בית אל נחנקת: האם מישהו ינקוט צעדים?

טבעת חנק מסביב לבית אל? תנועת רגבים דורשת פעולה נגד אתר פסולת פלסטיני מזהם

צפונית ליישוב בית אל פועל בשנים האחרונות אתר פסולת פלסטיני בלתי חוקי המהווה מטרד סביבתי חמור לתושבי האזור. עבריינים משליכים באתר פסולת, מזרימים שפכים ואף מציתים אותה, מה שגורם למפגעי ריח ועשן קשים לכלל תושבי המרחב.

בתנועת רגבים פנו הבוקר (שלישי) לשר הביטחון יואב גלנט ולמפקד פיקוד מרכז האלוף יהודה פוקס בדרישה לנקוט בצעדים מיידיים נגד האתר. במכתבם, תיארו אנשי רגבים את הפגיעה הנופית, זיהום הקרקע וזיהום האוויר החמורים הנגרמים כתוצאה מפעילות האתר.

"מדובר באתר מזהם חמור מצדדים רבים, הפגיעה הנופית, הפגיעה בקרקע ובתת הקרקע והן מבחינת זיהום האוויר."

כתבו ברגבים והוסיפו:

"מיקומו של האתר מקדם את יצירתה של "טבעת חנק" סביב מרחב בית אל. הימנעותכם משמירה על השטח, מבינוי בלתי חוקי וממפגעים – מאפשרת לצמצם את המרחב הפתוח סביב היישוב בית אל ומגבירה את הסיכון הבטחוני לתושבי היישוב והחיילים השוהים במרחב."

במכתב מצטטים את דו"ח מבקר המדינה שפורסם לאחרונה בעניין הטיפול במפגעי שריפת הפסולת הבלתי חוקית במרחבי יו"ש, שם נכתב:

"כישלון רב שנים בטיפול בזיהום אוויר חוצה גבולות שמקורו בשריפות פסולת ‏ביו"ש. ממצאי הביקורת מעידים על כישלון של המנהל האזרחי לקדם במשך שנים רבות ‏פרויקטים תשתיתיים סביבתיים ביו"ש שיאפשרו טיפול מוסדר בפסולת פלסטינית מעורבת ‏ובפסולת אלקטרונית ביו"ש. בנוסף להתנערות רבת שנים של המשרד להג"ס מאחריותו ‏לשמירה על איכות האוויר של יישובים בישראל ויישובים ישראליים ביו"ש הסובלים ‏משריפות אלה."

בתנועת רגבים דורשים משר הביטחון ואלוף פיקוד המרכז לפעול ולנקוט הליכי פיקוח ואכיפה כנגד האתר, משליכי הפסולת והשבת המצב בשטח לקדמותו.

האם ינקטו הרשויות בצעדים הדרושים כדי להגן על הסביבה ועל ביטחון התושבים? נותר לעקוב ולראות.

קרדיט: תנועת רגבים
קרדיט: תנועת רגבים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן