בשורה לקראת עונת הטיולים: שביל ישראל עולה לראשונה לחרמון

צוות סימון שבילים של החברה להגנת הטבע סיים בימים אלה את סימונם של 2 מקטעים חדשים של שביל ישראל, בין תל חי לחרמון, שאורכם המצטבר הוא כ-38 ק״מ, בסיוע עיריית קריית שמונה, המועצות האזוריות גליל עליון, מבואות חרמון וגולן, קרן קיימת לישראל, רשות הטבע והגנים, צה"ל וקרן שוסטרמן.

התוואי החדש עובר בנופי טבע ואתרי מורשת ובין ישובי האזור וכולל תצפיות פנורמיות ייחודיות על האזור וסביבתו, כולל מצוק רמים, עמק החולה, הגולן והחרמון.

כמו כן, התוואי החדש עובר במכללת תל חי, אתרים שונים בקריית שמונה כמו עין זהב, פארק הזהב ופארק קק"ל, הטיילת בין קריית שמונה לשדה נחמיה, הירדן ומורד הבניאס, גבעת האם, בניאס וקלעת נמרוד, נבי חזורי, נווה אטיב ועוד. באתר האינטרנט של החברה להגנת הטבע ניתן לרכוש מפות חדשות ומעודכנות עם התוואי המדוייק: מקטע 1 חרמון-בניאס, ומקטע 2 בניאס – תל חי.

דן אלון, מנכ"ל החברה להגנת הטבע אמר: "שביל ישראל נחנך בידי החברה להגנת הטבע בשנת 1995. מאז שנחנך, הוא עבר שינויים רבים – התאמה לארץ המתפתחת, מענה לבעיות בטיחותיות שנוצרו בשטח שבו הוא עובר, תוספת של אזור חדש, אתר מעניין או תצפית. הקיץ השביל זכה לשינוי חשוב ומרענן, 28 שנים לאחר שהשביל נחנך, אנו גאים לספר שהחרמון ורמת הגולן נכנסו לתוך תוואי השביל. אל תאמרו מדן ועד אילת, מעכשיו אימרו מהחרמון ועד אילת".

איציק בן דב, רכז סימון השבילים בחברה להגנת הטבע, מסביר כי קצהו הצפוני של שביל ישראל, מאז סימונו בשנות ה-90 ועד לפני שנתיים, היה במוזיאון בית אוסישקין שבקיבוץ דן המנוהל ע"י החברה להגנת הטבע, ולפני כמה שנים, החלה הוועדה לשבילי ישראל במהלך לשינויו, על מנת לתת מענה ל-2 סוגיות: קושי בטיחותי בתוואי השביל בין תל חי למעיין ברוך, שהוביל את מטיילי השביל בשולי כביש צר ללא שוליים, והשנייה היא להתחיל או לסיים את השביל, בנקודה הצפונית ביותר.

צילום: החברה להגנת הטבע
צילום: החברה להגנת הטבע

"בשנים האחרונות התקיימו פגישות, דיונים וסיורים בשטח עם הגורמים הרלוונטיים באזור והאתגר לאתר תוואי בטוח מעניין ורציף בתא השטח המדובר, היה לא פשוט. היה צורך להתחשב בחציות כבישים, שטחי חקלאות, שמורות טבע, שדות מוקשים ושטחי אש, ישובים ואילוצים אחרים.

אני בטוח שהמטיילים בשני המקטעים החדשים ייהנו מנוף עוצר נשימה ומגוון אתרי טבע, היסטוריה ומורשת המאפיינים את האזור ומספרים את סיפורו", אומר בן דב.

בחברה להגנת הטבע מוסיפים כי המקטע הראשון מכיוון צפון מתחיל בקופות אתר החרמון ויורד אל עמק החולה ולתל חי, שם נפגש התוואי החדש עם המשך שביל ישראל, דרומה. במהלך שני המקטעים, המטיילים יעברו בקרבת תל פאח'ר (מצפה גולני) ותל עזזיאת, יעברו גם באנדרטת סיירת אגוז, גבעת האם, מורד נחל חרמון, צפון עמק החולה, קריית שמונה ונחל הזהב, עד אנדרטת האריה וקברם של מגיני תל חי.

צילום: החברה להגנת הטבע
צילום: החברה להגנת הטבע

"אנו מודים לשותפים שלנו ובזכותם, ייהנו מטיילי שביל ישראל בתוואי החדש מנופי החרמון, הגולן וארץ פלגי המים שבאצבע הגליל. שביל ישראל מתפתח כל הזמן ומתאים את עצמו למציאות הישראלית, לכן הוספת שני המקטעים הצפוניים היא המהלך המתבקש ביותר בעת הזו", מוסיפה שביט סער וקסלר, מנהלת הוועדה לשבילי ישראל בחברה להגנת הטבע.

שביל ישראל, שנחנך על ידי החברה להגנת הטבע, בשנת 1995, הוא שביל הליכה רגלי, לאורך מדינת ישראל. על סימון כ-1080 ק"מ של שביל ישראל ותחזוקתו, אחראי צוות סימון שבילים של החברה להגנת הטבע.

השביל מסומן בשטח בצבעים לבן, כחול וכתום, והוא מחולק ל-56 מקטעים, שאפשר לטייל אותם ברצף כטרק ארוך או לבחור בכל פעם מקטע אחר. כיוון שהשביל מסומן בחלקו על שבילים קיימים המובילים לאתרי טבע מרכזיים בישראל, אפשר גם לטייל בו במסלולים קצרצרים.

חיים רוקח, ראש המועצה האזורית גולן: "אני רואה חשיבות רבה במעבר המקטע הראשון של שביל ישראל לגולן ומברך על מהלך זה. סימון השביל נעשה בשיתוף פעולה מלא עם מועצה אזורית גולן. מעתה, המטיילים יחשפו לנופים היפים והייחודיים של החרמון והגולן שהוא אזור תיירותי מובהק, ויהנו מעוד מוצר תיירותי משמעותי".

לדברי אטי קוריאט אהרון מנהלת תחום חינוך וקהילה במחוז צפון ברשות הטבע והגנים: ״אנו מברכים על סיום סימון שני המקטעים בחרמון ובגולן בשביל ישראל. שביל ישראל הוא המותג הישראלי להולכי השביל הלומדים שמירת טבע נוף ומורשת באמצעות הביקור בשמורות ובגנים הלאומיים. רשות הטבע והגנים מאחלת להולכים בשביל, דרך צלחה מהנה ובטוחה בחבל ארץ חדש מאתגר ומעניין בתצורות הגיאוגרפיות החדשות המונגשות לקהל, במרחבי נחל סער והבניאס".

צילום: החברה להגנת הטבע
צילום: החברה להגנת הטבע

עיריית קריית שמונה מסרה: "קריית שמונה גאה ושמחה להכניס את השביל היפה והחשוב בארץ – שביל ישראל – לשטחה. שביל ישראל צפוי לעבור בנחל עין זהב, פארק קק"ל ובפנינות טבע עירוניות חשובות נוספות, ולהציגן לראווה לציבור המטיילים הישראלי".

ממועצה אזורית גליל עליון נמסר: "הגליל העליון היה תמיד חבל ארץ יחיד ומיוחד. הירוק ששולט בכל, המים השופעים, היופי הנדיר והקצב הנינוח הפכו אותו לגן עדן לטיולים ונופש. איזה כיף שעכשיו, כשהמקטע הצפוני המחודש של שביל ישראל נפתח, אפשר לחוות את כל הטוב הזה מזווית חדשה.

בואו לצעוד איתנו בין נופים פראיים ושדות מעובדים, בין הרים ונחלים, בין עבר מפואר ועתיד מבטיח, בין נופים עוצרי נשימה ונוף אנושי מרהיב לא פחות של תושבים ושביליסטים. ארץ ישראל היפה זה כאן".

הדירות בפרויקט אשטרום קריית היובל ממשיכות להיחטף

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן