קנס של 147,456 ש"ח לפרטנר תקשורת על הפרת "אל תתקשר אליי"

'אל תתקשרו אלי'

פרטנר תקשורת תקנס ב-147,456 ש"ח בגין פניות שיווק לצרכנים רשומים במאגר "אל תתקשר אליי"

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת פרטנר על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 147,456 ₪. החברה לא הפרה את הוראות החוק בחמש השנים שקדמו להפרה זו ולכן העיצום הכספי הופחת ב 20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן. (הסכום המקורי היה 184,320 ₪).

יודגש כי לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

תיקון 61 לחוק הגנת הצרכן הקובע, בין היתר, מגבלות על שיחות שיווק טלפוניות ומחייב עוסק המבצע שיחת שיווק באמצעות הטלפון או בדרך אלקטרונית לברר האם מספר הטלפון שאליו מתבצעת השיחה רשום במאגר 'אל תתקשר אליי'. לצורך כך נקבע כי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תקים ותנהל מאגר שבו יירשמו מספרי טלפון של צרכנים שאינם מעוניינים שיבוצעו למספר הטלפון שלהם שיחות שיווק וכי עוסקים שמבצעים פנייה שיווקית לא יפנו לצרכנים שנרשמו במאגר. עוסק שירצה להתקשר אל הצרכן יצטרך לבדוק קודם לכן האם הצרכן נרשם למאגר, ורק אם המספר של הצרכן לא מופיע במאגר העוסק רשאי להתקשר אליו.

החקירה החלה בעקבות קבלת תלונות של צרכנים כנגד החברה, בגין פניות שיווקיות שנעשו לצרכנים על אף היותם רשומים במאגר, מהחקירה עולה כי:

החברה מציעה בין היתר שירותי תקשורת סלולרית ומשווקת את שירותיה באמצעות שיחות טלפון יזומות לצרכנים.

במהלך השנה נרשמו במאגר צרכנים, ולמרות הרשמתם למאגר והאיסור להתקשר אליהם, ביצעה החברה פניות שיווקיות למספרי הטלפון שלהם. מעשה שמהווה הפרה שבגינה ניתן להטיל עיצום כספי לכל הפרה.

דברי אניטה יצחק, סגנית הממונה וראש אגף חקירות ומודיעין:

"הקמת מאגר אל תקשרו אליי מאפשר לצרכנים להחליט האם ברצונם לקבל שיחות שיווק מעוסקים ועוזר להגן על אוכלוסיות מוחלשות. הרשות מתכוונת להמשיך להתמקד בהפרות הקשורות למאגר אל תתקשר אליי ולהרתיע עוסקים מלהתקשר בשיחת שיווק אל צרכנים שנרשמו למאגר. אני מזמינה את מי שרוצה להימנע משיחות שיווק להירשם למאגר, הרשות נחושה במאבקה בחברות המפרות את החוק. ותביא לדין כל עוסק אשר יפר את החוק"

הטלת הקנס על חברת פרטנר תקשורת היא צעד חשוב במאבק להגנה על זכויות הצרכנים. אנו קוראים לצרכנים שמעוניינים להימנע משיחות שיווק טלפוניות להירשם במאגר "אל תתקשר אליי" באתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

'אל תתקשרו אלי'
נערך בBing

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן