חסכון ללקוחות: משרד התקשורת יוצא להילחם בעמלות המופרזות בסלולר


משרד התקשורת פועל להפחתת עמלת הוראת הקבע עבור שירותי תקשורת, שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי, הנחה את מנכ"לית המשרד, עו"ד עינבל משש, לפעול מול חברות התקשורת לצמצום משמעותי של עמלת הוראת הקבע. המהלך צפוי להוזיל את עלויות התקשורת עבור כ-500 אלף לקוחות שמשלמים עמלות גבוהות, בסכום כולל של כ-70 מיליון שקל בשנה.

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי. צילום: דוברות
שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי. צילום: דוברות

השר קרעי: "בימים אלה, כמעט כל התשלומים מתבצעים באופן דיגיטלי, ועלות התפעול של הוראת קבע היא מזערית. אין שום סיבה שצרכנים ימשיכו לשלם עמלות גבוהות רק בגלל שבחרו לשלם בהוראת קבע. זהו צעד קטן אך משמעותי עבור צרכנים רבים, בעיקר בקרב אוכלוסיות מבוגרות ו/או קשות יום. משרד התקשורת ימשיך לפעול לטובת שוק חופשי ותחרותי, תוך שמירה על זכויות הצרכנים."

מנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש: "גבייה חודשית של עמלות גבוהות עבור הוראת קבע היא פרקטיקה מדירה שמייקרת את השירות ופוגעת בעיקר באוכלוסיות מוחלשות. אנו נפעל לשנות את כללי המשחק ולחזק את הצרכנים המוחלשים."

חלק מהחברות גובות עמלות גבוהות מאוד

בעקבות בדיקה מקצועית שנערכה במשרד התקשורת, התברר שחלק מהחברות גובות עמלות גבוהות מאוד עבור הוראת קבע, שמגיעות לאלפי אחוזים מעל העלות התפעולית. משרד התקשורת פנה לחברות התקשורת בדרישה לפעול באופן עצמאי לצמצום משמעותי של העמלות, בטרם ינקוט בצעדי אסדרה נוספים.

זוהי פעולה צרכנית נוספת של שר התקשורת קרעי, מתוך שורה של פעולות שמטרתן להוזיל את עלויות התקשורת עבור הציבור.

שוק התקשורת בישראל מאופיין כיום בריכוזיות גבוהה, כאשר מספר מצומצם של חברות שולטות בנתח שוק משמעותי. מצב זה פוגע בתחרות, גורם לעליית מחירים ופוגע באיכות השירותים הניתנים לצרכנים.

לסיכום, עידוד התחרות בשוק התקשורת הוא צעד חיוני לטובת כלל הצרכנים. יש לנקוט בצעדים משמעותיים כדי להגביר את התחרות בשוק, ובכך להביא להוזלת מחירים, שיפור שירותים וחדשנות.

צילום: Photo Mix מ- Pixabay

4 מחבלים ביצעו פיגוע קשה ליד מעלה אדומים לכיוון ירושלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן