פסח: רמי לוי זולה ב-35% מ-PM:AM השוו מחירים וחסכו מאות שקלים

עגלת סופר

שבוע לערב פסח: שימו לב לפערי מחירים בין הרשתות – השוו וחסכו

משרד הכלכלה והתעשייה והמועצה הישראלית לצרכנות קוראים לצרכנים להשוות מחירים לפני קניות חג הפסח: פער של עד 35% בין הרשתות

רשת רמי לוי היא הזולה ביותר, PM:AM היקרה ביותר.

המחיר הממוצע של סל המוצרים התייקר במעט ביחס לשבוע שעבר.

פערים של למעלה מ-פי 2 בין המחירים של מוצרים מסוימים ברשתות שונות.

הסל כולל 155 מוצרים, שנבדקו ב-54 רשתות.

ניתן למצוא את נתוני הבדיקה ואת פירוט הסל באתר משרד הכלכלה והתעשייה.

משרד הכלכלה והתעשייה והמועצה הישראלית לצרכנות ערכו בדיקה מעודכנת של מחירי 'סל הפסח'. הבדיקה, שנערכה שבוע לפני החג, מצאה פערים משמעותיים בין מחירי המוצרים ברשתות השונות. רשת רמי לוי נמצאה כזולה ביותר, ואילו PM:AM התגלתה כיקרה ביותר. הפער בין שתי הרשתות עומד על כ-35%, כלומר 1002 ש"ח עבור סל המוצרים ברשת PM:AM לעומת 652 ש"ח ברשת רמי לוי.

במהלך הבדיקה נמצאו פערים של למעלה מ-פי 2 במחירים של מוצרים מסוימים בין הרשתות הזולה ביותר ליקרה ביותר. כך לדוגמה, אפונה ירוקה קפואה נמכרה ברשת הזולה ביותר ב-5.9 ש"ח ובמקרה היקר ביותר ב-16.9 ש"ח, אסאדו בקר/עגל טרי נמכר ב-49.9 ש"ח ברשת הזולה וב-124.9 ש"ח ברשת היקרה, ועוגיות מצה מצופות שוקולד עלו 11.9 ש"ח ברשת הזולה ו-27 ש"ח ברשת היקרה.

המועצה הישראלית לצרכנות קוראת לצרכנים להשוות מחירים לפני קניות חג הפסח. ניתן לעשות זאת באמצעות אתר משרד הכלכלה והתעשייה, שם פורסמו נתוני הבדיקה המלאים. כמו כן, מומלץ להקדים את הקניות ככל האפשר, לפצל את הקניות בין רשתות שונות ולבחור במוצרים פחות מוכרים שעשויים להיות זולים יותר.

לדברי מיכל פינק, סמנכ"ל אסטרטגיה ומדיניות במשרד הכלכלה והתעשייה:

"ערנות ונחישות הצרכנים היא הכרחית להפחתת יוקר המחיה. על רקע נתוני הסל אנו ממליצים לצרכנים להשוות מחירים בין מוצרים שונים, לפצל קניות בין רשתות שונות במידה ונמצאים פערים משמעותיים בין מוצרים, לא להתפתות דווקא למותגים מוכרים ולנסות גם מוצרים חדשים, לבצע קניות ברשת, להשוות באפליקציות ועוד. המאבק ביוקר המחיה משותף לממשלה ולצרכנים והישגים בו יגיעו בפעולה משותפת".

עו"ד שרון מאיר, מנכ"לית המועצה לצרכנות, מוסיפה:

"במיוחד לקראת החג כאשר ההוצאות גבוהות מהרגיל, נהגו כצרכנים נבונים: הקדימו וכבר עתה ערכו את רשימת הקניות, רצוי ואפשר להקדים את הקניות כדי להימנע מעליות המחירים ככל שמתקרבים לחג. עשו השוואת מחירים בין הרשתות ובין המותגים, וככל הניתן פצלו את הקניות. המאבק ביוקר המחיה, הוא במידה רבה בשליטת הצרכנים – היו צרכנים נבונים".

עגלת סופר
נערך בBing

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן