החברות שרוצות יותר מהכסף שלכם: גם חזירות במחירים וגם ניסיון פסול לכוח פוליטי

לאחר מספר שבועות של הפגנות, ניתן לומר כי ישנו פרט אחד באירוע שעובר כעת על מדינת ישראל, ששונה מכל מה שראינו עד כה, והוא – ניסיון להשפיע פוליטית דרך חברות גדולות במשק.

לאחר שבשבוע שעבר הצטרף פורום העסקים לשביתה כחלק מהמחאה נגד הרפורמה המשפטית, ולאחר שבהסתדרות הצטרפו כבר לשביתה פעם אחת, כעת נראה שחברה נוספת הולכת בדרך הזו.

אמש, פרסמה חברת שטראוס מכתב ובו הודיעה על הפסקת פרסום בערוץ החדשות המזוהה עם הימין בישראל, ערוץ 14.

הבוקר מפרסמת גם חברת דלק מוטורס כי תפסיק לפרסם בערוץ, כחלק מהניסיון לבצע לחץ באמצעות איום כלכלי על הערוץ.

בין הנימוקים להחלטת החברה נכתב: "בתקופה זו על כולנו להדגיש את המאחד ולא את המפריד, אך ערוץ 14 אינו עושה כך. חברת 'דלק מוטורס' נותנת שירות לכלל גווני החברה הישראלית, אך אינה חייבת לשתף פעולה עם התנהגות מקוממת כזו. אי לכך, החברה תפסיק לפרסם בערוץ 14 עד להודעה חדשה".

עוד מצדיקים ב'דלק מוטורס' את ההחלטה להחרים את ערוץ 14, בכך שביום ראשון, תועד אחד מהפאנליסטים בערוץ באמירה שנויה במחלוקת הנוגעת לשחרורו של יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל.

על הדגל של החברה שמקדשת פלורליזם ודמוקרטיה, מתנוסס צל כבד של הדרה ואי כיבוד דעות שונות. כזו היא ישראל של 2023 – דעתם של ציבור עצום נחשבת כלא לגיטימית ומוקעת בראש חוצות, בה בשעה שדעות שבעבר היו נחשבות ללא לגיטימיות – כיום הינן מייצגות המחאה.

על חברות המשק לדעת כי בסופו של דבר ישפוט אותן הציבור, ובעולם המקדש את הרווח הן יגרמו לעצמן נזק, כזה שיכול להיות בלתי הפיך.

ניתן לפרסם: נס למדינת ישראל בנמל התעופה במדריד

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן