חרבות ברזל: האם הממשלה תפקיר את העסקים הקטנים?

היום – ג', התקיים דיון בוועדת הכספים של הכנסת בנושא יישום מתווה הפיצויים למגזר העסקי בעקבות מלחמת חרבות ברזל

במהלך הדיון הציג דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, את הענפים שטרם קיבלו מענה במסגרת המתווה. אמיתי הדגיש כי המתווה אינו מתייחס לבעלי עסקים שמחזורם עולה על 400 מיליון ש"ח.

בנוסף, הציג אמיתי סיכום אליו הגיע אתמול עם מנהל רשות המיסים בנוגע למתווה "ורוד" לחקלאים בדרום. הוא דרש כי תוך שבועיים יוצג מתווה דומה גם לחקלאים בצפון.

דובי אמיתי יו"ר נשיאות המגזר העסקי: "בהתחשב בנסיבות הביטחוניות שכולנו ערים להן, יש להאריך לענף התיירות שבצפון, את מתווה הפיצויים שאישרה הוועדה לחודשים אוקטובר – דצמבר, לחודשים ינואר – אפריל. באשר לחקלאות, אני מזכיר לכולכם את מה שכולנו הבנו בעקבות אירועי אוקטובר – במקום בו תחרוש המחרשה היהודית את התלם האחרון שם יעבור הגבול. לשמחתי, אתמול נחתם הסכם מתווה ורוד לחממות, אך טרם הוסדר המתווה למען הגד"ש, ההדרים, המטעים וענף החלב. לגבי חקלאי הצפון, סיכמתי עם מנהל מס רכוש כי בשבועיים הקרובים, ולא יאוחר מכך, יגובש מתווה ורוד הנותן מענה גם לציבור החקלאים שבצפון."

יו"ר ועדת הכספים, חה"כ הרב משה גפני, סיכם את הדיון ואמר כי הוא אינו מסכים עם מדיניות הממשלה לגבי הצפון ולגבי אותם ענפים שטרם חזרו לפעילות וממתינים לפיצוי. גפני דרש לדעת מדוע לא יושמו החלטות הוועדה בעניינים אלו.

הדיון בוועדת הכספים מדגיש את הצורך בהרחבת מתווה הפיצויים למגזר העסקי, תוך התייחסות ספציפית לצפון ולענפים שטרם קיבלו מענה.

קרדיט: דוברות הכנסת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן