המס החדש שמוטל על הנהגים בישראל: 15 ש"ח לכל 100 ק"מ

פקק תנועה עם רכבים חשמליים

משרד האוצר ורשות המסים מציעים: מס נסועה על רכבים חשמליים ופלאג-אין

הצעת חוק חדשה שפורסמה להערות הציבור נועדה להתמודד עם הגודש בכבישים ועידוד השימוש בתחבורה ציבורית

החל משנת 2026, רכבים חשמליים ופלאג-אין יהיו חייבים במס נסועה של 15 ש"ח לכל 100 ק"מ. מטרת המס היא להפנים את העלויות החיצוניות הנגרמות לחברה בשימוש ברכב חשמלי, כגון תאונות דרכים, גודש בכבישים וצורך במקומות חניה.

במקביל, משרד האוצר ורשות המסים מקדמים מתווה מדורג לשיעורי מס קנייה מופחתים לרכבים חשמליים עבור השנים 2027-2025. מטרת המתווה היא לשמר את התמריץ שקיים היום לקניית רכבים חשמליים על פני רכבי בנזין מזהמים.

הצעד נועד להתמודד עם מספר אתגרים:

הגודש בכבישים: ישראל סובלת מבעיית גודש בכבישים מהחמורות ביותר ב-OECD. מס הנסועה נועד להפחית את השימוש ברכב פרטי ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית.

גירעון פיסקלי: מעבר לרכבים חשמליים פוגע בהכנסות המדינה ממיסוי דלק. מס הנסועה נועד לפצות על אובדן הכנסות זה.

יציבות פיננסית: הורדת דירוג אשראי ישראל מחייבת נקיטת צעדים שיגבירו את האמינות והיציבות הפיננסית של ישראל. מס הנסועה הוא צעד בכיוון זה.

משרד האוצר ורשות המסים רואים חשיבות רבה בקידום מהיר של החוק. הצעת החוק פתוחה להערות הציבור עד 31.3.2024.

לפרטים נוספים היכנסו  לאתר משרד האוצר  ואתר רשות המסים

הערות:

גובה המס נקבע לאחר בחינה מעמיקה של יתרונות וחסרונות רכבים חשמליים.

מס הנסועה אינו בא להעניש בעלי רכבים חשמליים, אלא נועד להבטיח שוויון תנאים בין רכבים חשמליים לרכבים אחרים.

הממשלה מחויבת לקידום תחבורה ציבורית ירוקה ויעילה.

פקק תנועה עם רכבים חשמליים
נערך בBing

28 תגובות

  1. אינשאללה תיחנקו בגיהינום!!

    טמאים!

    עלק לא להעניש רכבים חשמליים.

    אחד יודע.

  2. הממשלה מחוייבת לסחוט מיסים כדי לממן שיגעון גדלות של שרים .
    במקום רכבת קללה שהרסה עסקים, תשתיות(בולענים),מבנים(חלקם קרסו וחלקם לא ראויים למגורים), צמצמה נתיבים ועלתה הון תועפות ובסוף אפילו לא יעילה-יכלו לרכוש עוד הרבה אוטובוסים ורכבות כדי להגביר את התדירות של התחבורה הציבורית ואז לציבור הייתה אלטרנטיבה. הרכבים החשמליים יורידו את המס העצום שהמדינה גובה על דלק אז מחפשים איך להשלים הכנסה.

  3. בואו "נמצוץ" את הציבור עד הסוף!!!

    הציבור "המטומטם" מאמין שזה באמת לצמצם את השימוש ברכבים פרטיים ועידוד לשימוש בתחבורה הציבורית.
    אם אכן כך הדבר, תשפרו את התחבורה הציבורית לציבור, למה לפגוע בציבור?
    זה כמו שהחולה יגיד לרופא שהוא חולה .

  4. בוא נדבר מתי שהסוללות שח המכוניות האלה יגמרו את חייהם ויהיה צריך להחליף אותם.
    מה יקרה עם סוללות?
    הרי אין דרך למחזר אותם, הם פשוט יישבו במקום כל שהוא ויזהמו את האדמה.

  5. לא מבין במה יש לרכב פלאג אין יתרון על פני רכב בנזין/דיזל רגיל ,
    ה-45/70 ק"מ שהוא נוסע על חשמל עושים את ההבדל ?
    הרי אגרת הרשוי של הרכב יותר יקרה מרכב רגיל וגם מרכב חשמלי ,
    הביטוח כנ"ל ,
    רוצים לעודד תחבורה ציבורית ?
    שיעשו תחבורה ציבורית ראויה,
    אין אדם שמעדיף לנבוע ברכב לעבודה אם היה לו תחב"צ ראויה להגיע לעבודה ולחזור הביתה ,
    לא יכול להיות שאדם יצא לעבודה בשעה 6:30 בבוקר ויגיע בשעה 8:00
    וכל שכן יסיים לעבוד בשעה 16:00 ויגיע בשעה 17:30/18:00 לבית ,
    ויגידו לי שהתחב"צ בישראל ראוי ,
    קטדם המחיר בתחב"צ , יקר , אחר כך זמינות התחב"צ בפעריי זמן משמעותיים בין האוטובוסים , תחנות המתנה קטנות ולא מכילות את כמות האנשים שממתינים לאוטובוס , יותר מידי קווי אוטובוס בתחנה אחת ,
    ועל כל הצרות אין מספיק נתיבי תחב"צ בלבד ומה שיש קצר מידי ,
    והייתי יכול לכתוב עוד מליון מגרעות ,
    אבל יופי שמצאו את האשם , הרכב החשמלי !!!!
    אם זה לא היה עצוב זה בטח היה מצחיק !!@

  6. מקובל ונבורך אך שיהיה תחבורה ציבורית 24/7 וגם בפריפריה ובזמינות גבוהה shutles כל 10 דקות ברשת ענפה.
    אם הדתים יתחילו עם הקונצים שלהם ותחבורה לא תתפתח כמו בהולנד או גרמניה , סוף שבוע בארץ יהיה פי כמה יותר יקר מלנסוע ללרנקה. מה שיקרה זה שאחוזים גדולים מהאוכלוסיה יעשו סוף שבוע בקפריסין , או ירדן או מדינה קרובה אחרת זולה.

    ומה יקרה כאשר 70% מהרכבים יהיו חשמליים. פעם הייתי נוסע 8,000 ק"מ בחודש במסגרת העבודה , בענף הבנייה למקומות שהתחבורה הציבורית לא מגיעה בכלל. אז מה זה אומר שעכשיו בנוסף לכל יוקר המחיה אשלם עוד 1,200 שקל בחודש? מי יממן ההפרש הזה , הילדה האוטיסטית שלי או אני שאצטרך לעבוד ב 2 משמרות.

    תצמצמו משרדי ממשלה בזבזנים וכאלה מיותרים..גם ככה קשה לגור כאן , אל תהפכו האזרחים לעבדים.

  7. מישהו צריך לתבוע את המדינה.
    מחר אנשים יחליטו ללכת ברגל והמדינה תטיל מס הליכה ברגל כי ירדו לה ההכנסות.
    זה הזוי.

  8. אמרו שדלק מזהם, אז החליפו לחשמלי… אז למה מס על חשמליות וכזה יקר?? שכחתי…. צריכים לפרנס את כל האוכלי חינם שיושבים למעלה ואוטוטו יעופו כמו טיל מהממשלה!!!!🙏

  9. פשוט בדיחה,כל פעם מוצאים דרך איך לעשוק את האזרח הקטן.
    רוצים להרוויח תתחילו לקצץ קודם במליוני שרים שיושבים בממשלה ולא תפקדו מה7 לאוקטובר.

  10. גועל נפש של מדינה רק מחפשים איך לגמור את האזרח הקטן לא מספיק הכל פה בשמיים

  11. כמה אדיוטים יושבים שם???
    מצד 1 מעודדים למעבר לרכבים חשמליים ובו בזמן מחפשים איך לדפוק את אלה שעוברים לרכבים אלו.
    מצד 2 מדברים על צמצום הגודש בכבישים כדי לעודד תחבורה ציבורים ובו בזמן מדברים על אובדן הכנסה ממיסוי על דלק.
    שרת תחבורה שבמקום להגדיל את נתיבי תחבורה ציבורית שרק תחבורה ציבורית תיסע בהם הורידה וצמצמה את כמות הנוסעים ברכב כדי שיוכלו לנסוע בנתיבי תחבורה ציבורית.
    ככה זה שאין אנשי מקצוע אמיתיים במשרדים…רק בעלי אינטרס
    מירי רגב תפרשי מהמשרד הזה דחוף..את עושה נזק גם בענף המוניות
    פקידים חסרי מוח

  12. לקרוא לילד בשמו מס מיוחד-על רכבים שמזהמים פחות.
    מוצאים תירוץ מיוחד מצוץ.
    למה לא להעלות מס נוסף על רכבים מזהמים??
    פשוט פוחדים שהציבור יעבור לרכבים שלא צורכים דלק, בנוסף יפיקו את האנרגיה בקרוב בחניה כשהרכב עומד בשמש.

  13. קודם תקצצו במישרדיי הממשלה הגדולה הזאת אחר כך תבואו לאזרח המישכן

  14. עוד צורה להפעיל מס.בואו נטיל מס על אברך שלא משרת בצהל.נטיל מס על הישיבות.נטיל מס על כל חבר כנסת שלא מגיע לישיבות הממשלה.נטיל מס על העיריות שלא מתפקדות.בחיים שלי לא נתקלתי בממשלת חורבן כזאת.לא להחליף אותם .להשליך אותם לכלא

  15. אני גר במושב… רק בשביל קניות עבודה וחוגים לילדים אני עושה 40 אלף ק"מ בשנה וכמובן אוטובוס שמגיע שלוש פעמים ביום הוא לא אופציה אז איזה אופציה יש לי???

  16. מי שרוצה רכב חדש לא יכול לקנות באשראי להקפיא את האשראי ….רק במזומן בבת אחת ככה יהיה פחות רכב בכביש

  17. עד שהגיעו אלנו רכבים חשמליים , והיה מיוחד ליקנות רכב חשמלינולנסוע איתו על הכביש , עכשיו גם פה רוצים מיסים למה? כי זה זול מבנזין ? פעם אחת תתנו לאזרחים להנות ממשהו .

  18. "גודש בכבישים" נגרם בכוונת תחילה ע"י הגבלת נתיבים, כאילו עקב שיפוץ ממושך.
    כנראה תכננו להוריד את מחסומים לאחר קבלת החלטה על תשלום עבור גודש, וכשלא עבר, השאירו עד המס הנוכחי.
    כעת רכב פלג אין ישלם כשני ליטר דלק ל-100 קמ על ביטול תלות בנפט…

  19. עוד מעט נצטרך לשלם כסף על האוויר בישראל זה יקרה בערך בשנת 2040

  20. למה שאזרחים יסכימו לקבל את זה הרי גם ככה אין להם כסף אז עצם המחשבה זה להיות קניבל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן