נפילה קשה ומה קורה מיד? צפו בסרטון ג'ירפה המדהים שקורע את הרשת

סרטון גי'רפה קוע את הרשת, צילום אילוסטרציה באמצעות בינג בינה מלאכותית - אודי דוד בן דוד

ג'ירפות הן החיות הגבוהות ביותר על פני כדור הארץ, והן עוברות תהליך התפתחות מרתק מרגע הלידה ועד לבגרות. בסרטון שאנו מביאים בפניכם היום לאחר שליקטנו ברשתות החברתיות, ניתן לראות כיצד ג'ירפה שרק נולדה מתחילה את צעדיה הראשונים עם נפילות שנראות כקשות, אך בפועל הן מחשלות אותה ובמהירות היא יודעת להסתדר בעצמה. אולי גם אנחנו, בני האדם, צריכים לזכור לעיתים בחיים בתקופות של קשיים שדווקא מתוך הקושי נוכל להתקדים הלאה ולראות איך למנף את הקושי, שלמרות שנראה שהוא נצחי האמת היא שהוא זמני, ולהפוך אותו למנוע צמחה ושגשוג בחיים האישיים.

הלידה של החיה הגבוהה בעולם

סרטון גי'רפה קוע את הרשת, צילום אילוסטרציה באמצעות בינג בינה מלאכותית - אודי דוד בן דוד
סרטון גי'רפה קורע את הרשת, צילום אילוסטרציה באמצעות בינג בינה מלאכותית – אודי דוד בן דוד

רבים נוסעים לחו"ל לצורך טיול בספארי או בג'ונגלים השונים והנה קצת לפני הסרטון המדהים קבלו מידע מעניין – הריון של ג'ירפה נמשך כ-15 חודשים. כאשר הג'ירפה הצעירה מוכנה להיוולד, היא יורדת בתעלת הלידה ברגליה הקדמיות תחילה. זה עוזר להגן על ראשה ועל חוט השדרה שלה מפני פגיעה. הלידה אורכת כ-30 דקות, והג'ירפה הצעירה נולדת במשקל של כ-70 ק"ג.

הצעדים הראשונים

ג'ירפות צעירות מסוגלות לעמוד וללכת תוך שעה מהלידה. הן גם מסוגלות לינוק מחלב אימן תוך מספר שעות. ג'ירפות צעירות תלויות מאוד באימן שלהן בשנה הראשונה לחייהן. הן לומדות ממנה כיצד למצוא מזון ומים, כיצד להימנע מטורפים וכיצד לתקשר עם ג'ירפות אחרות.

ההתפתחות המהירה – דווקא אחרי הנפילות הקשות

ג'ירפות צעירות גדלות במהירות רבה. הן יכולות להוסיף עד 12 ס"מ לגובהן מדי יום. ג'ירפות צעירות מגיעות לבגרות מינית בגיל 4-5 שנים. ג'ירפות יכולות לחיות עד 30 שנה בטבע.

איומים לא חסר אבל הנה עוד משהו מעניין

ג'ירפות מתמודדות עם מספר איומים בטבע, כולל אובדן בית גידול, ציד וטריפה. ג'ירפות הן גם רגישות למחלות ויובש. חשוב לשמור על אוכלוסיות הג'ירפה בטבע. ניתן לעשות זאת על ידי הגנה על בית גידולן, הפחתת הציד והעלאת המודעות לחשיבות השימור.

צפו בסרטון הג'ירפה שקורע את הרשת שהעלה חשבון "הטבע מדהים" ברשת החברתית:

 

 

"אשרי העם שאלו מפקדיו": אלוף אבי בלוט מונה למפקד פיקוד מרכז – ירושלמים – חדשות ירושלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן