שמיכות חורף: לפני העלייה לבוידעם – טיפים לשמירה לאורך שנים

שמיכות חורף: רגע לפני שאתם מעלים את שמיכות החורף לבוידעם, חשוב לכבס אותן בצורה נכונה 

תקופת האביב כבר כאן ואחריה יגיע הקיץ הישראלי שרבים מאיתנו מחכים לו. חילופי העונות הללו מביאות איתן את הצורך בריענון וסידור הארונות, החלפת בגדי החורף לבגדי קיץ וריענון שמיכות הקיץ ששכבו זמן רב בארון. החל מסוף חג הפסח, נתחיל לחוש בעלייה ניכרת בטמפרטורות אפילו במהלך הלילה. רגע לפני שנחליף את שמיכת הפוך החמה בשמיכת פיקה קלילה, המומחים של מותג מוצרי החשמל Beko מסבירים איך לטפל נכון במגוון השמיכות שלנו כדי שיישארו אווריריות, רעננות וריחניות.

בניגוד לפרטי לבוש, אותם רובנו נוהגים לכבס ולהחליף במהלך כל השנה, שמיכות יכולות ללוות אותנו בנאמנות במשך שנים רבות. כמעט בכל בית ניתן למצוא שמיכות אהובות שמלוות את המשפחה עוד מבית סבתא, כמו שמיכות שעברו כנדוניה או שמיכות בעלות ערך נוסטלגי. ישנם סוגים רבים של שמיכות ולכל סוג נחוץ טיפול וניקוי שונה. לכן, חשוב להתייחס לסוג השמיכה ולחומרים מהם היא עשויה,נלבדוק את הוראות הכביסה המוצמדות לשמיכה, ולהקפיד על כביסה המתאימה לכל סוג של שמיכה.

שמיכות פוך

בניגוד למה שרבים חושבים, ניתן לכבס שמיכות פוך בבית. שמיכות פוך יכולות להיות בשימוש במשך שנים רבות אם רק נקפיד על  תחזוקה נכונה. לאורך השנים ובזמן השימוש בהן, שמיכות החורף עלולות לספוג ריחות לא נעימים כמו עובש הנובעים מאחסון שגוי, כמו גם ריחות של  שתן או זיעה ואפילו כתמים המצטברים במהלך השינה. ניתן לכבס את שמיכת הפוך במכונת הכביסה הביתית עם חומרי הכביסה הרגילים, אך יש להקדיש את מלוא הזמן לייבושן. כדי להשיג ייבוש מלא של השמיכות, מומלץ לפרוש אותן באוויר הפתוח, כשהן פתוחות לגמרי ולא מקופלות. עדיף לייבש את השמיכות בצל ולא בשמש ישירה ויש לוודא שהן נשארות בייבוש עד לייבוש מלא. שמיכות לחות שיקופלו ויאוחסנו בארון, עלולות לצבור ריח רע וכתמים. חשוב לזכור כי ניתן ואף מומלץ להוציא את השמיכות לאוורור גם במהלך השימוש בהן בעונת הקרה.

שמיכות צמר

שמיכות צמר משמשות אותנו הן בעונות מעבר והן כשמיכה נוספת בימים קרים במיוחד. ישנה חשיבות רבה בשמירה על התחזוקה והניקיון של שמיכות צמר, שכן תחזוקה לקויה עלולה להרוס את השמיכה ואת הרכות והנעימות שלה. רבים נוהגים להשתמש בשמיכות צמר כאשר הן אינן מכוסות, מה שגורם להן לספוג אבק וכתמים שונים. לכן, חשוב להקפיד ולכבס שמיכות צמר לעיתים תכופות יותר מאשר שמיכות פוך.

שמיכות צמר ניתן לכבס במכונת הכביסה הביתית ומומלץ לבחור בתוכנית ייעודית לצמר. במידה ואין במכונת הכביסה שלכם תוכנית המיועדת לצמר, בחרו תוכנית לכביסה עדינה, עד 30 מעלות וסחיטה עדינה/קלה בלבד. שמיכות ופריטים מצמר לא מתאימים לייבוש במייבש הכביסה, אלא אך ורק בתלייה או הנחה של הפריט באוויר הצח או בחדר עם חלון פתוח.

שמיכות טטרה, פיקה ושמיכות כותנה

שמיכות העשויות מטטרה, פיקה או כותנה הן שמיכות הנמצאות בשימוש הרב ביותר. רבים מתכסים בהן גם בקיץ ובמיוחד בעונות מעבר. שמיכות מסוג זה משמשות אותנו גם בזמן רביצה בסלון מול הטלוויזיה ובשנת הלילה כשאנו חשים צורך בשמיכה קלה ומפנקת ואילו בחורף שמיכות אלה הן תוספת נעימה לשמיכת הפוך. את שמיכות הטטרה ושמיכות הכותנה אפשר לכבס בקלות במכונת הכביסה הביתית. מומלץ לבחור בתוכנית בעלת סחיטה עדינה, עד 40 מעלות וגם אותן יש לייבש באוויר הפתוח בחוץ.

חשוב: כבסו שמיכות בנפרד

באופן כללי מומלץ לכבס שמיכות בנפרד משאר הכביסה. כאשר מדובר בשמיכת פוך או בשמיכה זוגית, מומלץ להקדיש את כל המכונה לשמיכה אחת ולא להכניס למכונה פריטים נוספים. כך השמיכה תכובס בצורה מיטבית ותמנעו מסכנת צבע של פריטים אחרים שעלול להכתים את השמיכה. כאשר מדובר בשמיכות יחיד, במידה והן עשויות מאותו סוג, ניתן לכבס שתי שמיכות יחד.

כדורי טניס יעשו את העבודה

אחד הטיפים המוכרים והיעילים לשמירה על האווריריות של שמיכות פוך הוא שימוש בשניים/שלושה כדורי טניס. הכניסו את כדורי הטניס לתוף המכונה ביחד עם השמיכה והפעילו את המכונה. הכדורים יחבטו קלות בשמיכה וישמרו על המאפיינים שהופכים אותה לפלאפית ונעימה.

טיפים נוספים ממני לאחסון שמיכות

אחסנו את השמיכות במקום יבש: חשוב לאחסן את השמיכות במקום יבש ומאוורר, כדי למנוע היווצרות עובש וריחות לא נעימים.

השתמשו בשקיות אחסון: ניתן לאחסן את השמיכות בשקיות אחסון מיוחדות העשויות מבד נושם.

הניחו עליהן צמחי מרפא: ניתן להניח על השמיכות צמחי מרפא כמו לבנדר או רוזמרין, כדי להוסיף להן ריח נעים ולרענן אותן.

כביסה נכונה ואחסון נכון יאריכו את חיי השמיכות שלכם וישמרו עליהן רכות, נעימות וריחניות לאורך שנים רבות. הקפידו על הטיפים שהוזכרו במאמר זה ותיהנו משינה נעימה וחלומות מתוקים.

צילום: beko
צילום: beko

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן