אמא ארנבת: איך מאכילים גורות ארנבת שצריכות הנקה – ללא אימא שלהן?

צילום: יולי טרסולה, ספארי

גורות הארנבת נמצאו ע"י ילדים ללא אימן

מה עושים כאשר 2 גורות ארנבוני שדה מגיעות לבית החולים ללא אימן והן קטנטנות וצריכות הנקה? בבית החולים לחיות בר של הספארי מצאו פתרון.

שתי גורות ארנבת מצויה הובאו לבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים. הן הובאו על ידי מתנדב החיבולנס עמית אלמוג לאחר שנמצאו ע"י ילדים בצפון הארץ.

כשעמית אסף את הארנבות בשעות הערב הוא הפך עולמות כדי למצוא להן פורמולה מתאימה. הרי לא כל דבר הן יכולות לאכול. ארנבות שדה שונות מארנבוני הבית. הן נחשבות לחיות רגישות שנכנסות ללחץ בקלות, והשרידות שלהן כשאינן בבר הוא אפסי.

כשהן הגיעו לבית החולים המטפלים בבית החולים סימנו אותן בשני צבעים, כחול וורוד, כדי להבדיל ביניהן בטיפול ובמעקב. מצבה הגופני של הארנבת עם הסימון הכחול היה טוב יחסית, בטח שלעומת אחותה הוורודה.

ביומיים הראשונים בחדר האשפוז המחומם, הארנבות קיבלו טיפול תומך מהווטרינרים, הואכלו ונשקלו על ידי המטפלים ע"י פורמולה מתאימה. ועדיין ברור היה לצוות כי אמא ארנבת תוכל לעזור לארנבות בטח בכל הקשור להתנהגותן הטבעית.

הם חיפשו פיתרון , לכן הם הביאו נקבה מניקה של ארנבון מבויית, שחיה בספארי, יחד עם שני גוריה. תחת פיקוח של המטפלים בוצע החיבור, שנראה שהצליח והגורות ינקו מאמא ארנבת.

צילום: יולי טרסולה, ספארי
צילום: יולי טרסולה, ספארי

הארנבת הורדה מתה

למרבה הצער, יום לאחר מכן, בזמן ההאכלה קרה אירוע עצוב. המטפלת תמה הבחינה שהגורה הוורודה חלשה במיוחד והזעיקה את ד״ר אריאלה רוזנצוויג. למרות המאמצים הרבים שעשה הצוות, הגורה לא שרדה את היום שלמחרת.

לעומתה, למרבה השמחה אחותה הכחולה, חיה, בועטת ומתחזקת, יחד עם שאר ארנבוני הבית ואמה המאמצת. הארנבת הביישנית מסתתרת בתוך מצע החציר שמרפד את רצפת החדר והמטפלים יכולים לראות שיש אינטראקציה ביניהן.

בספארי אומרים כי: "בבית החולים ממתינים להזדמנות הראשונה בה הגורה המתוקה תהיה מוכנה לשוב לביתה בטבע, עד אז היא תגדל ותתחזק עם משפחתה הזמנית.

אנחנו מאחלים לה החלמה מהירה ונעדכן כאשר נוכל להשיבה אל הטבע שם מקומה".

צילום: יולי טרסולה, ספארי
צילום: יולי טרסולה, ספארי

בן & ג׳ריס מציגים: כך תכינו שוקו טעים 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן