קוטל נגד ג'וקים הסקירה המלאה

 

אם יש חרק שבטוח לא תשמחו לפגוש בבית שלכם, זה הג'וק. הג'וקים חיים בסביבתנו לאורך שנים, וכל עוד יש מקורות של מזון, ביוב ומקום מסתור, יש סיכוי גדול שתפגשו אותם.
איזה קוטלי ג'וקים קיימים כיום בשוק, ומה מאפיין אותם? איך משתמשים באותם תכשירים ועד כמה באמת הם יעילים נגד ג'וקים? מהי ההדברה מקצועית ומה היתרונות העיקריים? ריכזנו לכם את כל המידע הרלוונטי בסקירה הבאה.

ריסוס נגד ג'וקים

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של חומרי הדברה נגד ג'וקים, המוצעים לשימוש ביתי ולקהל הרחב. החומרים יכולים להגיע בתכשיר ג'ל נוזלי, כאבקה, כמלכודת או כתרסיס להתזה. מהם החומרים הפעילים הנפוצים באותם תכשירים?

  • חומצה בורית – החומצה מכילה רעל נגד ג'וקים ופוגעת בהם באופן מיידי. החומר נמצא בתרסיסים השונים וכאשר מתיזים אותו על הג'וק, גופו מושפע מכך במהירות והחומר מגיע מיד לקיבתו.
    החומר מאושר לשימוש, מגיע בצורת אבקה לבנה ואינו מכיל ריח.
  • פירתרום – החומר שנקרא באנגלית pyrethrum מכיל חומר פעיל אשר פועל כרעלן ומוכר כקוטל תיקנים. המרכיב תוקף את מערכת העצבים של הג'וק וגורם לחיסולו באופן מהיר.

איזה מין ג'וק אתה? כך תדעו להתאים את שיטת ההדברה

לא כל תכשירי ההדברה מתאימים לכל סוגי הג'וקים בישראל. בבית הישראלי מככבים שני סוגי ג'וקים עיקריים, ושיטת ההדברה שלהם שונה.

  • תיקן אמריקאי – גודלו עד כ-4 ס"מ והוא מגיע בדרך מהביוב או מהמקלחת. הוא פעיל בכל חודשי האביב הקיץ, ובעיקר בשעות הלילה. כדי להדביר את הג'וק בצורה יעילה, יש להשתמש בחומרים מבוססי פרטרואידים בכל המקומות שהוא עלול להימצא.
  • תיקן גרמני – זהו התיקן הנפוץ השני בבתים בארצנו, וגודלו מגיע רק לס"מ אחד בלבד. הוא יכול להגיע מכל מקום, החל מהדלת והחלון, ונוהג להסתתר בקרבת מכשירי חשמל חמים. לעומת התיקן האמריקאי, את התיקן הגרמני תוכלו לחסל באמצעות כמה שיטות. שילוב ריסוס וג'ל ייעודי, אך הפעם תצטרכו לחזור על הפעולה מספר פעמים.

תכשירים נפוצים לקטילת ג'וקים

קוטל נגד ג'וקים יעילות רמת רעילות מתאים לשימוש
סופר ג'ל RPC יעיל נגד כל סוגי הג'וקים הנפוצים, תיקן אמריקאי, גרמני רמת רעילות מופחתת מתאים לשימוש בבתים ומאושר לשימוש ע"י המשרד להגנת הסביבה
Winner – תרסיס לקטילת חרקים יעיל נגד ג'וקים אמריקאים ונגד סוגי חרקים נפוצים אחרים רמת רעילות מופחתת וללא ריח מתאים לשימוש בבתים פרטיים, בסביבת הגינה ומקומות ציבוריים
MASTER TRAP מלכודת לתיקנים מלכודת ידידותית לסביבה ויעילה נגד ג'וקים בכל חדרי הבית השונים המלכודת אינה מכילה רעלים או כימיקלים, בטוחה לשימוש בקרב בע"ח וילדים מתאים לשימוש בכל חדרי הבית החל מהמטבח, הסלון ועד לחדרי הילדים
טורפדו פיתיון נגד תיקנים יעיל נגד תיקנים אמריקאים וגרמנים אשר לוקחים את הפיתיון איתם ומשמידים את כל הקן פיתיון רעיל נגד תיקנים אך בטוח לשימוש בתוך הבית בסביבת ילדים וחיות מחמד מתאים לשימוש בכל חדרי הבית, בטוח לשימוש בחדרי ילדים

 

ממה כדאי להיזהר שמשתמשים בחומרים קוטלי ג'וקים?

  • הוראות, הנחיות ומינון – לא כל חומרי ההדברה המוצעים בשוק הם בטוחים לסביבה. חשוב לקרוא היטב את הוראות השימוש, להשתמש במינון המומלץ ובדרך המומלצת לשימוש בחומר.
  • רמת רעילות מופחתת – העדיפו לבחור בחומרים ידידותיים לסביבה, עם רמת רעילות מופחתת. בכל מקרה אל תרססו בצורה ישירה באזורים שיש בהם כלי מזון, משחקים לילדים או חפצים שבאים במגע ישיר עם העור.
  • התחשבו בסביבה – אם יש לכם בבית אישה בהריון, ילדים קטנים וחיות מחמד, כדאי לשקול מחדש ריסוס באופן עצמאי, ובמקום זאת לבחור חברת הדברה .

מה זה הדברה מקצועית?

מזיקים מכל מיני סוגים מלווים אותנו במהלך חיינו. הם מטרידים, עוקצים, מלחיצים ופשוט לא נעימים. הדרך היחידה והיעילה ביותר להיפטר מהם היא בעזרת הדברה מקצועית, וזה בהחלט חל גם על סוגי הג'וקים השונים.
ריסוס נגד ג'וקים זה לא רק "זבנג וגמרנו", כי בהדברה מקצועית המדביר מבצע ניטור, בוחן את שורש הבעיה ודואג לטפל בה עם האמצעים המתאימים והבטוחים ביותר.
בהדברה מקצועית ישנם מספר שיטות ודרכים להיפטר ממקקים, ובדיוק בשביל זה מדביר מוסמך יודע כיצד להתמודד עם הבעיה, ואיך לעשות זאת נכון.

למה כדאי לבצע הדברה מקצועית נגד ג'וקים?

  • מקצועיות ויסודיות – ג'וקים יכולים להיות חרקים חמקמקים ולא תמיד קל לתפוס אותם, או לזהות את מקום הימצאותם. מדבירים מקצועיים מבצעים עבודה יסודית הכוללת בחינת הבית, הסביבה והביוב, ורק לאחר הסריקה המלאה הם יחליטו על שיטת ההדברה המתאימה.
  • שימוש נכון בחומרי הדברה – מדביר מוסמך עם רישיון ידע כיצד לחסל את הג'וקים מבלי לסכן את בני המשפחה והסביבה. כמו כן בהדברה מקצועית תקבלו הכוונה מסודרת, כמו כמה זמן לשהות מחוץ לבית, ומתי תוכלו לשטוף את הרצפה.
  • אחריות – חברות הדברה שמאמינות ובטוחות בשירות שלהן, מעניקות גם אחריות וביטחון ללקוחות, כך שאם במקרה הג'וקים חזרו לאחר מספר ימים של ריסוס, יש לכם עם מי לדבר.

תגובה אחת

  1. תיקן אמריקאי הוא כמו בידן. מלחמה לה' בעמלק מדור לדור.
    לגרמני יש תקנה- ריסוס פחות חריף, ומלכודות. כיסוי הביוב וריסוס ליד מכונת כביסה ומאחורי המקרר.
    לא קרוב לילדים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן