הרחיבו את מתן ההטבות לחיילי מילואים ומשפחותיהם – הפרטים ששווים לכם

שטרות ומטבעות כסף ישראלי, צילום: חני בן דוד

בשורות טובות לרבים בישראל: מתן ההטבות לחיילי המילואים ומשפחותיהם הורחב

כבר למעלה מארבעה חודשים של מלחמה ולמרות כמות גדולה של מענקים ופיצויים במסגרת חרבות ברזל,שניתנו לכלל התושבים במדינה הזכאים לכך, יש בהחלט מי שמגיע להם לקבל עוד יותר.

הטבות לחיילי מילואים ומשפחותיהם, אילוסטרציה -  שטרות ומטבעות כסף ישראלי, צילום: חני בן דוד
הטבות לחיילי מילואים ומשפחותיהם, אילוסטרציה – שטרות ומטבעות כסף ישראלי, צילום: חני בן דוד

שר העבודה יואב בן צור, הודיע על הרחבת מתן ההטבות לחיילי המילואים ומשפחותיהם, כמו גם של יתר המשרתים בכוחות הביטחון.

משרד העבודה למען בני ובנות זוג של משרתים בכוחות הביטחון

השר בן צור: ״מאחורי משרתי כוחות הביטחון הנמצאים בחזית המלחמה, עומדות נשות המשרתים, המילואימניקים והקבע, גיבורות העורף שמקריבות את שגרת יומן למען ביטחון ישראל. הרחבת ההסכם הקיבוצי למען הטבות לבני ובנות זוג של משרתים, היא מתוך חובה מוסרית שאנו מחוייבים להן״.

שר העבודה יואב בן צור חתם אמש על הרחבת את הסכם הקיבוצי שנחתם למען משרתי המילואים שיחול על כל המשק ועל בני ובנות זוג של משרתים בכוחות הביטחון.

שר העבודה יואב בן צור ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', צילום: דוברות שר העבודה
שר העבודה יואב בן צור ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', צילום: דוברות שר העבודה

הרחבת ההסכם הקיבוצי ע״י שר העבודה תעניק הטבות מהותיות הן למשרתים והן לבני/בנות זוגם והצו יורחב בפועל עד 50 יום לאחר הצהרה זו על כלל המשק.

הרחבת ההסכם נעשה לאחר עבודת מטה ע״י הממונה הראשית על יחסי עבודה במשרד העבודה, עו״ד רבקה ורבנר ובהמשך להסכם שהושג עם ארגוני המעסיקים על שיפוי למעסיקים והמענים הסוציאליים למשרתי המילואים ובנות זוגם.

ההטבות אשר ינתנו: הארכת תקופת ההגנה מפיטורים מ-30 ימים ל-60 ימים למשרתים החוזרים לעבודה וכן עד 8 ימי העדרות בתשלום להורים לילד עד גיל 14. בנוסף ככל שלא התאפשר לעובד/ת לנצל צבירת חופשה בשנת 2023 בשל מלחמת חרבות ברזל, יתאפשר לנצלם ב-2024 – גרירת החופשה, שאינה מותרת כיום.

כמו כן, כאן בכיף! פורטל החיים הטובים של ישראל ריכזנו עבורכם את ההטבות ומענקים לחיילי המילואים – הרשימה המלאה וניתן לראות אותה ולשתף לחברים בלחיצה כאן

5 תגובות

  1. כתבה נחמדה
    האם משרד העבודה חשב על ההפסדים שנגרמו למעסיקים כתוצאה מיציאת עובדים למילואים לתקופה ארוכה?
    אני מעסיק מספר עובדים שיצאו למילואים מ 7.10.2023, בכל התקופה נאלצתי לשלם לעובדים תנאים סוציאלים כולל קרן השתלמות ומימון כלי הרכב שנמצאים אצל העובדים.
    על כל עובד אני סופג אפסד של 10000 ש"ח בחודש.
    את 3010 אני חייב על פי חוק להעביר בשלמותו לאיש המילואים ואסור לנו המעסיקים לנקות מזה את התנאים הסוציאלים וההוצאות ועלויות הנוספות שעולה לנו העובד.
    אני לא מזכיר את הירידה בהכנסות של החברה.
    הדבר הזה גורם ללקוחות שלנו לפנות למתחרים ואז כשהעובד חוזר לעבודה אין לנו יכולת כלכלית לשלם לו משכורת בגלל עובדן הכנסות גבוה ואז שואלים אותנו למה אנחנו מפטרים את המילואימניקים שחוזרים ממילואים משמעותיים לבטחון עם ישראל.
    אמינימום שאנחנו מבקשים זה לשלם למעסיקים את התנאים הסוציאלים וכל מה שהעובד מקבל מעבר לשכר כמו עלויות כלי הרכב דלק והוצאות שוטפות שהעובד מקבל מידי חודש בעבודתו.
    שר העבודה שר האוצר ממשלת ישראל תתעוררות כדי לעצור את הפגיעה באנשי המילואים.
    עם ססמאות לא הולכים למכולת.
    נ.ב אני בעצמי נמצא גם כן במילואים משמעותיים ביחידה מיוחדת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן