עסקים בדרום זקוקים למענקים: הקריאה של רו"ח מאשדוד לסמוטריץ'

רואה חשבון חסיד בעלזא, ישעיהו פורגס, פנה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' וקרא לו להמשיך ולסייע לעסקים בדרום שנפגעו כתוצאה ממלחמת 'חרבות ברזל'.

פורגס, המנהל משרד רואה חשבון באשדוד ומחזיק תחתיו עשרות עסקים בניהם כאלה שנמצאים בערים אשקלון – נתיבות ועוטף עזה, עם סיום הגשת דוחות מע"מ על חודשים ינואר ופברואר, פנה פורגס לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושיתף אותו במספרי הרווח הנמוכים של לקוחותיו בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל' שעדיין משפיעה על יכולת הצריכה של הלקוחות וזאת בנוסף להתייקרות חומרי הגלם והעלויות השותפות של העסקים אותם הוא מייצג

במכתבו ציין פורגס:

"בעלי עסקים וחברות חווים ירידה בהכנסות עקב ירידה בביקושים של שירותי העסק וביטול עסקאות שנחתמו קודם עקב בעיה תזרימית של הלקוחות. בנוסף לירידה בהכנסות חלה גם עליה בהוצאות, עקב עליה במחירי חומרי גלם רבים שהתייקרו, ספקים שהתעכב להם תשלומים, קושי בהמשך העסקת עובדים במקומות מסויימים וקושי בגיוס עובדים חדשים."

פורגס קרא לשר האוצר לפעול באופן מיידי על מנת לסייע לעסקים אלו, בין היתר באמצעות:

האצת העברת המענקים המגיעים להם.

המשך מתן מענקים לעסקים שנפגעו מהמלחמה.

הקלות מס נוספות.

צד זאת ישנם מאות עסקים שזכאים למענק עבור חודשים קודמים אך העברתם מקופת המדינה לחשבון הבנק של העסקים מתעכב למרות שאלו הגישו את כלל המסמכים הנדרשים:

"מברור כמה פעמיים מול מוקד רשות המיסים (קרן פיצויי פעולות איבה) לא קיימים חוסרים מצד מגישי הבקשות ועדיין אין צפי לקבלת סכומי הכספים של הפעימה השניה. קיימות עיכוב בקבלת סכומי המענק בכל סוגי המסלולים למענקים, מסלול השכר, מחזורים, והוצאות מזכאות."

למכתב צורף פירוט נתונים מדאיג על הפגיעה הכלכלית בעסקים בדרום.

מכתבו של פורגס מדגיש את הצורך הדחוף בהמשך סיוע ממשלתי לעסקים בדרום שנפגעו כתוצאה מהמלחמה. עיכובים בהעברת המענקים ופגיעה ביכולת הצריכה של הלקוחות עלולים להוביל לקריסתם של עסקים רבים, דבר שיהיה לו השפעה הרסנית על הכלכלה הדרומית.

קרדיט צילום: אלבום אישי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן