אל על מדווחת: איך ניהול חכם מנווט את החברה לרווחים בעידן של אי ודאות

אל על מדווחת על תוצאות מרשימות לרבעון השני של 2024

חברת אל על פרסמה היום (ה') את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השני של שנת 2024, המציגות צמיחה משמעותית והצלחה כלכלית, על אף האתגרים הביטחוניים והכלכליים בהם היא פועלת.

הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו בכ-839 מיליון דולר, צמיחה של כ-33% לעומת 630 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. חלק מהגידול נובע מעלייה של 29 מיליון דולר בפעילות המטען, בעוד שהיתר נובע מפעילות הנוסעים.

ה-EBITDAR (רווח תפעולי תזרימי) ברבעון השני הסתכם בכ-281 מיליון דולר, גידול של כ-72% לעומת כ-163 מיליון דולר ברבעון המקביל. הוצאות המימון נטו הסתכמו בכ-23 מיליון דולר, לעומת כ-31 מיליון דולר ברבעון המקביל, כשהירידה נובעת בעיקר מגידול בהכנסות ריבית מפיקדונות על רקע העלייה ביתרות הנזילות של הקבוצה.

רווח נקי ותזרים מזומנים מרשים

הרווח הנקי של אל על ברבעון השני הסתכם בכ-147 מיליון דולר, צמיחה של פי 2.5 לעומת 59 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח נובע מהעלייה בהיצע המושבים, מהגידול בהכנסה למושב ומעלייה בהכנסות המטען.

תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון בכ-391 מיליון דולר, גידול של פי 3.3 לעומת כ-119 מיליון דולר ברבעון המקביל, הודות לעלייה ברווחיות ולשיפור בהון החוזר, אשר הושפע בעיקר ממכירה מראש של כרטיסי טיסה לעונות הביקוש.

ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה ליום 30 ביוני 2024 הסתכם בכ-201 מיליון דולר, לעומת גירעון בהון העצמי של כ-209 מיליון דולר ביום 31 בדצמבר 2023. המעבר להון עצמי חיובי נובע מהרווח הנקי בחציון הראשון של השנה, גיוס הון בהיקף של כ-140 מיליון דולר ומימוש כתבי אופציה בהיקף של כ-39 מיליון דולר.

שדרוג צי המטוסים והרחבת היעדים

מנכ"לית אל על, דינה בן-טל גננסיה, הדגישה את החשיבות של שמירה על רציפות התעופה הישראלית בתקופה מאתגרת זו. החברה חתמה לאחרונה על עסקה לרכישת מטוסים חדשים מיצרנית המטוסים בואינג, שיאפשרו שדרוג משמעותי בצי המטוסים של החברה, תוך התמקדות באיכות הסביבה לפי מדדי ה-ESG העולמיים.

מנכ״לית אל על, דינה בן אל גננסיה, צילום גיא כושי ויריב פיין

מנכ"לית אל על, דינה בן-טל גננסיה: "במהלך הרבעון השני, הישראלים חיפשו ודאות תעופתית והביקוש לטיסות אל על נמשך על אף חזרתן המדורגת של חברות התעופה הזרות ולפני הביטולים הנוכחיים של חלק מחברות התעופה הזרות שפעלו בנתב"ג. פעלנו במהלך הרבעון ואנו ממשיכים לפעול גם עתה ביתר שאת כדי להגדיל את היצע הטיסות ככל הניתן לצד ביצוע התאמות מסחריות, מבצעיות ותפעוליות, זאת תוך מיצוי צי המטוסים וצוותי האוויר שלנו. הגדלנו את תדירות הטיסות ליעדי ליבה בהתאם לביקושים, אנו ממשיכים לחזק את מועדון הנוסע המתמיד שמונה כ-3.1 מיליון חברים, ופועלים להרחבת שיתופי הפעולה בשיתוף מועדונים עם חברות התעופה השונות ביניהן ,Air France ,Delta Airlines KLM, וירג'ין אטלנטיק ועוד.

אנו ממשיכים לפעול ליישום התוכנית האסטרטגית שפרסמנו שתציב את אל על בסטנדרט שירותי גבוה ואיכותי יותר. חתמנו אמש עם יצרנית המטוסים בואינג על רכישת עשרות מטוסים שיחליפו את צי צרי הגוף שלנו, מה שמהווה את הסכם ההצטיידות האסטרטגי והגדול ביותר בתולדות החברה עד כה. המטוסים החדשים יאפשרו לנו לבצע שדרוג משמעותי במסגרת הקמת צי צעיר, טכנולוגי ומתקדם, שיציע ללקוחות חווית שירות מתקדמת וחדשנית, תוך שימת דגש על איכות הסביבה לפי מדדי ה-ESG העולמיים. העסקה היא אבן דרך משמעותית עבור החברה, שמצטרפת לעסקת הדרימליינרים עליה חתמנו לאחרונה עם בואינג. עסקאות אלה יעמידו אותנו בשורה אחת עם חברות התעופה המובילות בעולם, וימצבו את אל על כחברה מובילה ואיתנה בקרב החברות הישראליות והצרכן הישראלי בעלת יכולת גמישות וחדשנות. כמו כן העסקה תאפשר לנו להמשיך ולתגבר את לוח הטיסות ליעדים הקיימים, להרחיב את מפת היעדים, ולהגדיל את היצע המושבים".

סמנכ״ל כספים אל על, ינקלה שחר, צילום גיא כושי ויריב פיין

סמנכ"ל כספים באל על, ינקלה שחר: "במהלך הרבעון השני (אפריל 2024) גייסה החברה הון באמצעות הנפקת חבילה הכוללת מניות וכתבי אופציות בתמורה לסך של כ-511 מיליון ש"ח (כ-140 מיליון דולר). יתרת המזומנים שצברה החברה, בין היתר כחלק ממהלך ההנפקה, מאפשרת לנו ליישם את תוכנית ההצטיידות כשהחברה מצויה במוכנות הפיננסית הטובה ביותר מאז תקופת הקורונה ותאפשר את מימונה. הודות לגיוס ההון ולתוכנית ההתייעלות, לראשונה מאז דצמבר 2019, הונה של החברה הוא חיובי. אנו ממשיכים לפעול למימוש תוכנית ההצטיידות ומעריכים שבשנת השלמת ההצטיידות על פי התכנית האסטרטגית הכנסות החברה יעלו בכמיליארד דולר ביחס להכנסות בשנת 2023. השפעות המלחמה על הרבעון השני ניכרות ואנו עדיין רואים עלייה משמעותית בהכנסות, לעומת רבעון שנובעת מעלייה בשיעור התפוסה".

בנוסף, אל על ממשיכה להרחיב את היצע הטיסות והיעדים שלה, בין היתר באמצעות הוספת טיסות לאתונה ולרנקה, שמאפשרות קישוריות למאות יעדי המשך. החברה הצליחה להציע מחירי טיסות תחרותיים, תוך מתן מענה לאלפי ישראלים שטיסתם בוטלה עקב האירועים הביטחוניים.

היערכות להמשך המלחמה

בהתאם להתפתחות המלחמה ואירועי הביטחון הנלווים, אל על ממשיכה בהיערכות לשמירה על רציפות תפקודית והפעלת טיסות משדות תעופה חלופיים, אם יעלה הצורך בכך. החברה ממשיכה לפעול בגמישות ובתושייה כדי לספק מענה לצרכים המשתנים של הציבור הישראלי, גם בתנאים מורכבים.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן