בדקתם בבנק? ביטוח לאומי: הפקדה במהלך יזום של כסף לזכאים שלא ביקשו

זוג קשישים עם מעטפה ביד, אילוסטרציה באמצעות בינה מלאכותית בינג - אודי דוד בן דוד

כמות גדולה של אזרחים ביקשו מהרשויות השונות מענקים ופיצויים מתחילת המלחמה, ולרובם הסכומים כבר הופקדו בחשבון. עם זאת, יש גם כאלו שלא ביקשו ובביטוח לאומי פתחו בבדיקה וביצעו הפקדה יזומה לחשבונות הבנק של הזכאים.

מסתבר שישנם עשרות אלפי זכאים בישראל שלא ברור אם לא ידעו על זכאותם או שידעו אך פשוט לא הצליחו או בחרו מסיבות שונות שלא להגיש בקשה לפיצויים או מענקים.

ביטוח לאומי העביר באופן אקטיבי לעשרות אלפי זכאים 45 מיליון ₪ בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל'

בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחים ותיקים הזכאים לקצבת סיעוד מהביטוח הלאומי נאלצו להימנע מיציאה מהבית והגעה למרכזי היום לקשיש, או לחלופין לא קיבלו מטפלים סיעודיים לביתם בעקבות המלחמה כך שהם לא מימשו את מלוא הטיפול והשירות לו הם זכאים.

הביטוח הלאומי בדק באופן ייזום ואקטיבי את הנושא ומצא כי עשרות אלפי סיעודיים לא מימשו את זכאותם ובמקביל גם לא שינו את תכנית הטיפול וכך יצא שהמענים שניתנו להם היו פחותים מימות השגרה.

בהתאם למדיניות השירות בביטוח הלאומי, אותרו הזכאים ובני משפחותיהם על מנת להחזיר להם את שווי השירות אותו לא קיבלו במהלך חודשים אוקטובר ונובמבר.

לאחר בדיקה מקיפה, הביטוח הלאומי מצא כ-47,025 קשישים מקבלי קצבת סיעוד שלא השתמשו בשירותים הקבועים להם ולא פנו לקבלת הקצבה. במהלך השבוע האחרון הועברו אליהם באופן ישיר מעל ל-45 מיליון ש"ח אוטומטית לחשבונות הבנק.

כזכור, בשנת 2018 עברה הרפורמה בסיעוד שמאפשרת לאזרחים הסיעודיים קבלת זכאות לפי מדרג של 6 רמות (ולא 3 רמות בלבד כפי שהיה נהוג בעבר), דרגות אלה מאפשרות סיוע וטיפול כבר במצב סיעודי התחלתי ולא קבלת סיוע כשהמצב קשה כפי שהיה לפני הרפורמה – ובכך לאפשר לסיעודיים טיפול מניעתי בטרם החמרת המצב.

יכולים לבחור את השירותים שאינם כוללים טיפול אישי או גמלה כספית

כחלק מהרפורמה, הסיעודיים יכולים לבחור בין שעות סיעוד בשירותים שאינם כוללים טיפול אישי בבית כגון: מרכזי יום, לחצני מצוקה וכו' או טיפול בבית לבין גמלה כספית שניתן לנצל לכל מטרה הנחוצה לאזרח. כמו-כן, קצבת הסיעוד מאפשרת לכל האזרחים הוותיקים לשנות את תמהיל הזכאות בהתאם לצרכיהם הבריאותיים והתאמתם למצב הנתון – מה שלא היה טרום הרפורמה.

מהביטוח הלאומי נמסר: "הזכויות הסוציאליות הניתנות במסגרת הביטוח הלאומי שייכות לאזרחי המדינה ששילמו דמי ביטוח כל חייהם ואנחנו מחויבים לוודא שהם מוענקים במלואם לכל הזכאים.

כחלק מתפיסת השירות שלנו, יזמנו בדיקה ומצאנו שלא כל האזרחים הוותיקים הסיעודיים קיבלו את כל הסיוע והעזרה שהם זכאים בעקבות המלחמה והשלכותיה ומחובתנו החברתית, המקצועית והאנושית לוודא שהם מקבלים את מלוא הזכויות שלהם ובוודאי בשעה זו.

הכספים הועברו לחשבון הבנק בשווי שעות הטיפול שלא ניתנו בפועל וכך יתאפשר להם להשלים את העזרה לה הם זקוקים, על פי שיקול דעתם. הביטוח הלאומי יעמוד לרשות האזרחים הוותיקים ויוודא שיקבלו את מלוא זכויותיהם".

זוג קשישים עם מעטפה ביד, אילוסטרציה באמצעות בינה מלאכותית בינג - אודי דוד בן דוד
זוג קשישים עם מעטפה ביד, אילוסטרציה באמצעות בינה מלאכותית בינג – אודי דוד בן דוד

תושבי אשקלון טוענים שאין להם מיגון ראוי? תראו על מה הוציאו כסף בעיריית אשקלון בשנה אחת בלבד

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן