הבשורה של רשות המסים הבוקר: מענקים ופיצויים מוגדלים

מענקים ופיצויים מוגדלים לבעלי עסקים, אילוסטרציה - שטרות כסף. צילום: אודי דוד בן דוד

רשות המסים הוציאה הודעה לפני זמן קצר לפיה גם על החודשים ינואר פברואר יוענקו פיצויים מוגדלים במסגרת הטבות ומענקים במלחמת חרבות ברזל.

עסקים רבים החלו מתחילת המלחמה לנסות ולפנות למשרד האוצר וחברי הכנסת במטרה להביא פתרונות שיועילו לכלכלה הישראלית במהלך התקופה, וברשות המסים הגישו הצעות לפיצוי לאזרחי ישראל שהתקבלו על ידי משרד האוצר. ההודעה שיצאה לפני זמן קצר ותובא להלן מסבירה את הסל שיינתן גם עבור החודשים ינואר פברואר.

הודעת רשות המסים: פיצויים מוגדלים גם עבור חודשי ינואר פברואר לבעלי העסקים במקומות הזכאים

מענקים ופיצויים מוגדלים לבעלי עסקים, אילוסטרציה - שטרות כסף. צילום: אודי דוד בן דוד
מענקים ופיצויים מוגדלים לבעלי עסקים, אילוסטרציה – שטרות כסף. צילום: אודי דוד בן דוד

כפר ורדים, בוקעתא, בני יהודה, חד נס, חספין, קצרין ורמת טראמפ יוכרו כישובי ספר למשך שנה – כך פורסם על ידי רשות המסים

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', פרסם להערות הציבור תקנות המאריכות את זכאותם של עסקים ביישובים באזור קו העימות בצפון הארץ לפיצויים מוגדלים בגין הנזק העקיף שנגרם להם בשל הלחימה גם לחודשים ינואר-פברואר 2024.

בהתאם לתקנות שאישרה וועדת הכספים של הכנסת, עסקים ביישובים שבהם חלו הגבלות מחמירות של מערכת הביטחון זכאים לפיצויים מוגדלים עבור החודשים אוקטובר – דצמבר 2023. עסקים אלה זכאים לבחור בין פיצוי מוגדל בגין ירידת המחזורים לפיצוי במסלול "שכר", בסכום קצוב של 520 ₪ ליום בגין כל עובד שנעדר ממקום העבודה בשל הנחיות מערכת הביטחון.

כעת, כאמור, מוצע לקבוע כי עסקים ביישובי קן העימות בצפון יהיו זכאים לפיצויים אלה גם בגין החודשים ינואר-פברואר 2024. רשימת היישובים הזכאים כוללת יישובים שבהם נתן פיקוד צפון הנחיות מיוחדות אשר הגבילו באופן משמעותי, רציף ולאורך זמן את הפעילות הכלכלית של יישובים אלו בחודשים ינואר – פברואר 2024.

בנוסף, פורסמה הודעת שר האוצר בדבר הגדרתם של מספר יישובים בצפון כיישובי ספר למשך תקופה של שנה. מוצע כי הישובים כפר ורדים, בוקעתא, בני יהודה, חד נס, חספין, קצרין ורמת טראמפ יוכרו כיישובי ספר מה-7 באוקטובר 2023 עד ה-7 באוקטובר 2024. משמעות ההכרה היא שעסקים ביישובים אלה יהיו זכאים לתבוע פיצויים במסלול האדום.

כניסתן לתוקף של התקנות ושל הודעת שר האוצר מותנית באישור וועדת הכספים של הכנסת

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן