ניצחון להסתדרות: גמלאים יקבלו תוספת של מאות ש"ח בכל חודש

מענקים לפני פסח, ביטוח לאומי. צילום אילוסטרציה: אודי דוד בן דוד

ניצחון להסתדרות: תוספת של מאות ש"ח לחודש לגמלאים של שירות המדינה

עשרות אלפי גמלאים יקבלו תוספת של עשרות עד מאות שקלים בחודש

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קיבל את עמדת ההסתדרות וקבע כי גמלאי שירות המדינה ימשיכו לקבל את תוספת היוקר המוסכמת בשיעור של 3.82%. משמעות ההחלטה היא שגמלאים יקבלו תוספת של עשרות עד מאות שקלים בחודש, החל מקצבת מאי 2021.

תוספת של מאות ש"ח כל חודש לגמלאים. צילום אילוסטרציה: אודי דוד בן דוד
תוספת של מאות ש"ח כל חודש לגמלאים. צילום אילוסטרציה: אודי דוד בן דוד

ההסתדרות פנתה בשנת 2021 לבית הדין, אחרי שמשרד האוצר שלח הודעה לקונית לפורשי שירות המדינה בפנסיה תקציבית, שלפיה החל מקצבת חודש מאי 2021 תבוצע הפחתה בקצבתם. המדינה החליטה על הפחתת הקצבה באופן חד צדדי ומבלי להקדים כל פניה להסתדרות, וזאת בטענה ש"נפלה טעות" באופן חישוב "רכיב השלמה לתוספת יוקר" במשכורת הקובעת לפנסיה.

תוספת לגמלאים כל חודש: על סמך רכיב ששולם למעלה מ30 שנים ברציפות

בחודשים האחרונים שומעים הרבה על מענקים והטבות, אולם הניצחון והתוספת לגמלאים הפעם מגיעים לאחר שהמדינה שילמה את "רכיב השלמה לתוספת יוקר" באותו אופן לכל הגמלאים והשארים למעלה מ-30 שנה, ותשלום התוספת נעוץ בחוק שהוא פרי הסכמות בין המדינה לבין ההסתדרות.

בית הדין נעתר אז לבקשת ההסתדרות והוציא צווי מניעה שימנעו את ביצוע ההפחתה בקצבה, עד לסיום בירור התיק. כעת, פסק ההרכב כי לא הוכחה על ידי המדינה טעות או תקלה בחישוב ובאופן תשלום השלמת תוספת יוקר לזכאים לקצבאות (פורשים ושאירים), ולכן המדינה מנועה מלהורות על שינוי אופן חישוב ותשלום התוספת. כלומר, על המדינה להמשיך ולשלם לגמלאים ולשארים את התוספות בקצבתם כפי ששולמה עד היום. יתר על כן,

הפחתת קצבאות הגמלאות שפרשו החל מחודש ינואר 2021 עקב שינוי חישוב ותשלום התוספת אינו כדין, ועל המדינה להשיב להם את כל הסכומים שהופחתו מקצבתם בגובה עשרות ואף מאות שקלים לחודש.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: " נמשיך להגן על עובדי המגזר הציבורי "

"אני מברך על החלטת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, שקיבל את עמדת ההסתדרות, ומנע הפחתה של עשרות ואף מאות שקלים בקצבה החודשית של פורשי שירות המדינה. ההסתדרות לא אפשרה – ולא תאפשר – למשרד האוצר לפעול באופן חד צדדי נגד גמלאי משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות וגופים נוספים במגזר הציבורי. נמשיך להגן על זכויותיהם של עובדות ועובדי המגזר הציבורי במהלך העבודה וגם אחרי הפרישה" אמר היום יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד.

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עו"ד אופיר אלקלעי: הישג גדול

"החלטת בית הדין היא הישג גדול לטובת עשרות אלפי גמלאי שירות המדינה, שיוסיפו לקבל את השלמת תוספת היוקר במלואה – כפי שנעשה כבר שלושים שנה. אני מודה לשותפים בהסתדרות על העמידה הבלתי מתפשרת על זכויותיהם של גמלאי שירות המדינה".

ההחלטה של בית הדין האזורי לעבודה בירושלים מהווה תקדים חשוב להגנה על זכויות גמלאים. היא מבהירה כי המדינה אינה רשאית לפגוע באופן חד צדדי בזכויות אלו, וכי עליה לפעול בהתאם להסכמות קיבוציות ובהתאם לחוק.

הסתדרות עובדי המדינה תמשיך לפעול להגנה על זכויות כלל העובדים, גם לאחר פרישתם.

הפאב המוכר באשדוד נסגר על ידי המשטרה – זאת הסיבה – אשדודים חדשות אשדוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן