ההשפעה של עיצוב אריזות על תפיסת הצרכן ועל החלטת הרכישה

קרדיט תמונה FREEPIK

לאריזה יש שני תפקידים עיקריים: לשמור על המוצר וכן להניע את הצרכן לרכוש אותו.
בשל העובדה, כי כיום לכל מוצר יש מוצרים מתחרים רבים, קיימת חשיבות רבה להבלטת המוצר וייחודו מול האחרים.
בשל כך, לעיצוב האריזות יש השפעה גדולה על התנהגות הצרכנים, על תפיסתם לגבי המוצרים ועל החלטות הרכישה שלהם.
עיצוב אריזות חכם, יצירתי וחדשני יכול לעזור לבסס את זהותו של מוצר בשוק, לקדם את המיתוג שלו בשוק, לפתח קשר רגשי בין הצרכן לזהות המוצר ולעודד את נאמנות הצרכנים לחברה או למוצר מסוים.
כל אלו מסתכמים למטרה הסופית – השפעה על החלטתו של הצרכן לרכוש את המוצר.
בכתבה זו נדגיש את האלמנטים החשובים של עיצוב אריזות מוצרים שיש להתחשב בהם כדי להעלות את אחוזי המכירה של המוצרים.

כדי להעמיק את הבנתנו בנושא, התייעצנו עם המומחים בפאר פרינט, חברה מובילה בתחום הדפוס והאריזות. הצוות המקצועי שלהם, בעל ניסיון של עשרות שנים בתעשייה, שיתף איתנו תובנות מעשיות על האלמנטים החיוניים בעיצוב אריזות אפקטיבי. לדבריהם, "עיצוב אריזה מוצלח משלב אסתטיקה עם פונקציונליות, ומתקשר את ערכי המותג באופן ברור וייחודי". הם הדגישו כי שילוב נכון של צבעים, טקסטורות וגרפיקה יכול ליצור חיבור רגשי מיידי עם הצרכן, ובכך להגדיל משמעותית את סיכויי הרכישה.

למידע נוסף על שירותי עיצוב והדפסת אריזות, ניתן לבקר באתר העסק >>> peerprint.com

אריזה יכולה להשפיע על תפיסת איכות המוצר

אחד האלמנטים החשובים ביותר של אריזת מוצרים הינו תפיסת הצרכנים לגבי איכות המוצר.
לפני שהצרכן מתעמק בתוכן המוצר או במרכיביו, הוא רואה את אריזתו.

האריזה היא בעצם הרושם הראשוני של הצרכן מהמוצר אותו הוא רוצה לקנות.
ברושם הראשוני הזה הוא מתרשם מעיצוב האריזה, מהחומרים שמהן היא עשויה וממידת האיכות, היוקרה, הערך והייחודיות של המוצר.

מה שיכול לעזור ביצירת רושם ראשוני טוב לגבי המוצר הוא החומר ממנו מיוצרת האריזה, לדוגמה: נייר מול קרטון איכותי, הטקסטורות והגימורים שעל האריזה.
ככל שההתרשמות מהאריזה טובה יותר, כך יפרש זאת הצרכן שגם המוצר איכותי יותר.
כמובן שהתרשמות זו תשפיע על אם הצרכן ייקח את האריזה לידיו והאם יחליט לקנות אותה לבסוף.

ככל שהאריזה ייחודית יותר – כך המוצר יבלוט יותר

בכל תחום של מזון יש מוצרים דומים של כמה יצרנים, שמתחרים ביניהם על תשומת לבו של הצרכן.
כשחברה מעצבת את אריזות מוצריה באופן ייחודי, הם קרוב לוודאי יבלטו יותר מהמוצרים האחרים באותו התחום, שמונחים לצידם על המדף.

אריזה ייחודית יכולה להתבטא בבחירת הצבעים שלה וההרמוניה ביניהם, מרקמי האריזה, צורה לא שגרתית וכדו'.

האריזה מייצגת ומקדמת את המותג של החברה

לכל מוצר יש מיתוג משלו וכלל המוצרים של החברה מתכתבים ביניהם בצבעים ובסימנים הייחודיים של אותו מותג.
לכן, הבלטת המיתוג היא חלק בבניית ההיכרות של קהל הצרכנים עם מותג ועם חברה מסוימת.

ככל שהמודעות למותג גדלה – כך משתפרים הסיכויים לרכישת מוצרים שונים של אותה חברה.
המותג מעביר ללקוחות את ערכי החברה דרך ההתרשמות החזותית מאריזת המוצרים שלה.
כך למשל: חברה שערך השמירה על איכות הסביבה חשוב לה, תקפיד על אריזות מחומרים הניתנים למחזור – וזה כבר יעביר את המסר לצרכנים.

התאמת האריזה לערכי המותג, משפרת את אמינותו בפני הלקוחות ומהדקת את הקשר איתם.
התאמה זו גם מאותת לצרכן, שהחברה המייצרת קשובה להלך הרוח של הלקוחות ולמגמות החדשניות בשוק.

אריזה ברורה ומושכת עין הינה משמעותית לאחוזי המכירה

חשוב שהכיתוב על האריזה יהיה ברור, ממוקד ומובן וכן גם הסמלים, האיורים או התמונות שעליה.
כדי שכשהצרכן יחזיק את האריזה בידיו הוא מייד יבין את מהותו של המוצר.

כשברור לצרכן מהו המוצר, מהם יתרונותיו ומה ייחודו מול מוצרים מתחרים – הוא יכול לקבל את החלטותיו בצורה קלה ומהירה יותר.

ההשפעה של צבעי האריזה על אחוזי המכירה של המוצר

לצבעים יש שפה בלתי מילולית המשפיעה על האדם.
הם יכולים להשפיע רבות על תחושתו הרגשית, מחשבותיו והתנהגותו.

בשל כך – צבעי האריזה יכולים להשפיע רבות על תפיסת המוצר ע"
הלקוחות ועל ההחלטה אם לרכוש אותו או לא.

ההשפעה של מרקם האריזה על אחוזי המכירה של המוצר

בדומה להשפעת הצבע על בני האדם, כך גם למרקמי המוצרים יש השפעה חזקה.

מרקם אריזה חלק ומבריק יכול לעורר בלקוח תחושה שהמוצר שבידיו הינו איכותי ויוקרתי במיוחד ואילו אריזה בסגנון טבעי ובמרקם מט יכולה לעורר תחושה של מוצר טבעי.

תחושות אלו לא רק יכולות להשפיע על אחוזי המכירה של המוצר, אלא גם על הנכונות של הצרכנים לשלם יותר עבור אותו מוצר.

חשוב להתאים את האריזה לקהל היעד

בתכנון ועיצוב אריזה של מוצרים יש לקחת בחשבון לאיזה קהל יעד הם מיועדים ומהם המאפיינים העיקריים שלו.

יש לקחת בחשבון את הגיל של קהל היעד, מגדר ורקע תרבותי.
חשוב להבין מראש מהן ההעדפות והציפיות של קהל היעד מהמוצר.

למשל: עיצוב אריזות צבעוניות לילדים, עיצוב אריזות "רגועות" יותר למבוגרים יחד עם כיתוב גדול שיהיה נוח לקריאה עבורם וכדו'.

נוחות שימוש ופתיחת האריזה

קהל הצרכנים אוהב שיהיה לו נוח, קל ופשוט לפתוח את האריזה וגם לסגור אותה בצורה נוחה לשימוש חוזר.

אלמנט זה חשוב במיוחד בעידן שבו הטכנולוגיה מאפשרת פתרונות אריזה חדשניים וידידותיים למשתמש.

מוצרים שיש להם אריזות מסובכות לפתיחה כנראה לא יהיו פופולריים לקנייה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

תפריט נגישות