נבחרת ישראל במתמטיקה קטפה מדליות זהב וארד באולימפיאדה האירופית

בשורה מעודדת למדינת ישראל: הישג יוצא דופן לנבחרת הישראלית באולימפיאדה האירופאית לבנות במתמטיקה

 נטע אילני, תלמידת כיתה י"א מרחובות, זכתה במדליית זהב ודורגה במקום ה-6 מתוך 204 משתתפות מרחבי העולם, ואולגה בסוב, תלמידת כיתה י' מחיפה, זכתה במדליית ארד באולימפיאדה האירופאית לבנות במתמטיקה (EGMO), שהתקיימה השנה בגיאורגיה.

ההישג המרשים הזה מדגיש את החוסן והמצוינות של מערכת החינוך הישראלית, ומעיד על הדור הצעיר והמוכשר שצומח במדינה. נטע ואולגה הן דוגמא ומופת עבור תלמידים ותלמידות רבים בישראל, והן מהוות השראה להמשיך ולשאוף להצטיינות בתחומי המדע והמתמטיקה.

התחרות התקיימה במהלך שני ימי בחינה, אשר בכל אחד מהם התלמידות נדרשו לפתור מבחן באורך 4.5 שעות, המורכב מ-3 שאלות ברמת קושי גבוהה בתחומי המתמטיקה האלמנטרית: אלגברה, קומבינטוריקה, גיאומטריה ותורת המספרים.
משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס מובילים את הכשרת נבחרות ישראל במדעים להשתתפות באולימפיאדות הבינלאומיות. משלחת התלמידות שהשתתפה באולימפיאדה הוכשרה במכון ויצמן למדע בידי צוות מאמנים- המנהל האקדמי, פרופ' דמיטרי נוביקוב והמאמן הראשי, לב רדזיוילובסקי. את התלמידות ליוו ראש המשלחת, ד"ר דן כרמון, פרופסור מריה גורליק וירדן מודעי.

במשרד החינוך ובמרכז מדעני העתיד מציינים, כי בעוד זמן קצר יתקיימו המיונים לנבחרות ישראל במדעים שיתחרו בעונת האולימפיאדות בשנה הבאה- הנבחרות הבוגרות במתמטיקה, פיזיקה, כימיה, ביולוגיה ומדעי המחשב והנבחרת הצעירה. המיונים יתקיימו באופן מקוון וניתן להתעדכן במועדים ולהתנסות במבחנים לדוגמא. חפשו ברשת: נבחרות ישראל במדעים.

מנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני:

"הישגי התחרות בתקופה מאתגרת זו בה אנו נמצאים כעת, מעידים על המשך הצמיחה וההצלחה של הדור הצעיר של המדינה, על חוסנה של מדינתנו ועל ההון האנושי האיכותי שבה. עלו והצליחו".

מנכ"ל מרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס, אלי פריד:

"נטע ואולגה- שגרירות המצוינות של מדינת ישראל- הוכיחו יכולות יוצאות דופן והביאו כבוד והערכה למדינת ישראל ולערכים שהיא מייצגת. אני מברך על שיתוף הפעולה עם משרד החינוך והמוסדות האקדמיים ועל כך שחרף המציאות הקשה אנו מצליחים לאפשר השתתפות וייצוג של תלמידות ותלמידי ישראל בתחרויות בינלאומיות ברחבי העולם".

נשיא מכון ויצמן למדע, פרופ' אלון חן:

״ברכות חמות לחברות נבחרת ישראל לאולימפיאדת המתמטיקה האירופית לנערות על היכולות המרשימות שהפגינו בתחרות. זה משמח לראות שעל אף מורכבות התקופה, שבוודאי הוסיפה אתגר על אלה שכבר קיימים בתחרות, הן הצליחו להגיע להישגים מכובדים כל כך. אנו במכון ויצמן למדע גאים לתמוך באימוני נבחרת ישראל במתמטיקה. ההשקעה והמחויבות של הצוותים ושל הנערות עצמן מעוררות השראה ומהוות דוגמא לנערות ולנערים ברחבי הארץ שהם דור העתיד של המדע בישראל".

קרדיט: מרכז מדעני העתיד ומשרד החינוך
קרדיט: מרכז מדעני העתיד ומשרד החינוך
קרדיט: מרכז מדעני העתיד ומשרד החינוך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן