7 פצועים בטיסת יונייטד מישראל לניוארק – המטוס הופנה לנחיתה במקום אחר

הטרמינל בנמל התעופה בן גוריון

7 פצועים בטיסת חברת יונייטד איירליינס מנמל התעופה בן גוריון לנניוארקב, נמל התעופה המפורסם בניו ג'רזי, ארצות הברית, כך עולה מדיווח חריג של רשת התקשורת העולמית ABC, שעדכנה כי רשויות התעופה הנחו את הטייס לפנות לנחיתה ביעד אחר.

אחד הנוסעים, ישראלי בשם רועי גונן הספיק לשלוח מהמטוס הודעה לאשתו ליתר ביטחון והטייסים עדכנו את מגדל הפיקוח כי חוו "הסתערות" על המטוס סמוך להגעה לנמל התעופה ניוארק.

גורן עוד סיפר בראיון לרשת ABC כי בסמיכות אליו ישבה אישה בהריון וחלק מהנוסעים החלו להקיא במטוס.כמו כן, בהודעה ששלח גורן לאשתו הוא כתב לה שהלב שלו קפץ מספר פעמים.

750 פיט לפני הנחיתה החל האירוע החריג בטיסת יונייטד לניוארק מנמל התעופה בן גוריון

טיסות יונייטד בקו תל אביב ניו יורק חוזרות. צילום: יח"צ
טיסת יונייטד לניוארק. צילום: יח"צ

האירוע שהחל רק 750 פיט לפני מסלול הנחיתה גרם למגדל הפיקוח לשלוח את הפקחים לנמל התעופה סטיוארט על מנת לוודא את בטיחות הנוסעים לאחר שהטייסים דיווחו על הסתערות של רוחות על המטוס, אך רשויות התעופה הדגישו כי לא נשקפה כל סכנה לנוסעים, פרט לארוחת הצהריים שלהם.

סמוך למסלול הטיסה חיכו כוחות הצלה רבים למטוס שנחת לבסוף בשלום, ושבעה מהנוסעים שהוגדרו כפצועים אושפזו ועוד כשלושים נוסעים עברו בדיקה במקום ולאחר מכן המשיכו בטיסה לניוארק.

מחברת יונייטד איירליינס נמסר בתגובה: " ביום שישי, 29 במרץ, נחתה טיסה 85 של יונייטד בנמל התעופה הבינלאומי סטיוארט (SWF) לאחר שדווח על רוחות חזקות בניוארק. נוסע אחד ירד מהמטוס עקב תקרית רפואית, וכמה לקוחות נוספים נראו על ידי צוות רפואי עקב מחלת נסיעה אפשרית. הטיסה תדלקה והמשיכה לניוארק הלילה".

חשיבות ההקפדה על הבטיחות מצד הנוסעים וההקשבה לצוות האוויר במטוס בזמן מערבולת אוויר

הטרמינל בנמל התעופה בן גוריון
ממתינים בנמל התעופה בן גוריון, אילוסטרציה, צילום ארכיון: דוברות רשות שדות התעופה

מערבולות אוויר הן תופעה טבעית שעלולה להתרחש במהלך טיסה. הן נגרמות כתוצאה משינויים פתאומיים בלחץ האוויר, ויכולות לגרום לטלטולים חזקים של המטוס.

חשוב מאוד שנוסעים יקפידו על כללי הבטיחות במהלך מערבולת אוויר, על מנת למנוע פציעות, הנה לפניכם כמה עצות חשובות שניתן ליישם אותן בקלות על מנת לוודא שמצמצמים את הסכנה בזמן מערבולות אויר או אירועים של רוחות פתאומיות:

  • חגרו חגורות בטיחות: חגורות הבטיחות הן אמצעי ההגנה החשוב ביותר בזמן מערבולת אוויר. ודאו שהן חגורות היטב סביב המותניים והאגן.
  • הישארו במושבים: אסור לקום מהמושב בזמן מערבולת אוויר.
  • הקפידו על הוראות צוות האוויר: צוות האוויר ינחה אתכם מה לעשות בזמן מערבולת אוויר. הקפידו להקשיב להוראותיהם ולפעול לפיהן.
  • הגנו על ראשכם: אם אתם מרגישים שהמטוס מתחיל לטלטל, השתמשו בידיים כדי להגן על ראשכם מפני פציעות.
  • הימנעו משימוש במכשירים אלקטרוניים: כבו את הטלפונים הסלולריים והמחשבים הניידים שלכם בזמן מערבולת אוויר.

צוות האוויר עבר הכשרה מיוחדת להתמודדות עם מערבולות אוויר. הם יפעלו במהירות ובמקצועיות כדי להבטיח את בטיחות הנוסעים. חשוב להקשיב להוראותיהם ולפעול לפיהן.

הנה כמה טיפים נוספים להתמודדות עם מערבולת אוויר:

  • נשמו עמוק: נשימה עמוקה תעזור לכם להירגע ולהפחית את החרדה.
  • התמקדו בדברים חיוביים: חשבו על דברים נעימים ועל היעד שלכם.
  • הימנעו מקריאה או צפייה במסכים: פעילויות אלו עלולות להחמיר את תחושת הבחילה.
  • שתו מים: שתייה תעזור לכם להישאר רגועים ולמנוע התייבשות.

זכרו: מערבולות אוויר הן תופעה טבעית שעלולה להתרחש במהלך טיסה. הקפדה על כללי הבטיחות והקשבה לצוות האוויר יסייעו לכם לעבור את הטיסה בבטחה ובנוחות.

סערה ברשתות החברתיות: אל ג'זירה ממשיכה לשדר בישראל למרות קריאות הסתה – פרסום ראשון

תגובה אחת

  1. הדרך הפשוטה ביותר להימנע מסכנות בטיסה:
    לא לטוס טיסה מיותרת. לדרוש שישראל לא תקנה מטוסים אמריקאים, שיש להם מפגע בטיחותי.

    לא לטוס לפולין ואוקראינה. יש מספיק קברות צדיקים בארץ. חשוב לפרנס את תושבי הצפון.

    האסון במירון היה צפוי כבר 10 שנים בהן אותם אנשים התפרנסו שוב ושוב מאירוח ונהגים מסכנים היו ערים כל הלילה, כך שכל המדינה סבלה ממחסור באוטובוסים.
    אין מקור הלכתי מוסמך שזאת מצווה לעשות חלאקה או לנסוע דווקא לקבר רשב"י.

    תרמו את הכסף לשיפוץ הדרך לעמוקה. לשכפ"צים להגנה על חיילים (מלחמת מצווה) ולמיגוניות לתושבי הצפון וחיילים בשומרון (למניעת טרור) במקום עוד 100 ס"ת שנכתבים במהירות ובשביל כסף. לקריאת התורה אין חובה יותר מ2 ס"ת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן