הסיגריות הבאות שלכם יהיו מעוררות בחילה?

אושר החוק: תמונות על חפיסות הסיגריות

אושר לקריאה שנייה ושלישית: תמונות הממחישות את נזקי העישון יודפסו על חפיסות סיגריות ומוצרי עישון

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, אישרה היום פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ אושר שקלים לתקן את חוק איסור פרסומות והגבלת שיווק מוצרי טבק, כך שיצרני מוצרי העישון יחויבו להציג על כל אריזות סיגריות ומוצרי עישון, תמונה הממחישה את נזקי העישון. לפי ההצעה שאושרה, שר הבריאות, באישור ועדת הכלכלה, יקבע בתקנות הוראות ליישום החוק.

יבואני הסיגריות התלוננו על כך שבשונה ממוצרי אלכוהול, במקרה שהיצרן הדפיס את נוסח האזהרה בטעות עם שינוי מהנוסח הנדרש, לעיתים אף חוסר בהדפסת פסיק או קו מינורי, לא ניתן לתקן את האזהרה שמודפסת על החפיסות באמצעות הדבקת מדבקה. לדברי היבואנים, מדובר בטעות שגורמת לנזקים כספיים גדולים ליבואנים.

יו"ר הוועדה אמר לנציגת משרד הבריאות, "אסור לכם להיצמד באופן דווקני לתקנות, עליכם לאפשר לבצע תיקון על מנת למנוע נזק ליבואנים".

עומר סלע מאיגוד יבואני הסיגריות טען שאכיפת התקנות עלול לגרום לצריכה מוגברת של סיגריות לא חוקיות, צריכה שמוערכת היום בכ-20% של סחר לא חוקי. מנגד, עו"ד עמוס האוזנר יו"ר המועצה למניעת עישון ביקש שההדפס יופיע גם על המארז (פאקט) ולא רק על חפיסה בודדת.

רוני דוברת ארגון הנוער הארצית ביקשה שהאזהרה תוצג גם על אריזת סיגריות אלקטרוניות. מאידך, חיים לנציצקי יבואן סיגריות אלקטרוניות טען כי אין אף מדינה נוספת בעולם שמחייבת הצגת תמונות על אריזות של סיגריות אלקטרוניות.

כאמור, הוועדה אישרה פה אחד את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית. ההצעה תועבר להצבעה במליאת הכנסת.

אושר החוק: תמונות על חפיסות הסיגריות
קרדיט: דוברות הכנסת
אושר החוק: תמונות על חפיסות הסיגריות
קרדיט: דוברות הכנסת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן