הוראת הנהלת פולקסווגן: למכור רק מהמלאי הקיים. רכבים חדשים נעצרו במכס – בשל צו המכס החדש של ממשל טראמפ
עשרות אלפי רכבי יוקרה של אאודי, חלק מקבוצת פולקסווגן, לא יימכרו בתקופה הקרובה בארה"ב. לפי דיווח באתר Automotive News ובהמשך לפרסומים ב-Reuters, הנהלת פולקסווגן הורתה לכל הסוכנויות בארה"ב למכור רק את המלאי הקיים – כ-37,000 רכבים, שהם כשני חודשי מכירות בממוצע.

צו מכס חדש מטלטל את תעשיית הרכב
ב-2 באפריל הכריז נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על הטלת מכס של 25% על כל רכבי היבוא וחלקי החילוף המיובאים. מהלך זה, שנועד לחזק את התעשייה המקומית, היכה גלים בשוק הרכב העולמי – ובייחוד אצל יצרניות אירופאיות כמו פולקסווגן.
בעקבות ההכרזה, הוחלט כי כל רכב של אאודי שיגיע לארה"ב לאחר ה-2 באפריל ייעוכב במכס ולא ישוחרר לשיווק, לפחות לא דרך הסוכנויות הרשמיות. המותג, שרוב דגמיו מיובאים מאירופה או מיוצרים במקסיקו (בהם הדגם הפופולרי Q5), נאלץ לעצור את השיווק של רכבים שהגיעו לאחר תאריך זה.
פולקסווגן שוקלת לגבות דמי יבוא
על פי דיווח של ה-Wall Street Journal, חברת פולקסווגן בוחנת אפשרות להטיל "דמי יבוא" על רכבים שייפגעו מהמכסים החדשים, כדי למזער את ההפסדים. הצעד הזה עלול לייקר את המחירים לצרכנים האמריקנים – מה שעלול להוריד את הביקוש ולהשפיע על שוק הרכב כולו.

תעשיית הרכב האירופאית מודאגת מהסלמה
מנהיגים בתעשיית הרכב באירופה ובארה"ב הביעו דאגה מהמהלך. החשש: ירידה חדה בביקושים, פגיעה בייצור ואובדן מקומות עבודה. הדיווחים מדברים גם על אפשרות להסלמה במלחמת הסחר בין ארה"ב לאיחוד האירופי, במיוחד אם לא תושג פשרה דיפלומטית בנושא.
ומה ההשלכות על השוק הישראלי?
למרות שישראל אינה יעד ישיר למכס האמריקני, המגמה העולמית משפיעה גם על השוק המקומי. יבואנים ישראלים שפועלים עם חברות כמו פולקסווגן ואאודי עשויים לחוות עיכובים באספקה ועליית מחירים – במיוחד אם ייווצר מחסור עולמי בדגמים מסוימים.
לראשונה בארץ: ניתוח מוח פורץ דרך עם מצלמה תלת-ממדית וזרוע רובוטית

AI