תזכורת יומיומית לחברי הכנסת והממשלה להשלמת חובתם המוסרית במלחמה

הכנסת מנציחה את גבורת הנופלים: תמונות חללי מלחמת חרבות ברזל יוקרנו על מסכי הכנסת

בעקבות פנייה של משפחות שכולות מפורום הגבורה, החלה הכנסת להציג תמונותיהם של חללי מלחמת חרבות ברזל על המסכים במשכן.

המהלך, שהחל לאחרונה, נועד להנציח את זכרם של הנופלים ולהוות תזכורת יומיומית לחברי הכנסת ולממשלה על חובתם המוסרית "להשלים את המשימות שהוגדרו על ידם בתחילת המלחמה", כפי שאומרים בפורום הגבורה.

למעלה מחצי שנה לאחר המתקפה הרצחנית של חמאס ופתיחתה של מלחמת חרבות ברזל, בכנסת ישראל החלו להנציח את החיילים שנפלו במהלך המלחמה. לאחרונה החלו להופיע על מסכי הכנסת תמונותיהם של חללי צה"ל שנפלו החל מהשבעה באוקטובר בחזיתות הלחימה השונות. מאחורי היוזמה עומדים משפחות שכולות פורום הגבורה שמאגד מאות משפחות שכולות שיקיריהם נפלו במלחמה, שפעלו בנושא מול יו"ר הכנסת אלי אוחנה לאישור הצגת תמונותיהם של הנופלים.

היוזמה מגיעה לאחר שבחודשים האחרונים החלו בכנסת להקרין על המסכים את תמונות החטופים שנחטפו בשבעה באוקטובר לעזה. מדובר בצעד חריג בכנסת שהשתנה עם תחילת המלחמה לאור התוצאות הקשות שלה והחטופים הרבים שעדיין נמקים בשבי החמאס. מכיוון והעניין שונה בעקבות המלחמה, פנו גם משפחות שכולות מפורום הגבורה בבקשה שעל המסכים יוקרנו גם תמונותיהם של החיילים שנפלו כחלק מהמלחמה להסרת האיום מעל יישובי הדרום ולהשבתם של החטופים לביתם.

"הקרנת תמונותיהן של יקירנו היא תזכורת יומיומית לחברי הכנסת, לשרים ולחברי הקבינט על חובתם המוסרית כלפי העם, המפונים ובני משפחותיהם להשלים את המשימות שהוגדרו על ידם בתחילת המלחמה, והם יצאו לבצע בשליחותם", אומרים בפורום הגבורה. "המחיר הכבד של האסון הגדול ושל חיילים וכוחות הביטחון אינו מאפשר לנו לעצור. הילדים שלנו יצאו להילחם ולמסור את נפשם במטרה להשיב את הביטחון לאזרחי ישראל ולהסיר את איום הטרור לחלוטין, בעזה ומכל החזיתות המאיימות עלינו. זו הצוואה שהם הותירו אחריהם ובמותם הם ציוו לנו את הניצחון. אנו מקווים שגבורתם של המשפחות, המתגאות בגבורה של ילדיהם, יקרינו כוח ועוצמה שתשפיע גם על רוח הלחימה".

קרדיט: מטה משפחות השכולות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן