רשות האוכלוסין חושפת 10 טיפים קריטיים לישראלים שטסים לחו"ל

מטוס איירבוס, צילום: ראלף קליין מפיקסביי

10 טיפים חשובים מרשות האוכלוסין לישראלים שמתכננים טיול בחו"ל בפסח:

בדיקת תוקף דרכון – יש לבדוק תוקף דרכון מספיק זמן לפני הזמנת הטיסה. מדינות רבות דורשות יתרת תוקף בדרכון של חצי שנה לפחות אך לא כולן (מומלץ לבדוק זאת מול סוכן הנסיעות/חברת התעופה/נציגות מדינת היעד).
זכרו, אזרחים ישראלים מחויבים לצאת מישראל ולהיכנס אליה עם מסמך נסיעה ישראלי בלבד.

תוקף הדרכון של הילדים – לאחר שבדקתם את דרכונכם, בדקו את תוקף דרכונם של הילדים הנלווים לנסיעה. זכרו, לכל נוסע נדרש דרכון תקף משלו. רוב המדינות דורשות יתרת תוקף של חצי שנה גם בדרכוני הילדים.

תקינות הדרכון – יש לבדוק שהדרכון הנמצא בידיכם הוא תקין. על הדרכון להיות שלם, ללא קרעים ובעל מספר עמודים שלם. אין להדביק או להדק לעמודי הדרכון דבר. התמונה צריכה להיות מעודכנת ותקינה. זכרו! דרכון תקין מונע עיכובים מיותרים במעבר גבול.

צו עיכוב יציאה מישראל – לא מעט ישראלים מגיעים לשדה התעופה כשהם ארוזים ואוחזים דרכון חדש ביד, ואז מתגלה כי הם אינם יכולים לטוס עקב צו עיכוב יציאה מישראל. לפני שמזמינים כרטיס טיסה, מומלץ לבדוק אם קיים צו עיכוב יציאה. זכרו, רק ביטול רשמי של צו עיכוב היציאה קביל במעבר הגבול. ניתן לברר אודות קיום צו עיכוב בטלפון 3450*

הצליבו את הפרטים – ודאו שהפרטים המופיעים בדרכון הם הפרטים המופיעים גם על כרטיס הטיסה והזמנת המלון. שמות לא זהים עלולים לגרום לבעיות ולעיכובים מיותרים.

צילום של הדרכון – צלמו את דרכונכם ואחסנו אותו במקום נפרד מהדרכון. אין להמעיט בחשיבות צילום הדרכון, אשר יכול לסייע בהליך הנפקת דרכון זמני, בעת אובדן בחו"ל.

תעודה מזהה נוספת – הביאו עמכם תעודה מזהה רשמית נוספת – רישיון נהיגה או תעודת זהות והמנעו מאי נעימויות במעברי הגבול בארץ ובחו"ל.

אחסנו את דרכונכם במקום בטוח – גם בבית וגם בחו"ל, ודאו שאתם שומרים את דרכונכם במקום בטוח. הימנעו מהשארת הדרכון ללא השגחה.

אתרו את נציגויות ישראל בחו"ל- טרם הגעתכם אל מדינת היעד, בררו היכן ממוקמות הנציגויות הרשמיות של ישראל (שגרירות או קונסוליה), והיו מוכנים מבעוד מועד לאירועים בלתי מתוכננים. לרשימת נציגויות ישראל ניתן להיכנס לאתר משרד החוץ.

אנא התנהגו בהתאם – בהגיעכם אל נמל התעופה, הקפידו להישמע להוראות בקרי הגבול והימנעו מעימותים לא נעימים. גם במדינה אליה אתם מגיעים, הקפידו לציית לחוקי המקום ולענות בנימוס ובסבלנות על שאלות נציגים רשמיים של המדינה.
אתם שגרירי המדינה בכל מקום אליו אתם נוסעים.

טיפים נוספים 

מומלץ להצטייד בביטוח נסיעות מתאים.

כדאי להחליף כסף לפני הנסיעה.

חשוב ללמוד כמה משפטים בסיסיים בשפה המקומית.

מומלץ להוריד מפות של מדינת היעד לטלפון הנייד.

אנו מאחלים לכם חופשה נעימה ובטוחה.

מטוס איירבוס, צילום: ראלף קליין מפיקסביי
מטוס איירבוס, צילום: ראלף קליין מפיקסביי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן