החלל כבר לא גבול: מפעלים עתידיים יוקמו מעבר לכדור הארץ בעשור הקרוב

מפעלים בחלל: המציאות החדשה בעשור הקרוב?

פסגת החדשנות Tel Aviv Sparks Innovation פתחה את שעריה היום בסינמטק תל אביב, עם פאנל מרתק בנושא עתיד תעשיית החלל. בכירים מהתחום התכנסו לדון בהזדמנויות הרבות הטמונות מעבר לכדור הארץ, בהנחייתו של עמיר רפפורט, מייסד שותף סייברטק גלובל.  Global Conferences – Tel Aviv Sparks Innovation .

הזדמנויות פורצות דרך

לגבי ההזדמנויות שניתן לראות בענף החלל, שיתף יוסי ימין יו"ר ספייס פארמה: "כל יום בחלל מייצג 20 ימי זקנה ולכן אפשר להשתמש בחלל לזקנה כמו יישון יין, ייצור בחלל, ובעשור הבא התרופות הבאות יבואו מהחלל. יש לנו מעבדה מסתובבת בחלל שמייצרת תרופות. כך יהיה ניתן לפתח חיסונים תוך קיצור של פרק הזמן ובכך שנוכל לדלג על בתי החולים. המטרה לצרף עוד שחקנים לתחום, וזה ישפיע על חיים לשנים רבות קדימה".

בנוסף לכך מציינת יסמין ענבר, סמנכ"לית פיתוח עסקי בחברת *Astera: "חברת Astera מספקת יכולות ללקוחות בחו"ל וסוכנויות במטרה למנוע סיכונים. ההזדמנויות הגדולות מצאות בחלל".

מבט תמידי קדימה

"בתחום שלנו צריך להסתכל 20 שנים קדימה בסופו של דבר הפיתוחים לוקחים כמה שנים ולכן יש צורך בפיתוח עם דרישות עתידיות תוך התייחסות לתחזיות. כל כמה שנה כמה לווינים נעלמים בחלל ככל שהם קטנים יותר. אומנם לנו לא קרה אבל יש צורך להיערך לכך והחדשנות שלנו מאפשרת לפתח מספר לווינים יחדיו תוך חיסכון ללקוח.אנו מבינים שחדשנות משאירה אותה רלוונטיים – מי שלא מחדש לא קיים בתחום", מדגיש אביב קנלבאום, מנהל שיווק ופיתוח עסקי התעשייה האווירית.

פרדי לנגה, מנהל בכיר מכירות ופיתוח *Ramon.Space : " אנו בעלי מזל להיות פרטנרים של כל בעלי החלומות בתחום. האתגר הגדול שלנו הוא לעבור ממוצר לייצור. יש לנו הסכם עם פוקס קום לייצור מלא יש לנו AI מעוולה ורוצים לעזור לתעשייה לעבור ממוצר אחד לייצור המוני באיכות גבוהה. לכך מוסיף ד"ר ישראל בירן, שותף בקרן ההון סיכון :*Earth & Beyond Ventures " ההזדמנויות מאוד גדולות ותהיה מהפכה אמיתית בתחום. מה שיעלה את התחום הוא ספינת החלל של אילון מאסק המחיר לשיגור ירד משמעותית ולכן ידחוף את תעשיית הבריאות הטכנולוגית ותעשיית התקשורת".

האם תהיה צמיחה מטאורית של הענף?

"זה נכון שהכסף הגדול מגיע מאילון מאסק אבל השימושים החדשים שנוצרים כל הזמן הם לא נגמרים. תעשיית החלל תגדל במהירות בשנים הקרובות. בעבר תחום הרחפנים פעל רק על ידי הממשלה וכעת המסחרי ניצח" , מציין אביב קנלבאום, מנהל שיווק ופיתוח עסקי התעשייה האווירית.
יוסי ימין יו"ר ספייס פארמה: "אני מאמין שהביג פארמה תגבור על הכוכבים הגדולים ביותר בארץ. בעשור הקרוב יוקמו מפעלים בחלל. הם יחסכו אנרגיה ויהיו מיוחדים לעומת מה שקיים עד כה".

השפעה גלובלית

האירוע השנתי Tel Aviv Sparks Innovation מהווה פלטפורמה חשובה לחיבור בין יזמים, משקיעים וגורמים רלוונטיים אחרים בתחום החלל. עשרות סטארטאפים פורצי דרך, משתתפים ומבקרים מכל העולם, לצד בכירים מעולם ההייטק, משקיעים בינלאומיים, מעצבי דעת קהל ויזמים צעירים, נפגשים כדי ללמוד, לשתף פעולה ולקדם את תחום החלל קדימה.

 עתיד תעשיית החלל נראה מזהיר מתמיד. פיתוחים טכנולוגיים פורצי דרך, השקעות משמעותיות וצמיחה מטאורית צפויים להוביל לשינויים משמעותיים בתחומים רבים בחיינו. אירועים כמו Tel Aviv Sparks Innovation תורמים רבות לקידום התחום וחיבור בין הגורמים

קרדיט: גלעד קוולרצ'יק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן