעניקה הקשר עשיר לחוויה.

 

מהתצפית יוצאים המבקרים לסיור מעגלי קסום. הם נכנסים לדגם של מפעל החשמל ההידרואלקטרי, שם ממתין להם מיצג אורקולי מרהיב המגולל את סיפורו של פנחס רוטברג, "הזקן מנהריים", וההיסטוריה של התחנה. משם הם ממשיכים אל בונקר הלחימה ממלחמת השחרור, אל חדר האוכל המקורי ששרד את ההפגזות, ואל שלושת הגשרים המפורסמים.

לאוהבי הנוף והצילום, מומלץ גם לבקר ב"תצפית מיכל" הסמוכה, הממוקמת כקילומטר וחצי צפונית לאתר. מתצפית זו נשקף מבט מושלם על מפעל החשמל ההיסטורי, על שרידי גינות הקקטוסים ועצי הדקל שסביבו, ועל האלמנטים האדריכליים הייחודיים כמו עמודי החשמל המיושנים, שהפכו עם השנים למעין פסלי חלודה מרשימים.

"נהריים בגשר" (גשר הישנה) היא הרבה יותר מאתר היסטורי או נקודת תצפית גרידא. זהו מקום שמזמין את המבקרים לחוות את הקסם של עמק הירדן דרך פריזמה של זמן, מקום ונוף. זוהי הזדמנות לגעת בפיסה מההיסטוריה המופלאה של האזור, להתחבר לסיפורי הגבורה והחלוציות, וליהנות מיופי טבעי נדיר. התצפית היא רק ההתחלה – שער הכניסה לעולם שלם של חוויות בלתי נשכחות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן