"אופק חדש" בדרך להתנפץ? בג"ץ ידון בגורל הרפורמה ברשתות החרדיות

מחר, יום שני 8.4- יתקיים דיון בבג"ץ בעתירה של חדו"ש בנושא "אופק חדש"

מחר, יתקיים בבית המשפט העליון בירושלים דיון בעתירה שהגישה עמותת חדו"ש – לחופש דת ושוויון נגד אופן יישום רפורמת "אופק חדש" על הרשתות החרדיות.

הדיון יתקיים בבית המשפט העליון בירושלים בפני השופטים עופר גרוסקופף, יחיאל כשר ורות רונן. את עמותת חדו"ש תייצג עו"ד ד"ר יפעת סולל, סמנכ"ל ויועצת משפטית של העמותה.

העתירה של חדו"ש הוגשה נגד אופן היישום של החלת רפורמת "אופק חדש" על הרשתות הפוליטיות החרדיות, רפורמה שאמור להעביר להן עוד מאות מליוני שקלים מדי שנה. זהו הסעיף החשוב ביותר למפלגות החרדיות בהסכמים הקואליציוניים, משום שאין מדובר בתקציב חד-פעמי אלא בהתחייבות שתעמוד מעתה ואילך, ותחשב כחלק מהסכמי שכר. חדו"ש עתרה נגד יישום התוכנית, שהחלה מבלי לקבוע תנאי סף שיחייבו את הרשתות ללמד לימודי ליבה מלאים ואת השתתפות תלמידיהם בבחינות המיצ"ב – להם הם מחוייבים על פי חוק, אותו הם מפירים שנים רבות ומבלי להבטיח כי המורים בבתי הספר הם בעלי השכלה והכשרה להוראת לימודי ליבה,

הדרישות

בעתירה דורשת חדו"ש מבית המשפט להורות על הוצאת צו על תנאי וצו ביניים ולחייב את המדינה ליצור תנאי סף ברורים להצטרפותן של הרשתות החרדיות לתוכניות "אופק חדש" ו"גפ"ן" כפי שקורה בבתי הספר הממלכתיים, וביניהם:
.קריטריונים לתארים ולכשירות מורים – כך שלא כל תלמיד ישיבה ותיק יחשב כבעל תואר אקדמי לצורך הצטרפות לרפורמה וייבחנו הכישורים ללמד לימודי ליבה;

השתתפות של כל תלמידי המוסד החינוכי המבקש להצטרף במבחן מיצ"ב, קודם לאישור ההצטרפות.

דרישה לעמוד בתנאי של בחינת כל מוסד חינוכי בפני עצמו – ולא כניסה של כל הרשת ועמידה בדרישת 50% מורים בעלי כשירות – גם ללמד לימודי ליבה – בכל מוסד המבקש להצטרף לתוכנית.

חיוב העברת מידע פרטני מלא על המורים המלמדים במוסדות החינוך ובכלל זה פירוט השכלתם והכשרתם, המקצועות שהם נדרשים ללמד והכשרתם הרלבנטית, דו"ח השעות ופירוט התשלומים שלהם.

הגדרת מתווה חדש של התנהלות כספית בין המדינה לרשתות, אשר יבטיח העברת תשלומים כדין והטלת סנקציות הולמות במקרה של הפרות דין.

ההתפתחויות

מתגובת המדינה שהוגשה בשבוע שעבר עולה כי העתירה שהגישה חדו"ש חייבה את משרד החינוך לעצור מהלך בלתי חוקי בו נקט של החלת "אופק חדש" על כלל מוסדות רשתות החינוך החרדיות, בלא שהותקנו תקנות ובלא שנקבעו קריטריונים. המדינה הודיעה כי לא הצליחה לגבש תקנות שיאפשרו את כניסת הרשתות החרדיות לתוכנית, ככל הנראה בשל פערים בין הפקידות הבכירה במשרד האוצר לבין אנשי משרד החינוך.

הרשתות מצידן הודיעו לבין המשפט כי החילו על רוב מוסודותיהן את הרפורמה כבר בספטמבר והן ממשיכות לפעול לפי מה שהן מכנות מודל "אופק חדש", למרות שהתקנות לא הותקנו וכן כי הן מתכוונות לגלגל על המדינה תביעות ייצוגיות שיגישו מורות ומורים שלא יקבלו את תוספת "אופק חדש".

המדינה ביקשה לדחות את הדיון עד לאחר התקנת התקנות. חדו"ש ביקשה לקיים דיון בבקשה לצו ביניים, לאור הפערים בין המדינה לרשתות והתנהלות הרשתות בפועל. הרשתות אף הן ביקשו לקיים את הדיון והן דורשות לקבל לידן את התקציבים רטרואקטיבית מתחילת השנה.

נערך בBing

 

2 תגובות

  1. אנחנו עובדות כמו כולם.מלמדות אנגלית מתמטיקה ברמה מאוד גבוהה
    כישורישפה.וכן מגישים את הבנות לבגרויות.וב"ה עוברות בהצלחה.אנחנו משקיעות שעות לתגבר ולחזק את תלמידותינו.יש לנו תארים.והתמחויוחת רבות מה שאין להרבה עובדי הוררה בסקטורים אחרים.אז בבקשה אל תפגעו באנשים שעושים עבודתם עבודה נאמנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן