קמפוס מובילאיי נחנך בהשקעה של למעלה ממיליארד שקל

הבית החדש של מובילאיי: מקדש חדשנות בלב ירושלים

הבוקר נחנך באופן רשמי קמפוס הענק של מובילאיי בהר חוצבים בירושלים, אירוע היסטורי המהווה אבן דרך משמעותית בדרכה של החברה. הקמפוס, שנבנה לאורך 7 שנים בהשקעה של למעלה ממיליארד שקל, משתרע על פני 128,000 מ"ר ויאכלס 2,700 עובדים, מה שהופך אותו לאחד המתקדמים והמרשימים בעולם.

טקס חנוכת הקמפוס התקיים במעמד מר יצחק הרצוג, וראש עיריית ירושלים, משה ליאון, וכן בהשתתפות ראשי מובילאיי, עובדים, אורחים ושותפים עסקיים.

פרופסור אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי:

"פתיחת קמפוס החברה בירושלים היא אבן דרך משמעותית בדרכה של מובילאיי. הקמפוס משקף את חזונה של החברה ואת הערכים עליהם היא מושתתת – חדשנות, יצירתיות ומצוינות. הוא מספק מענה מיטבי לצרכי החברה ופתיחתו ממחישה את המחויבות הגדולה של מובילאיי לעובדיה ולמקום בו הוא נבנה".

חזון של שיתוף פעולה- קולבורציה 

הקמפוס תוכנן מתוך תפיסה ארגונית הרואה בהפריה הדדית ערך מוביל. השפה האדריכלית שמה דגש על אזורי עבודה משותפים, אזורי התכנסויות והפיכת "שיחות המסדרון" לחלק אינטגרלי מתהליכי ושגרת העבודה. תכנונו הופקד בידי משרד משה צור אדריכלים, את הבנייה ביצעה חברת "אפקון" ואת עיצוב הפנים גיבשה הגברת ורד גינדי. הקמפוס מורכב מארבעה מגדלים, ארבע "אצבעות" המחוברות באמצעות אטריום משותף ומרשים בן 8 קומות, שהוא לב הפרויקט ומקום מאחד ומרכז בין עובדי החברה. האטריום מרושת כולו באמצעות גשרים ומעברים בהם נוצרים מפגשים ספונטניים רבים ומהם ניתן לראות את הקמפוס כולו. המבנה עטוף זכוכית ומאפשר לנוף ולשמש הירושלמית לחדור פנימה. החללים הפנימיים, המעליות והמעברים השקופים מחדדים את החיבוריות בין המחלקות השונות.

הדרישה לבנייה ירוקה בסטנדרטים מהמחמירים בעולם הייתה חלק בלתי נפרד מתכנון הקמפוס כבר מהשלבים הראשונים והוא נבנה בתקן Leed Platinum האמריקאי לבנייה ירוקה. באמצעותו נחסכים כ-30% מצריכת האנרגיה וכ-40% מצריכת המים.

חלק מאתגרי הבנייה נבעו מהצורך לשלב בין בנייה ירושלמית, המחייבת שימוש באבן ירושלמית לצד הרצון להעמיד מבנה בשפה חדשנית התואמת את פעילות החברה. הפתרון נמצא בשילוב לוחות הצללה חיצוניים העשויים אבן שהוצבו בחזית הדרומית. לוחות אלו יוצרים חיפוי מהשמש בשעות החמות ומייצרים בניין במראה שקוף הנותן תחושה קלילה למי שנמצאים בתוכו.

העובד במרכז:

הקמפוס שם דגש על רווחת העובדים ומספק מענה אולטימטיבי לצרכים מקצועיים ואישיים כאחד. בקומת הכניסה שני חדרי אודיטוריום צפים המוקפים בגינה ירוקה, 57 חדרי ישיבות (חלקם צפים ושקופים), 1,870 מ"ר מעבדות, אולם התכנסות ו-73 חדרי ישיבות אלטרנטיביים.

סדנת הרכב:

אחת הקומות האסטרטגיות בקמפוס היא סדנת הרכב, בה נערכים ניסויים ומורכבים הפיתוחים של מובילאיי בכלי רכב של היצרניות העולמיות איתן עובדת החברה.

רווחת העובדים:

הקמפוס שם דגש נרחב על רווחת העובדים ומציע מגוון שירותים ומתקנים – חדרי כושר, מלתחות, מספרה, חניית אופניים שכוללת עמדות הטענה לאופניים חשמליים, חנות נוחות, נקודת שירות לתפעול מכוניות הליסינג וחדרי הנקה. גג הקמפוס כולל 1,500 מ"ר בהם חדר כושר פתוח, מגרש כדורסל, מסלול ריצה ובית קפה עם נוף להרי ירושלים. החניון מספק wifi זמין, חניות מרובות לטעינת רכבים חשמליים וחניות מסומנות לנשים בהיריון הנגישות למבואת המעליות. כמו כן, שני חדרי אוכל פעילים מכילים את כל עובדי החברה וחדר אוכל נוסף בקונספט מתחלף. על בניית התפריט אמון שף שחף שבתאי, שמלווה את המסעדות באופן שוטף ומקפיד על תפריט עשיר, בריא ומגוון. חדר האוכל נותן מענה לטבעוניים, צמחוניים, לרגישויות אוכל שונות ושומרי כשרות מהדרין.

לאורך הקמפוס מפוזרות יצירות אמנות שאצרה נוהר בן אשר, שנוצרו בהתאמה אישית ע"י אמנים מקומיים, על פי הלך רוח שמתכתב עם המוטיבים האדריכליים של המבנה – תנועה, דינמיות, רוח וגלים.

טכנולוגיה מתקדמת:

הקמפוס תוכנן תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות ומתקדמות, ביניהם: מערכת ניהול דיגיטלית המדווחת על מחסור בציוד, אזורים שזקוקים לניקיון, התראות בעיות במערכות, ניהול אירועי בטיחות ועוד.

אפליקציה ייעודית:

עובדי החברה נהנים מאפליקציה ייעודית המאפשרת להם לדווח ולהתעדכן על מגוון נושאים, ביניהם: אחוזי תפוסה בחדר האוכל, תפריט יומי, מצב התנועה בכבישים, הזמנת אורחים, זמינות חדרי ישיבות, ניווט בקמפוס ואיתור כלי רכב בחניון.

יצירות אמנות:

לאורך הקמפוס מפוזרות יצירות אמנות מקוריות שנוצרו על ידי אמנים מקומיים, בהתאם להלך רוח האדריכלי של המבנה – תנועה, דינמיות, רוח וגלים.

קרדיט: מובילאיי
קרדיט: מובילאיי
קרדיט: מובילאיי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן