פרופסור בני חפץ מונה לראש מכון וולקני – מהפך בחקלאות הישראלית?

פרופסור בני חפץ מונה לראש מינהל המחקר החקלאי: עידן חדש למכון וולקני בפתח

לאחר 3 שנים ללא מינוי קבוע, נכנס הבוקר פרופסור בני חפץ לתפקיד ראש מינהל המחקר החקלאי – מכון וולקני. מינויו של חפץ מגיע בתקופה משמעותית, שבה משרד החקלאות שם דגש על קידום ביטחון המזון בישראל כיעד אסטרטגי לאומי.

פרופ' חפץ, מומחה בעל שם עולמי בתחום מחזור המים לחקלאות, מביא עמו ניסיון רב שנים בתחום המחקר וההוראה. הוא שימש בעבר כראש המחלקה למדעי הקרקע והמים וכדיקן הפקולטה לחקלאות באוניברסיטה העברית.

שר החקלאות, חה"כ אבי דיכטר

רואה במכון וולקני מרכיב קריטי לקידום החקלאות הישראלית:  "מכון וולקני יוצא היום לדרך חדשה, דרך של ניווט לעבר יעדים ברורים. המכון הוא מרכיב חשוב באחד מארבעת גורמי הייצור, זה הממוקד במחקר ובפיתוח. לוולקני השפעה עצומה על עתיד החקלאות הישראלית ועל ביטחון המזון של אזרחי ישראל, בדגש על עידן של שינויי האקלים והתחממות כדור הארץ. ללא תרומתו של המכון בפיתוח זנים עמידים ומניעת מחלות ומזיקים, הפגיעה בתוצרת החקלאית תורגש כבר בשנים הקרובות ותתעצם עם הזמן. מיקומנו הגאוגרפי, באזורים מדבריים, חצי מדבריים ורגילים, מאפשרים לחוקרי המכון לספק לארץ ולעולם פתרונות בעלי משמעות קיומית לאוכלוסייה. פרופ' בני חפץ יידרש להוביל את המכון בעידן משמעותי של היפוך מגמה – מעידוד ייבוא לעידוד ייצור מקומי. אנו מצפים ממנו להוביל את המכון ואנשיו למחקרים ופיתוחים חדשים ברמה הארצית והבינלאומית".

לצורך כך, יפעל השר דיכטר להעביר תקציבי מחקר ופיתוח משמעותיים למכון, בסך 2.6 מיליארד ש"ח למשך 5 שנים. כמו כן, תוגבר שיתופת הפעולה של המכון עם קרן המחקר החקלאי BARD, המשותפת לישראל וארצות הברית.

מנכ"ל משרד החקלאות, אורן לביא, מברך על מינויו של חפץ:

"פרופ' בני חפץ נכנס לתפקיד בתקופה היסטורית בה אנו מגדירים לראשונה את תכנית ביטחון המזון של ישראל כיעד אסטרטגי בעל חשיבות לאומית. אנו רואים במינויו של פרופ' חפץ לתפקיד בשורה למכון וולקני, לביטחון המזון של אזרחי ישראל ולהון האנושי של משרדנו. יחד נוביל את פעילות המכון למימוש יעדי המשרד תוך שמירה על תדמיתו והישגיו המפוארים".

פרופ' חפץ עצמו נרגש מהאתגר:

"אני נרגש לקבל על עצמי תפקיד חשוב ומשמעותי זה. מנהל המחקר החקלאי היה ויהיה העוגן המשמעותי בקידום החקלאות הישראלית ויוביל חדשנות יזמות ויצירתיות בתחומים עליהם הוא אמון. אני מאמין בהון האנושי של מכון וולקני שיוכל להביא את המכון לגבהים חדשים"

מינויו של פרופ' חפץ מסמן את תחילתו של עידן חדש עבור מכון וולקני. צפוי כי תחת הנהגתו, המכון יוביל פריצות דרך משמעותיות בתחום המחקר החקלאי ויתרום רבות לחיזוק ביטחון המזון בישראל ובעולם.

קרדיט: דוברות משרד החקלאות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן