הדברת עשבים – כל מה שרציתם לדעת

קרדיט תמונה FREEPIKה

הצמיחה של עשבים שוטים מתלווה אל גידול משמעותי של אוכלוסיית המכרסמים, בעוד כי בבוא העת, יבואו במקומם נחשים וטפילים נוספים יחד עם חלוף הזמן. זאת בעוד כי עשביה שכזו מגדילה בצורה משמעותית את הסיכוי להתלקחות של שריפות במהלך עונת הקיץ. על כן, במטרה לעשות לכם קצת סדר בבלאגן, ריכזנו עבורכם למאמר הבא את כל מה שצריך לדעת על הדברת עשבים.

רגע, איך זה מתבצע?

הדברה של עשבים בחלל החצר או הגינה הוא תהליך שתפקידו לייבש את העשבים השוטים, מבלי למנוע את הצמיחה של עשבים חדשים. כך למעשה, בסוף עונת החורף, במועד בו העשביהה בגינה מתחילה לצמוח, תתבצע הדברה חוזרת לצורך מניעת הופעתם. זאת בעוד כי תהליך ההדברה משתנה בהתאם לתנאים השונים בשטח, כאשר בגינות קטנות ההמלצה תהיה לרסס נקודתית, וכאשר מדובר על שטחים גדולים יותר, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על קרקעות חקלאיות, ההמלצה תהיה לבצע  ריסוס עשבים שוטים בעזרת נסיעה בכלי רכב ייעודי. יחד עם זאת, ישנו הצורך בהתאמת החומר הכימי בו מתבצע שימוש במסגרת הריסוס לסוג העשבים הקיימים בחצר שלכם. בנוסף, חשוב לציין כי על המדביר להימנע מביצוע המטלה במידה וגשום בחוץ שכן, גם הגשם החלש ביותר עשוי לחבל בפעולת ההדברה ולכן, התקופה המתאימה ביותר לביצוע ההדברה תהיה בעונת הקיץ.

עשבים שוטים הם חלק מהגינה שלכם

עשבים שוטים הם למעשה סוג של טפילים בצמחיה שלכם, טפילים שלא תורמים לחלל, אלא מכלים את כל משאבי האור והמים של יתר הגידולים, מה שגורם לפגיעה ישירה בצמיחתם התקינה. למעשה, לא רק המראה הפראי שלו מהווה בעיה, אלא שרמת הצפיפות והגובה יובילו לנסיגה של הדשא, להופעת חריצים בצמחייה ובתוכם לא מעט מכרסמים, נחשים וחרקים.

האם זה מזיק לבריאות?

בעת בה אנו מדברים על ריסוס עשבים שוטים, למרות העובדה כי חומרי הריסוס אכן מבוססים על תרכובות כימיקליות, יש לציין כי רמת הרעילות שלהם נמצאת במינון נמוך במיוחד ולכן, הדבר אינו פוגע בכלל בבריאות האדם, או לחילופין בסביבה. יחד עם האמור, במקומות בהם שוהים בעלי חיים כמו חיות משק או לחילופין חיות מחמד, ניתן לבצע ריסוס עשבים שוטים באמצעות תרסיס אשר מבוסס על חומרים אורגניים כמו חומצת לימון ושמן ציפורן. במצבים שכאלה, חשוב לזכור כי התרסיס לא מותאם בצורה מדויקת לסוג העשב, אך הדבר יכול לצמצם את הופעתו, בעוד כי בחלק מהמקרים הדבר לא יהיה אבסולוטי לחלוטין. עם זאת, במידה ואתם מעדיפים לנסות לבצע את פעולת ההדברה באופן עצמאי, עומדת בפניכם האפשרות לפזר מלח או מים רותחים בשורשי העשבים ולמגר את התופעה, אך לא למנוע אותה לחלוטין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן