קורס חינמי להורים: גלישה בטוחה – עושים סדר בעולם הדיגיטלי

קורס הורים חדש: הגנה על ילדים ברשת. הורים יקרים, היום אנו שמחים להודיע על פתיחת קורס חדש להורים בנושא הגנה על ילדים ברשת. הקורס, פרי שיתוף פעולה בין המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – 105 של המשרד לביטחון לאומי ומערך הדיגיטל הלאומי. פתוח לציבור הרחב ללא תשלום ומונגש על פלטפורמת קמפוס IL.

למה קורס?

בעידן הנוכחי, ילדים מבלים שעות רבות ברשת. אנו, כהורים, רוצים להבטיח שהם יהיו בטוחים ומוגנים מפני סכנות פוטנציאליות. הקורס מעניק לכם כלים יישומיים להגנה על ילדיכם ברשת, ביניהם:

  • זיהוי מצבים של פגיעה ברשת: תלמדו לזהות סימני מצוקה והתנהגויות חשודות שעשויות להצביע על פגיעה.
  • מניעת פגיעות: תלמדו כיצד להגן על ילדיכם מפני בריונות, התחזות, חשיפה לתכנים לא ראויים ועוד.
  • חיזוק תפקידכם כהורים: תלמדו כיצד להיות מעורבים בחיים הווירטואליים של ילדיכם ולנהל איתם שיח פתוח על נושאים דיגיטליים.

למי מיועד הקורס?

הקורס מיועד להורים לילדים מגיל הינקות ועד גיל ההתבגרות, סבים וסבתות, מדריכים שעובדים עם ילדים ובני נוער, אנשי מקצוע שיש להם ממשק עם ילדים ובני נוער ועוד.

כיצד ניתן להשתתף?

הקורס זמין בפלטפורמת קמפוס IL בשפה העברית. משך הקורס הכולל הוא כשעתיים, והוא מחולק ליחידות לימוד בהן ניתן לצפות בכל זמן נתון מהאתר.

לכניסה לקורס:

https://campus.gov.il/course/digitalisrael-gov-ssci-keeping-children-safe-online-he-2021-1

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר:

"אני גאה בעשייה הנרחבת והיומיומית של המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת עבור ילדי ישראל ומברך על השקת הקורס החשוב שכל הורה צריך להכיר ולהתנסות בו. מדובר בפעילות המקדמת מניעה והעלאת המודעות לתחום חשוב ומתפתח זה. אני קורא למעורבות והיכרות של ההורים בחיים הווירטואליים של הילדים שלהם."

ראשת האגף האזרחי במטה הלאומי, ד"ר נאוה כהן אביגדור:

"עמדנו במשימה לאחר עבודה מאומצת שנמשכה כשנתיים, והעלנו לראשונה בישראל, בשיתוף פעולה עם מערך הדיגיטל הלאומי- קמפוס IL, קורס להורים העוסק בנושא של הגנה על ילדים ברשת. אנחנו גאים בהנגשת הקורס לכלל ההורים במדינת ישראל ולציבור בכלל בנושא חשוב זה ומזמינים את כולם להתנסות בקורס, ללמוד ולהעשיר את הידע בעולמות התוכן של הילדים."

"לילד שלי זה לא יקרה"

הורים רבים נוטים לחשוב שילדיהם מוגנים מפני פגיעות ברשת. הם מאמינים שילדיהם "אחראיים", "חכמים" ו"לא יפגעו". תפיסה זו, אף שהיא מובנת, עלולה להיות מסוכנת. המציאות הדיגיטלית מורכבת ומלאת סכנות.

כל ילד, ללא קשר לאופיו או ביטחונו העצמי, עלול להיות קורבן לפגיעה ברשת.

חשוב לזכור: ילדים אינם מודעים תמיד לסכנות ברשת. הם זקוקים להדרכה, הכוונה ופיקוח מצד ההורים.

צילום: Photo Mix מ- Pixabay

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן