האנרכיה בשיאה: ההסתדרות הרפואית שובתת, גם נתב"ג

ההסתדרות הרפואית בהחלטה דרמטית: "שביתה מלאה במערכת הבריאות עד להודעה על מסלול ברור ורציני של הידברות, בדרך להסכמות רחבות. לא נסתפק בעצירת החקיקה ללא תוכן מהותי יותר שיבטיח הגנה על זכויות המטופלים".

פרופ' ציון חגי: "משטר דמוקרטי ומערכת משפט עצמאית הם הבסיס לחברה מתוקנת ולמערכת בריאות מתקדמת. הגיע הזמן לומר די".

השביתה תכלול את כל בתי החולים הציבוריים ואת כל מרפאות הקהילה. ההסתדרות הרפואית תפעיל ועדת חריגים כמקובל ותאפשר טיפולים ושירותים מצילי חיים. השביתה תיעצר ככל שיגובש מתווה ברור ומוסכם להידברות שיבטיח בין היתר קרקע יציבה לשמירה על זכויות המטופלים במערכת הבריאות.

יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי: "חזרנו והדגשנו לאחרונה שההסתדרות הרפואית היא ארגון א-פוליטי. אנחנו מייצגים רופאות ורופאים שמגיעים מכל קצוות הארץ ומכל הקשת הפוליטית. אבל אנחנו לא נמצאים באירוע פוליטי.

אנחנו לא דנים פה לא בהסכם שלום ולא בחלוקת התיקים בממשלה. אנחנו נמצאים ברגע של משבר היסטורי וחסר תקדים בחייה של אומה, בניסיון אחרון לשים אצבע בסכר או בעולם המושגים שלנו – לחבוש את הפצע המדמם לפני שנאלץ לכבות את המוניטור. לכן לא נסתפק בעצירת החקיקה ללא תוכן מהותי יותר".

גם בנתב"ג הודיעו על שביתה הבוקר ובעקבות כך נעצרו כל ההמראות בנתב"ג. לפי רשות שדות התעופה היום צפויים 73,000 נוסעים. חצי מהם ממריאים.

בהמשך לכך, אמר יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז לרה"מ נתניהו ולראשי הקואליציה: המשיכו במה שהתחלנו, כלומר בתיקון ובהחזרת האיזון בין הרשויות. כניעה שלנו תהווה מתן אישור סופי לכך שאין עוד כל טעם בבחירות דמוקרטיות בישראל, ובעצם בזה ישראל תהפוך למדינה דיקטטורית, שבה הדיקטטורים הם האליטות בבית המשפט העליון, בתקשורת ובפקידות הבכירה במערכות הציבוריות

מפורום חרדים לכלכלה נמסר בתגובה: מרד המיסים מבורך. על רקע הכרזת השביתה במשק ולאור הקריאה למרד מיסים, פורום חרדים לכלכלה מברך על ההחלטה וקורא להרחיב אותה עד להעלאת קצבאות הילדים.

"היום הוכח שמרד הוא כלי סביר להשגת המטרות ואנרכיה היא דרך יעילה להשגת המטרות. בימים הקרובים נשקול את צעדינו במטרה להביא להעלאת קצבאות הילדים באופן משמעותי, כרצונם של בוחרי המפלגות החרדיות. ככל שהדרישה לא תיענה בדרכי שלום, לא תיוותר בידינו ברירה מלבד הכרזה על מרד אזרחי חרדי".

רשת פוקס, קניוני עופר, ביג ועוד. המלחמה בימין: אלו הקניונים והרשתות ששובתים היום

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן