בלגן זמני, שדרוג ענק: תחנת הרצליה בדרך לשינוי היסטורי

הדמיות: רכבת ישראל, ארמון אדריכלים ומתכנני ערים

פרויקט התשתיות הגדול ישפר את חוויית הנוסעים ויקל על הפקקים, אך יוביל לשיבושים ברכבות ובכביש 20. כל הפרטים על הסדרי התנועה החדשים

רכבת ישראל משדרגת את תחנת הרצליה ומכפילה את גודלה, במסגרת תכנית להיערכות לגידול במספר הנוסעים בשנים הקרובות. כחלק מהעבודות, צפויים שינויים זמניים בתנועת הרכבות והכבישים באזור.

הפרויקט, שצפוי להסתיים בשנת 2026, כולל הרחבת התחנה גם לצדה המערבי של כביש איילון, שם ייבנה אולם נוסעים חדש בסמוך למרכזי המסחר והתעסוקה בעיר. בנוסף, יוקמו שני גשרים חדשים שיאפשרו גישה ישירה מהאזור המערבי לתחנה, מהלך שיגביר את השימוש ברכבת ויפחית את העומסים בכבישים הסמוכים.

שינויים בתחבורה הציבורית ובכבישים – כל מה שצריך לדעת

לצורך ביצוע העבודות, רכבת ישראל הודיעה על שינויים זמניים שייכנסו לתוקף במספר מועדים, כאשר המועד הראשון נקבע ל-6 במרץ 2025, יום חמישי, בשעה 22:00, ועד 7 במרץ 2025, יום שישי, בשעה 16:00.

השפעה על תנועת הרכבות:

  • תנועת הרכבות בין תחנות תל אביב סבידור מרכז ובית יהושע תופסק זמנית.
  • לא תתאפשר נסיעה ישירה בין חיפה לתל אביב.
  • רכבות מדרום יתחילו ויסיימו את נסיעתן בתחנת ת"א סבידור מרכז.
  • רכבות מצפון יתחילו ויסיימו את נסיעתן בתחנת בית יהושע.
  • תחנות הרצליה ות"א האוניברסיטה תיסגרנה לשירות.
  • יופעלו שירותי היסעים (שאטלים) חלופיים.

השפעה על תנועת הרכבים בכביש 20:

  • כביש 20 (נתיבי איילון) לכיוון דרום ייחסם ממחלף המעפילים ועד מחלף שבעת הכוכבים.
  • לנוסעים לכיוון צפון, רמפות הירידה והעלייה ממחלף שבעת הכוכבים יישארו פתוחות ויאפשרו מעקף.
  • ציבור הנהגים מתבקש שלא להגיע לאזור ולהשתמש בדרכים חלופיות, כגון כביש 2 ורחוב ז'בוטינסקי בהרצליה.

במקום יוצבו פקחי תנועה לכיוון התנועה.

תחנה חדשה – קפיצת מדרגה לנוסעים

עם השלמת הפרויקט, תחנת הרצליה תהפוך לאחת התחנות המרכזיות ברשת הרכבות הארצית, עם אולם נוסעים מתקדם, רציפים מוארכים, חניון חדש לכלי רכב, דו-גלגלי ואופניים, וכן מסוף תחבורה ציבורית משודרג.

האולם החדש יאפשר זרימת נוסעים משופרת, יפחית את העומסים בכניסה לתחנה ויהיה נגיש לחלוטין לאנשים עם מוגבלויות. כמו כן, צפוי שיפור משמעותי בנוחות ובמהירות הבידוק הביטחוני.

פרויקט הנדסי רחב היקף

העבודות כוללות הנפת 17 קורות פלדה באורך 45 מטר ומשקל 80 טון כל אחת, וכן 26 קורות בטון במשקלים של 50-75 טון.

נהגים ונוסעים מתבקשים לעקוב אחר העדכונים והוראות ההגעה החלופיות. מומלץ להשתמש ביישומון WAZE לקבלת מסלולים בזמן אמת.

רכבת ישראל מתנצלת על אי הנוחות ומודה לנוסעים על ההבנה.

לאחר ניסיון הפיגוע: העיר יוצאת למלחמה במעסיקי שב"חים

הדמיות: רכבת ישראל, ארמון אדריכלים ומתכנני ערים
הדמיות: רכבת ישראל, ארמון אדריכלים ומתכנני ערים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

תפריט נגישות