מאבקם של תושבים אמיצים מניב פירות 18 מיליארד שקל יוקצו לשיקום ופיתוח

דוברות הכנסת – יחד ננצח: ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לשיקום ופיתוח כלכלי של חבל תקומה מתכנסת לישיבתה הראשונה

הועדה קוראת לממשלה לזרז מימוש כל התקציב של 18 מיליארד שקל שהובטח לשיקום חבל תקומה, לאחר שדווח כי הצעת ההחלטה שתובא לאישור הממשלה ביום ראשון כוללת רק 8 מיליארד שקל.

בפתח הישיבה, ציין יו"ר הוועדה, ח"כ אלון שוסטר, את זיכרו של מחליפו בתפקיד ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליבשטיין ז"ל, שנהרג ב-7 באוקטובר בהגנה על תושבי האזור. הוא הדגיש כי הוועדה תתמקד בביצוע מעקב אחר התקדמות תכניות השיקום ותבטיח שהמשאבים יגיעו ליעדם.

נציגי התושבים הביעו אכזבה מהיקף התקציב המוצע, וציינו כי ישנם צרכים רבים שלא זכו למענה. הם קראו לממשלה לפעול ביתר שאת כדי לשקם את החבל ולהחזירו למצב שגשוג.

נציגי הממשלה הדגישו כי הם פועלים במרץ לקידום תכניות השיקום, אך ציינו כי ישנם תהליכים בירוקרטיים רבים שצריך לעבור. הם הבטיחו להמשיך ולקיים דיאלוג פתוח עם תושבי האזור על מנת להבטיח את שיקומם המלא.

להלן עיקרי הדברים שנאמרו בדיון:

ח"כ אלון שוסטר, יו"ר הוועדה: "אנחנו נשקם את עצמנו, מדובר במשימה ארוכת טווח של חמש שנים ונעקוב במשך השנים הללו מהכנסת, שתפקידה לבקר את הרשות המבצעת, ונראה אם התכניות הגדולות מתקיימות. נדאג שתשומת הלב והמשאבים יישארו כאן."

ממלא מקום המועצה האזורית שער הנגב, יוסי קרן: "מה שהוצג לוועדה מתכנס לאמירה 'כגודל הציפיה גודל האכזבה'. הוא התייחס לכך שטויות הצעת ההחלטה שתובא לממשלה ביום ראשון מדברת על השקעת 8 מיליארד שקל בשיקום, ואמר כי למעשה זה אומר ש'כל הצעת תקומה וכל כספי הפיתוח קיימים על עץ כל כך גבוה שאני לא רואה את הצמרת שלו'."

מנכ"לית פורום הביתה מהיישובים האדומים שספגו את הפגיעה הקשה ביותר, אילה לונדר: "צריך לפתוח דיונים כאלה במה קרה עד עכשיו ולוודא ביצוע – וכשבודקים מה קרה עד עכשיו התשובה היא כלום. הבתים ההרוסים והשרופים עומדים על תילם. הסוכות מסוכות עומדות ואנחנו ערב פסח, הזמן עצר מלכת ושום דבר לא קרה. אפילו תקציבים לתכנון מחדש לא הגיעו."

סגן שר החקלאות, ח"כ משה אבוטבול: "אני והשר אבי דיכטר עושים הכל כדי לסייע בשיקום אלפי החקלאים המתגוררים באזור."

נציגת התאחדות התעשיינים, עו"ד מיטל פרי: "לא יכול להיות שישראל לא תשקם את ישראל, נקנה מארדואן לשקם את העוטף?"

ברוט: "כשהוחלט להקצות למנהלת 18 מיליארד שקל לא דובר על כך שכל התקציב יוקצה ב-2024. היא דחתה את הטענה כאילו לא נעשה דבר, ואמרה כי ניתנו פתרונות מגורים ונעשתה עבורה רבה אחרת."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן