מענק שמחות עד 5000 ש"ח: ביטוח לאומי מסייע לחתונה ובר/בת מצוה

מענק שמחות, צילום אילוסטרציה באמצעות בינג בינה מלאכותית - אודי דוד בן דוד

יוזמה נהדרת בישראל של המוסד לביטוח לאומי במטרה לסייע לאלו שנערכים לאירועים משמחים בחייהם בסכומי כסף נכבדים לפי תנאי הזכאות.

הביטוח הלאומי מאפשר לזכאים לקבל מענק שמחות של עד 5000 ש"ח באופן חד פעמי לכל אירוע של שמחה שעומד בתקנות, לחתונה, בר/בת מצוה וחגים.

מענק שמחות של סיוע כלכלי לשמחה הכפולה להורים: ביום החתונה ויום ההגעה לגיל מצוות

מענק שמחות, צילום אילוסטרציה באמצעות בינג בינה מלאכותית - אודי דוד בן דוד
מענק שמחות, צילום אילוסטרציה באמצעות בינג בינה מלאכותית – אודי דוד בן דוד

הורות היא מסע מרגש רצוף רגעים מיוחדים, אך שני אירועים בולטים במיוחד כמקור לשמחה עצומה עבור הורים: יום החתונה של ילדיהם וגיל מצוות.

יום החתונה מסמל את תחילת דרכם החדשה של ילדינו כזוג, צעד משמעותי בחייהם. עבור הורים, זהו רגע של גאווה עצומה, התגשמות חלום והזדמנות לחגוג את האהבה והאושר של ילדם.

הרגשות ביום זה מעורבים. מצד אחד, ישנה שמחה עצומה על הקמת משפחה חדשה והצטרפות בן/בת זוג לחיי ילדכם. מצד שני, ישנה תחושת געגוע ופרידה, שכן ילדכם צועד בדרכו העצמאית ואתם רוצים לתת לו גם סיוע כלכלי בין היתר בתחילת הדרך המקסימה. הורים רבים מתארים את יום החתונה כ"יום בו ילדם נולד מחדש", תחושה של התחלה חדשה והתרגשות לקראת העתיד.

גיל מצוות הוא ציון דרך חשוב בחיי ילדים יהודים, המסמל את הגעתם לגיל בגרות רוחנית. עבור הורים, זהו רגע של התרגשות, גאווה וסיפוק. בגיל זה, ילדים מתחילים לקחת אחריות רבה יותר על חייהם, הן מבחינה דתית והן מבחינה אישית. הורים רבים רואים בגיל מצוות הזדמנות לחזק את הקשר עם ילדיהם, להעביר להם ערכים ומסורת, וללוות אותם בצעדיהם הראשונים בעולם המבוגרים כשרבים בוחרים לציין את ההגעה לגיל מצוות, כנהוג בעם ישראל, באירוע חגיגי ומשמח שלצידו לעיתים גם עלויות כספיות שונות.

ליקטנו עבור קהל הקוראים את הפרטים המופיעים בביטוח לאומי עבור אלו העומדים בתנאי הזכאות שנפגעו בפעולות איבה ועומדים לקראת אירוע מרגש בחייהם, מקווים שתשתמשו במידע לשמחות מתוך שמחה וטוב לבב, להלן הפרטים המלאים.

מענק לרגל נישואי בן/בת

לקבלת המענק יש לפנות למחלקת איבה בסניף הקרוב למקום המגורים שלכם, בתוך שנה מיום הנישואים, ולצרף אישור נישואים.
ניתן לשלוח את המסמכים ישירות למחלקה בסניף ביטוח לאומי, סכום המענק עומד על 5,000 ש"ח.

מענק בר/בת מצווה לילדים

המענק ישולם אוטומטית עם התגמול בחודש שבו יגיעו הילדים לגיל מצוות, סכום המענק עוד על 3,000 ש"ח.

מענק חג

נכים המתקיימים במשך שנה לפחות מתגמול מיוחד (תג"מ) בגובה חוסר פרנסה (חפ"ר) ומתגמול מיוחד (תג"מ) בגובה תגמול טיפול רפואי (תט"ר) בלבד, זכאים למענק חג פעמיים בשנה, והוא ישולם להם אוטומטית בתגמולי מרץ ואוגוסט.
הזכאות נקבעת על פי הנתונים בחודש תשלום ההטבה. סכום המענק: לנכים רווקים או נשואים ללא ילדים: 310 ש"ח ולנשואים עם ילדים: 624 ש"ח.

אפצ'י חדשות הבריאות: ממשיכים לעשות טוב – מה קשור מופיעים עבור קפלן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן