האם אני צריך עקירה רגילה או מורכבת?

עקירה כירורגית

רוב האנשים בעולם יעברו בשלב כזה או אחר בחייהם את החוויה הפחות נעימה של עקירת שיניים. אמנם לא כל האנשים יעברו את אותה הדרך או את אותו סוג עקירה, אך המטרה המרכזית לעומת זאת, עקירת השן הגורמת לבעיות, תהיה זהה. מתי אם כן אנו נזקקים לעקירה רגילה או פשוטה יותר ומתי העניינים הופכים כירורגיים? כל התשובות במאמר שלפניכם.  

למה בכלל צריך לעקור שיניים?

גוף האדם הוא אמנם יצירת המופת הגדולה ביותר משחר ההיסטוריה. אך לעיתים ומסיבות שונות שחלקן התפתחו לאורך השנים, ישנם גם תופעות לא רצויות שמתרחשות בגוף שלנו ובמקרה שלנו – בתוך חלל הפה שלנו.

האבולוציה גם היא תרמה את חלקה והטענה היא שאם בעבר היינו אוכלים מזון קשה וחי, היום אנו אוכלים בעיקר מזון מעובד שהינו רך וקל יותר ללעיסה. שינוי זה הביא עם השנים לצמצום גודל הלסת בעוד גודל השיניים נשאר זהה. תופעה זו אשר הובילה לבעיות כמו שיני בינה כלואות, היא דוגמה לכך שלפעמים אנו צריכים לתת עזרה או הכוונה קטנה לגוף שלנו, על מנת שיגדל בריא, חזק ונכון.

מה ההבדל בין עקירה רגילה לעקירה כירורגית?

ישנו הבדל אחד עיקרי בין הצורך לבצע את אחת משני העקירות הללו והוא – אופן הגישה לשן או לשיניים הרלוונטיות.

  • עקירה רגילה: עקירת שן 'רגילה' תהיה כינוי לעקירה שתצריך תהליך פשוט וקל יותר. עקירה כזו תתאפשר רק במידה ולרופא השיניים תהיה גישה ישירה אל שן שכבר בקעה ושאר השורשים שלה אינם מעוקלים. עקירה רגילה תצריך בדרך כלל הרדמה מקומית בלבד ועיתים אף ניתן יהיה להסתפק בטשטוש בלבד, בהתאם כמובן לאופי הטיפול ולרמת החרדה של המטופל.

אורכה של עקירה רגילה יעמוד בדרך כלל על כ-30 דקות ולאחר התאוששות קלה, ניתן כבר להשתחרר הביתה ולחזור לשגרת היום.

  • עקירה כירורגית: עקירת שן כירורגית היא סיפור מעט מורכב יותר. עקירה זו תהיה המוצא האחרון במידה ולא תהיה כל אפשרות לגישה אל השן מפני שלא בקעה, מפני ששורשיה מעוקלים, במקרה של שן הרוסה ועוד. עקירה כירורגית בדרך כלל תצריך הרדמה מלאה, בהתאם למספר השיניים שיש לעקור ובהתאם כמובן לחרדת המטופל.

ניתן להגדיר אותה כפעולה מורכבת אשר מתבצעת במקרים בהן לא ניתן לבצע אחיזה טובה מספיק בכותרת השן ולכן בהתאם, אין את היכולת לעקור ולשלוף את השן הבעייתית החוצה. לכן, נעשה בתחילת הניתוח חתך ברקמות החניכיים, המאפשר חשיפה והגעה אל השן עצמה.

באילו מקרים יהיה צורך בעקירה כירורגית?

ישנם מספר מקרים ספציפיים, בהם בדרך כלל לא יהיה מנוס מהליך כירורגי.

  • שן הרוסה או שבורה: כאשר שן מגיעה למצב של הרס מסיבות שונות (הזנחה, ריקבון ועוד), או כאשר השן סופגת מכה או נשברת בדרך כלשהי שאין אפשרות לתקן אותה.
  • שן בינה כלואה: כאשר בעקבות חוסר מקום לצמוח, מתפתח מצב של שן בינה כלואה שעלולה לגרום לבעיות רבות בעתיד.
  • שן שצמחה עקום: לעיתים ניתן לראות עוד בצילום ה-CT שישנה צמיחה עקומה של שן מסוימת, שעלולה לגרום לבעיות בעתיד כשתצמח.
  • עבור טיפולים אורתודנטיים או רפואיים: ישנם טיפולים אורתודנטיים כמו למשל התקנת פלטה ליישור שיניים, או טיפולים רפואיים כמו למשל הקרנות, כימותרפיה או ניתוחים שונים, אשר מצריכים עקירה של שיניים מסוימות.

איפה מומלץ לעבור עקירה כירורגית?

כמו כל הליך ניתוחי כזה או אחר, הוא אירוע מורכב אשר מצריך ניסיון, מקצועיות ולא מעט אנושיות. ישנם מספר פרמטרים, אשר יוכלו לעזור לכם לבחור איפה כדאי לכם לעבור עקירה כירורגית:

  • בחרו במקום מוכר, מקום אשר ידוע בציבור וקנה לעצמו שם טוב באזור בו הוא פועל.
  • בחרו מרכז אשר מחובר לחדשנות, לטכנולוגיה ולתקופה המתקדמת בה אנחנו חיים.
  • הקפידו על צוות שיראה אתכם, שיתייחס אליכם ויעניק לכם את הטיפול המסור ביותר.
  • וודאו כי במקום בו בחרתם יש מנתח בעל ניסיון מוכח.
  • וודאו שהמקום פועל באישור וברישוי של משרד הבריאות.

את כל פרמטרים האלו ועוד הרבה איכות, תוכלו למצוא במרכז הכירורגי החדשני שוורץ-ארד, אשר הוקם על ידי ד"ר דבורה שוורץ-ארד.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן