37500000 ש"ח: הברחת ענק של קוקאין סוכלה על ידי היאחב"ל ורשות המסים

הברחת ענק לישראל של קוקאין, צילום: דוברות רשות המסים

היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות בלהב 433 איתרה פלטות של סם וסיכלה הברחת ענק של קוקאין במשקל של כ- 375 קילוגרמים שיובאו לארץ בשיטות ייחודיות

בחקירה סמויה של שוטרי היחידה היאחב"ל, היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות בלהב 433 בשיתוף עם חוקרי הסמים של המכס ויחידת הכלבנים ברשות המסים, המחלקה לתפקידים מיוחדים בחטיבת המודיעין ומנהלת תיאום פעולות אכיפה, נמצאו פלטות של סם מסוג קוקאין במשקל כולל של כ-375 קילוגרמים, שהוברחו לארץ מחו"ל בשיטות ייחודיות.

באנר דק יד לאחים

קוקאין: סם קטלני המסווה כאושר

הברחת ענק לישראל של קוקאין, צילום: דוברות רשות המסים
הברחת ענק לישראל של קוקאין, צילום: דוברות רשות המסים

מחיר קילו קוקאין בישראל עומד על כ 100000 ש"ח על פי ההערכות ובהברחות שסוכלו על ידי רשות המסים והיאחב"ל נראה כי הצליחו למנוע סחר בהיקף של כ 37500000 ש"ח.

קוקאין, סם ממריץ חזק המופק מצמח הקוקה, גורם לדמיונות של תחושות עונג עזות, אנרגיה גבוהה וביטחון עצמי מופרז. תחושות אלו גורמות למשתמשים לחוש חזקים, שמחים ומלאי אנרגיה לפרקי זמן מסויימים בלבד. עם זאת, השימוש בקוקאין טומן בחובו סכנות רבות, הן בריאותיות והן חברתיות.

ההשלכות הבריאותיות של קוקאין הן רבות ומגוונות

קוקאין הוא סם ממכר ביותר, הן פיזית והן נפשית. שימוש קבוע גורם לשינויים במוח, המקשים על הפסקת השימוש וגורמים לתסמיני גמילה קשים. בנוסף הקוקאין מגביר את פעילות מערכת העצבים, מה שעלול להוביל לתופעות כמו חרדה, פרנויה, התקפי פאניקה ואף פסיכוזה.

כדאי לזכור שקוקאין מעלה את לחץ הדם וקצב הלב, מה שעלול להוביל להתקפי לב, שבץ מוחי ואף מוות פתאומי כמו כן, מחקרים הראו שהסם פוגע בריאות הריאות ועלול להוביל לנזק בלתי הפיך, דלקת ריאות ואף מוות, פוגע במערכת העיכול ועלול להוביל לכאבי בטן, בחילות, הקאות ואף כיבים בקיבה.

גם עבור אלו שחושבים שהם חזקים, הקוקאים מחליש את מערכת החיסון ועלול להגביר את הסיכון לזיהומים, פוגע גם בתפקוד הכבד, הכליות, מערכת הרבייה והעור.

ההשלכות החברתיות של קוקאין הן קשות לא פחות שימוש בקוקאין קשור לעלייה באלימות, הן כלפי עצמו והן כלפי אחרים. אנשים המשתמשים בקוקאין עלולים להסתבך בפעילות פלילית, כגון גניבה, סחר בסמים ואף רצח. שימוש בקוקאין פוגע ביחסים בינאישיים ועלול להוביל לגירושים, נטישת ילדים ואף ניתוק מהחברה. כמובן, גם בפן הכלכלי עשויה להווצר פגיעה שכן מדובר במוצר יקר מאוד ועלול להוביל לחובות, פשיטת רגל ואף אובדן מקום עבודה.

אין שום שימוש בטוח בקוקאין. כל שימוש, גם אם הוא מזדמן, טומן בחובו סכנות רבות. קיימות דרכים רבות להתמודד עם התמכרות לקוקאין, ומומלץ לפנות לעזרה מקצועית בהקדם האפשרי. מניעת שימוש בקוקאין היא הדרך הטובה ביותר להימנע מהסכנות הרבות הטמונות בו. ניתן לעשות זאת באמצעות חינוך, העלאת המודעות ותמיכה בקהילה.

קוקאין הוא סם קטלני המסווה כאושר. השימוש בו טומן בחובו סכנות רבות, הן בריאותיות והן חברתיות. חשוב להיות מודעים לסכנות אלו ולפנות לעזרה מקצועית במקרה הצורך.

מרשות המסים ומשטרת ישראל נמסר כי: " היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) בלהב 433 תמשיך לפעול מחוץ לגבולות המדינה על מנת לסכל הברחות ולמנוע החדרת סמים מסוכנים בכמויות מסחריות לשטחי המדינה".

סמים בשווי מיליונים נתפסו אצל תושב בני ברק – DaTLV- חדשות תל אביב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן