עליה משמעותית במענק החודשי: במקום 4291 ש"ח יגיע עד 9300 ש"ח

בניין ביטוח לאומי בירושלים עיר הקודש, צילום: אודי דוד בן דוד

כמעט 60 שנים בהם התקנות שנקבעו לזכאות למענק חודשי בביטוח לאומי לא עברו שינויים משמעותיים וכעת הנהלת הביטוח הלאומי פתחה ביוזמה להוסיף תקנה שתאפשר להכפיל ביותר מפי 2 את המענק שייכנס לחשבונות הבנק לזכאים.

בביטוח לאומי הודיעו היום כי היוזמה החשובה הזו נועדה לסייע לאלו שיימצאו זכאים וגם לאלו שכבר זכאים למענק החודשי תוך דגש על מתן מענק רוחבי ולא נקודתי עם תוספת כספית קבועה.

עליה במענק חודשי של יותר מפי 2  - אילוסטרציה - בניין ביטוח לאומי בירושלים עיר הקודש, צילום: אודי דוד בן דוד
עליה במענק חודשי של יותר מפי 2 – אילוסטרציה – בניין ביטוח לאומי בירושלים עיר הקודש, צילום: אודי דוד בן דוד

מענק חודשי שיאפשר טווח כלכלי במסגרת התקציב ויגיע עד 9300 ש"ח, יותר מפי 2 מהנהוג כיום

כאמור, לראשונה יינתן מענה רוחבי ולא נקודתי לאלפי הנכים הקשים ויעניק להם תוספת כספית קבועה למי שירצה שיקום מקצועי, טיפול רפואי או שיבה למעגל העבודה.

בביטוח הלאומי קיימות מספר קצבאות והבולטות שביניהם הן קצבת נכות כללית וקצבת נכות עבודה. שתי קצבאות אלו שונות זו מזו, כאשר הראשונה מבטיחה קצבה סוציאלית למי שנפגע או חלה וכתוצאה מכך איבד את היכולת שלו להתפרנס. במסגרת קצבה זו, ניתן לקבל קצבה בסיסית עד כ-4291 ₪ ותוספות בגין הרכב משפחתי ובמצבים קשים לקבל תוספת שירותים מיוחדים (שר"מ) למי שזקוק לעזרה בפעולות היום יום כגון: לבישה, רחצה, אכילה וכיוב'.

כמו-כן, זוהי קצבה שמוצמדת, בעקבות הרפורמה בנכות שעברה בשנים האחרונות, לשכר הממוצע במשק ולא למדד. קצבת נכות עבודה היא קצבה ביטוחית, כלומר: היא קצבה שנועדה בחוק להבטיח את הכנסתו של העובד (שכיר או עצמאי) לפני הפגיעה בעבודה על מנת לשמר את הכנסותיו או חלילה הכנסות של המשפחה במקרה של מוות.

הקצבה, בשונה מקצבת נכות כללית, היא קצבה המבוססת על השכר של נפגע העבודה ואיננה מופחתת גם אם לנכי עבודה יש הכנסה מעבודה לאחר פגיעתו. כך לפי החוק. בנוסף לקצבת נכות עבודה קיימת אפשרות לקבלת קצבה מיוחדת נוספת למי שנקבעה נכותו היא בעיקר מ-75% ומעלה. קצבה זו נועדה לסייע (בדומה לקצבת שירותים מיוחדים בקצבת נכות כללית) בפעולות היום יום.

הקצבה המיוחדת, מחולקת ל-4 רמות בהתאם למידת ההיזקקות של הנכה בעזרת הזולת ויכולה להגיע עד לסך של 9,300 ₪ בחודש – המתווספים לקצבת נפגעי העבודה הבסיסית שכאמור, היא על פי השכר של נפגע העבודה.

מבקשים לתקן את התקנות שנכתבו לפני עשרות שנים ולהתאימם לעת החדשה

הביטוח הלאומי, מבקש לתקן את התקנות שנכתבו לפני עשרות שנים ולהתאימם לעת החדשה כדי שאלו יתנו את הסיוע הטוב ביותר עבור נפגעי העבודה ובאופן כזה שייתן לראשונה מענה רוחבי ולא נקודתי לאלפי הנכים הקשים ויעניק להם תוספת כספית קבועה למי שירצה שיקום מקצועי, טיפול רפואי או שיבה למעגל העבודה.

בנוסף, שכל נכה עבודה שנקבעו לו 10% נכות ומעלה, זכאי מטעם הביטוח הלאומי לשיקום מקצועי בהתאם למצבו, הכוללים בין היתר: לימודים מקצועיים, הכוונה מקצועית, הכשרות ועוד.

כדי לקדם חקיקה זו, הביטוח הלאומי יבקש להוסיף תקציב עבור נכי העבודה במקביל לביטול סעיף שאינו רלוונטי הניתן לעשרות בודדות מידי שנה ועוסק במי שאינו מסוגל לנסוע בתחבורה ציבורית ולשם כך צריך הסעה (בעוד היום יש לרובם רכב פרטי).

יש לציין, כי מי שזקוק לרכב מותאם כפגוע גפיים, יש עבורו מענה משלים דרך הסכם הניידות ותוספת כספית נוספת. תקנות אלה, יפורסמו לציבור בימים הקרובים לקראת שינוי החקיקה בכנסת ישראל.

הביטוח הלאומי: "חוק הביטוח הלאומי הוא אחד החוקים הגדולים ביותר במדינת ישראל ומשתנה הכי הרבה פעמים בשנה. לכל קצבה וקצבה יש את הפרמטרים שלה וחלק בלתי נפרד מתפקידנו הוא לנסות ולקדם שינויי חקיקה שיתאימו לעת החדשה ויסייעו לאזרחים מתוך המקרים שעולים מהשטח. תיקון התקנות הללו יביא לסיוע רחב יותר עבור של אזרחים הזקוקים לעזרה ומענה סוציאלי ושיקום".

שפי פז: "לא מתחרטת. המדינה אשמה. רק מצטערת שלא עשיתי יותר" – DaTLV- חדשות תל אביב 

33 תגובות

  1. באמת תודה לביטוח הלאומי שידאגו לכולנו אני אישית נכה כללית ואני כולי תקווה שיטפלו בנו לא שאני לא מנסה ועובד אני עובד בעבודה רגילה אבל קשה אני תמיד ינסה

  2. האם לנכה תאונת עבודה שהיום הוא קשיש וממשיך לקבל קיצבה נכות תאונת עבודה יש עליה בקיצבה או זכויות אחרות שלא היתקבו עד היום?

  3. כלומר לנכים של 75 אחוז יש כוונה להעלות הקיצבה לסכום הנל לקבל מעל 9000 שח בחודש?

  4. בשעה טובה.
    לשימחת הגיל השלישי יוכלו כצאת לשפר איכות החיים לטובה. וגם לטובת חסרי ישעה הנמקים בבית.
    שאלתי אחת לגורמי הסעוד מי מפקח על החברות העושקות את נצרכי הסעד הקשים. על זה הכנסת חייבת ליתן דעתה.

  5. לא כתבתם חד משמעית את המסר. (כמה כל אחד יקבל ומי יקבל)
    אתם כותבים בדרכ באופן כזה של טפיחה על השכם לעשיה שלכם .

  6. נכהה 75%וניידות 70%וטנני מקבל אגורה מניידות כלום רק נכות כבר יותר מ10שנים יש לי ניידות ולא רואה שקל מהם לא יאומן רק נכות מדלמים לי 4000שקל באמת תודה

  7. ,ומה עם קשישים ומוגבלי תפקוד רחצה הלבשה למה להם קצבה שהיא פחות משליש המחיר למחיה .

  8. אני עם נכות 100% אי כושר עבודה ו80% רפואי חולה אונקולוגי מקבל 4230 ש׳ח לחודש לא מתחיל את החודש וזה נעלם אך אפשר להיתקיים כאשר עובדת זרה לבד לוקחת 8000 שח 24/7 תוסיף פנסיה הבראה ופיצויים זה מסתכם בה 10000 שח לחודש ממוצע וגם משלם עליה ביטוחים כללית לאומי וכו המחיה קשה בארץ אני על סף אובדן תעזרו לי מה לעשות תודה

  9. המאפיה של הרופאים השמלאנים בביטוח הלאומי פגעה והרסה בכוונה זדונית את חוות הדעת הרפואים לבני עדות המזרח כדי שהם לא יקבלו אחוזי נכות גבוהים.והמאפיה השמלאנית שמחזיקה בכסף הממשלתי מנעה בכוונה זדונית את מתן התמיכה הכספית הראויה לנכשלים בכך היא פגעה בשיכבות החלשות באופן מחריד ובצורה מושפלת.וזה התחיל מאז קום המדינה .כן זאת היתה מזימה ניפשעת מצד השמלאנים כנגד בני עדות המזרח שדרכו ורמסו והרסו את סיגסוג בני עדות המזרח .שלא היה להם בקושי קצת כסף לקנות פירוש.ומיצרכים חשובים.וכל דבר אחר שלהם הם ניזוקו במחייתם

  10. מה עם נכה מתאונת דרכים שהפסיד את מקור פרנסתו? (100%) נכות. וכיום הוא עובד רבע משרה. האם תגיע לו העלה בשכר או המענק?

  11. היי. מה אם כאלו שמקבלים 100% נכות ולא יכולים לעבוד בכלל?
    *אבל מקבלים טיפול סוציאלי נפשי באופן פרטני ולא מטעם ביטוח לאומי אך בידיעת הביטוח הלאומי?

  12. בושה לביטוח לאומי
    בושה לממשלה שבמשך שנים מרעיבה את הנכים והקשישים בקצבאות רעב כשמנגד 120 מחממי כסאות גוזלים את כספי הציבור !
    המעט שנדרש זה להשוות את הקצבאות לשכר המינימום

  13. בושה םמוסד לביטוח לאומי בושה, לחיות בעת הזו ב 2300 ש"ח שיום מנכ"ל המוסד ויאמר לי איך חיים בסכום כזה?? גויים באו מברה"ב מקבלים קצסה בסך0.000 1 ש"ח לאשירתו בצבא, לא שילמו מיסים לא תרמו כלום, נדה למדינה . מקבלים סיוע בשכר דירה או דירת מגורים מחב' עמידר ? אני מבקשת תשובה , חליתי במחלה והורידו לי דרוג איך לעזאזל בשרירות לב אדם יושב מאחורי הטל' וקובע מי יקבל ומה ? בושה בושה בושה לעת זקנה נחיה מהיד לפה .

  14. אני עובד ומקבל נכות ושנייהם יחד לא מגיעים לשכר הממוצע במשק אני גם עובד הרבה שעות וכול זה בגלל שהביטוח לאומי מקזז לי מהמשכורות כך שכול מה שאני יעשה אני לא יגיע
    אני פונ לביטוח על מנת לעזור לאנשים שכמותי

  15. זה לא יקרה לעולם ביטוח לאומי אירגון מושחת בו עובדים רבים יש פריבילגיה לפגוע בחלשים וכל מי שדורש לקבל לפעמים אפילומקבל תביעה נגדית וכדי לפגוע בו ממציאים ומשיתים עליו חוב סתם כדי להתיש

  16. רק לנכים קשים מעל 75% בנכות מעבודה מרבית הנכים בנכות זאת חיים מקצבאות עלובות מתחת לשכר המינימום . בצר לנו שהביטוח לאומי ממש בוחר להונות את הציבור במסווה של פטריוטיות . הביטוח לאומי דופק את כלל נכי תאונות העבודה באי ההצמדה של ערך הקצבאות לשכר הממוצע משנת 2018 .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן