סוף לניחושים: עכשיו תדעו איפה יש קליטה

מהפכת השקיפות של משרד התקשורת: מידע על כיסוי סלולרי בלחיצת כפתור

משרד התקשורת עושה צעד משמעותי לקידום שקיפות בענף התקשורת, עם השקת מערכת מקוונת המאפשרת לציבור לבדוק את כיסוי הסלולרי בכל כתובת בישראל. המערכת החדשה, המבוססת על דיווחים עדכניים של חברות הסלולר, מציגה מידע מפורט על מספר אתרי הסלולר באזור, החברות הפועלות בו והטכנולוגיות הנתמכות (לדוגמה, 4G, 5G).

היתרון הגדול של המערכת הוא קלות השימוש: ניתן לבדוק את המידע בלחיצת כפתור פשוטה על מפה הִדּוּדִית (אינטראקטיבית) את כמות אתרי הסלולר לפי כתובת, חברה או טכנולוגיה ולהביא לבחירה מושכלת בחברת הסלולר

כך זה עובד: נכנסים לאזור השקיפות באתר משרד התקשורת, בוחרים כתובת מדויקת או טכנולוגיה סלולרית מועדפת ויכולים לראות לאיזו חברה יותר תשתיות ומה קצב הפרישה בכתובת

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי:

״כפי שהצהרתי עם כניסתי לתפקיד, נושא השקיפות לציבור בכל תחומי התקשורת הוא הבסיס והזרז בעיניי לשוק חופשי ותחרותי ולמתן שירות טוב יותר – ״והייתם נקיים מה׳ ומישראל״. האתר החדש הוא תחילתו של מיזם גדול שישקף לאזרחי ישראל את מיקומם ומצבם של תשתיות התקשורת הניידת והנייחת, בד בבד עם הפעולות שלנו לשיפור תשתיות התקשורת ברחבי הארץ כולה".

מנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש:

"האתר מנגיש לציבור מידע בנושא הסלולר בצורה ידידותית ושקופה, באופן שכל משתמש ידע מי המפעיל הטוב ביותר עבורו ויוכל לקבל החלטה צרכנית מושכלת לגבי הבחירה במפעיל סלולרי זה או אחר. משרד התקשורת רואה חשיבות רבה בהגברת השקיפות לטובת הציבור באמצעות שיפור הנגשת נתונים ומידע".

משרד התקשורת חשף היום  מערכת הִדּוּדִית (אינטראקטיבית) ראשונה לשקיפות מפת הסלולר בישראל. המערכת שהושקה באתר המשרד, מתבססת על דיווחים עדכניים של חברות הסלולר. המערכת מאפשרת לצרכנים לבדוק איזו טכנולוגיה סלולרית קיימת באזורם ואילו חברות מספקות אותה. בנוסף, ניתן לראות את קצב פרישת התשתיות של החברות באזורים השונים. כך, הצרכנים יוכלו להשוות בין חברות הסלולר ולבחור באופן מושכל את חברת הסלולר שלהם על פי העדפתם.
בכוונת המשרד להנגיש מערכות נוספות בהמשך, ביניהן מערכת לשיקוף מפת הסיבים.

קרדיט: דוברות משרד התקשורת
קרדיט: דוברות משרד התקשורת

2 תגובות

  1. הצחקתם.יש אתר קיים של איכות הסביבה כבר 10 שנים שבו ניתן לראות את מיקומי התחנות הסלולאריות.אולי הוסיפו כמה אייקונים לבבות ופרחים והופה הכרזות לכל עבר עשינו מהפיכה והמגשנו המידע לציבור.תתחילו לעבוד בהורדות מחירים ולא בשטויות שיווקיות.

  2. א' ישר כוח בעבור השימוש במלה העברית 'הידודי' ל'אינטראקטיבי'.
    ב' המלה הבאה שאני מציעה להחדיר היא: 'תקשורת תאית' ל'תקשורת סלולארית' ( sell זה 'תא')!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן