"הבשר יועד לארוחת שבירת צום הרמדאן" סוכלה הברחת בשר כבש 'מפוקפק'

מפקחי משרד החקלאות סיכלו הברחת בשר כבש: "סכנה ממשית לבריאות הציבור"

במהלך פעילות מבצעית נחושה, סיכלו מפקחי משרד החקלאות ניסיון הברחה של כ-120 ק"ג בשר כבש טרי מהשטחים. הבשר, שנמצא ברכב פרטי במעבר מיתר, הועבר ללא תווית המעידה על יצרן, ללא מערכת קירור ובניגוד גמור להוראות החוק. כתוצאה מכך, הושמד הבשר בהוראת רופא וטרינר ממשלתי, וכנגד שני חשודים בשנות ה-30 לחייהם מאזור באר שבע נפתחו הליכים משפטיים.

האירוע החל בבדיקה שגרתית של בודקי מעבר גבול מיתר, אשר זיהו רכב חשוד והזעיקו את מפקחי משרד החקלאות למקום. עם הגעתם, גילו המפקחים את בשר הכבש הטרי ארוז באריזות ניילון פשוטות, ללא כל סימון או פרט מזהה בנוגע למקורו. חקירה ראשונית העלתה כי הבשר הוברח מהכפר הפלסטיני יטא, הנמצא בשטחי הרשות הפלסטינית.

בחקירתם טענו החשודים כי רכשו את הבשר מאטליז והתכוונו להעבירו לביתם לצורך ארוחת שבירת צום הרמדאן. עם זאת, חשוב לציין שמעבר מיתר אינו מיועד להעברת תוצרת חקלאית. כתוצאה מכך, לא רק שהובלת הבשר התבצעה באופן לא חוקי וללא קירור נאות, אלא שהחשודים אף הפרו את צו קביעת נקודות המעבר שקבע צה"ל.

משה אחרק, מנהל היחידה לאכיפה ולחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות, הדגיש את הסכנה הטמונה בהברחת תוצרת מן החי:"מפקחי משרד החקלאות פועלים באופן מתמיד כדי למנוע ניסיונות הברחת בשר, שתדירותם עולה בסמוך לתקופות החגים. נמשיך לחזק את האכיפה ולוודא כי התוצרת הנכנסת לישראל מפוקחת ומועברת בהתאם לדרישות ולחוק".

המקרה הנוכחי מדגיש את חשיבות פעילותם הנחושה של מפקחי משרד החקלאות, אשר עומדים בחזית המאבק כנגד הברחות מזון העלולות לסכן את בריאות הציבור. פעילות זו תורמת רבות להבטחת שלום הציבור וביטחונו התזונתי, ותמשיך להוות גורם מרתיע מפני ניסיונות הברחה עתידיים.

קרדיט: משרד החקלאות
קרדיט: משרד החקלאות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן