מימוש המחויבות לנשות ואנשי הקבע שנפגעו כלכלית במהלך המלחמה

שר הביטחון, שר האוצר, דובר צה״ל ופורום משפחות הקבע מודיעים  שלראשונה תוקם קרן סיוע למשפחות משרתי הקבע שתאפשר להעניק מעטפת תמיכה לבני המשפחות שנפגעו כלכלית במהלך המלחמה

שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליטו לקדם את יוזמת צה״ל ופורום משפחות הקבע, להקמת קרן סיוע למשרתי קבע ששירתו במלחמת "חרבות ברזל" בגין נזקים כלכליים שנגרמו לבני משפחתם עקב שירותם בלחימה. הקרן תסייע למשפחות במקרים שונים, בין היתר אובדן או פגיעה בהכנסת בן/בת הזוג בשל הארכת חל"ד, יציאה לחל"ת, הארכת אבטלה, שינוי היקף המשרה ועוד, הנובעים משירות הקבע של בן/בת הזוג וכן עבור הוצאות חריגות בכלכלת הבית כדוגמת טיפולים פסיכולוגיים לבני משפחה מדרגה ראשונה, החזרים לטיפולים רגשיים לילדים ותשלומים עבור טיפול לילדים בעלי צרכים מיוחדים. הקרן תוקם ביוזמת בהמשך צה״ל ובהתאם להנחיית הרמטכ״ל לחיזוק חוסן המשרתים בצה"ל ובכלל זה אנשי הקבע ומשפחותיהם.

שר הביטחון יואב גלנט:

״משרתות ומשרתי הקבע מהווים את עמוד השדרה הפיקודי והמקצועי בצה״ל, והם יסוד מרכזי ביכולתו של צה״ל למלא את משימותיו ולממש את ייעודו, בעת שגרה – ובמיוחד בעת מלחמה. בדיוק משום כך, שימורו של מערך קבע איכותי הוא אינטרס ביטחוני ולאומי ראשון במעלה. ההחלטה שקיבלנו במשרד הביטחון ובצה״ל, בתמיכת משרד האוצר, להקמת קרן למשפחות משרתי הקבע שתושיט סיוע למשפחות משרתי הקבע אשר נפגעו כלכלית במהלך תקופת המלחמה, היא ביטוי למימוש המחויבות שלנו לנשות ואנשי הקבע שלנו. זוהי דרך נוספת עבורנו להכיר להם תודה ולהביע הערכה גם לבני משפחותיהם התומכים אותם ונושאים לצדם במשימת ההגנה על ארצנו״.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳:

״בחצי שנה האחרונה מדינת ישראל עברה את אחת הטלטלות הקשות שידענו. משרתי הקבע עמדו בחזית הלחימה למען מדינת ישראל, אלו חודשים שדרשו לחימה עיקשת שתביא בע״ה למדינת ישראל את הניצחון. משפחות הקבע משלמות גם הן מחיר קשה ומעניקים לאנשי הקבע את הגב כדי שימשיכו במשימתם למען מדינת ישראל. להענקת מעטפת למשפחות הקבע ישנה חשיבות ממדרגה ראשונה, ערכית ומעשית. נפגשתי עם משפחות הקבע, שמעתי בקשב רב על הצרכים והשינויים שעברו עליהם ונרתמנו לסייע בהקלה על הקשיים השונים. קרן הסיוע בצה״ל תעניק את המעטפת הראויה ואני מודה לשר הביטחון ולצה״ל על השיח הפורה והמהיר למען אנשי הקבע. אנשי הקבע ובני משפחותיכם, עם ישראל מצדיע לכם״!

ראש אכ"א, אלוף יניב עשור:

״משרתי הקבע מהווים את עמוד השדרה של צה״ל, הם כוחו ועוצמתו. בחודשים האחרונים צה״ל מצוי בלחימה עיקשת ונחושה, אשר דורשת מאמצים רבים גם מהבית, מביאה עימה אתגרים ומחירים כבדים. בני המשפחה של כל משרת קבע הם המשענת התומכת ושותפים בהצלחת צה״ל במשימותיו. עלינו, כמפקדים, מוטלת האחריות לדאוג למשפחותיהם בתקופה מורכבת זו. נמשיך לדאוג לכלל המשרתים – בסדיר, בקבע ובמילואים.״

פורום משפחות הקבע מברך על הקמת קרן הסיוע

"משפחות הקבע מחזיקות את העורף לאורך השנים מתוך תחושת שליחות וציונות. מפרוץ המלחמה משפחות הקבע מתמודדות עם אתגרים משפחתיים כלכליים, תעסוקתיים ונפשיים חסרי תקדים ומתמשכים. הפורום הוקם במטרה לעודד הכרה ומתן מעטפת סיוע למשפחות הקבע בתקופת החירום. במסגרת הפורום פעלנו מעל כל במה כדי להשיג את המטרה. אנו רואות חשיבות רבה בסיוע למשפחות הקבע שנפגעו במלחמה ומודות לשותפים בצבא, במשרד הביטחון, במשרד האוצר ולחברות וחברי הכנסת שמלווים אותנו וסייעו בהקמת הקרן. הדאגה למשפחות מאפשרת למשרתים להמשיך להחזיק את החזית עכשיו ובעתיד. הפורום ימשיך לפעול למען משפחות הקבע בכדי שיוכלו לתמוך בבני זוגם במלחמה עד לניצחון והשבת החטופים״.

שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', צילום: עוז שכטר, לע"מ
אילוסטרציה. שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', צילום: עוז שכטר, לע"מ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן