מכה למועמדים בבחירות: לא יהיו עדכונים של תוצאות אמת עד יום חמישי

תוצאות בחירות משרד הפנים, השנה זה לא יהיה?

הבחירות ברשויות המקומיות יחלו ביום שלישי הקרוב בבוקר ויימשכו עד השעה 22:00 במרבית המקומות, אך בניגוד לנהוג בשנים הקודמות הפעם לא יהיו תוצאות אמת עם ספירת הקולות.

בתגובה לפניית המערכת עולה כי תוצאות האמת הראשונות יימסרו לכל הפחות ביום חמישי, וזאת לאחר בדיקה ובקרה של משרד הפנים על הקלפיות וספירת הקולות.

ביקורת רבה על ההחלטה

ההחלטה גוררת ביקורת רבה בעיקר במקומות בהן ייתכן ובבחירות במילא יהיו גורמים הקשורים לעולם תחתון שינסו להטות את תוצאות האמת על מנת להמשיך ולקבל הטבות והמועמדים השונים טוענים לא מובן מדוע לא לפרסם את התוצאות כפי שהיה נהוג במערכות הבחירות הקודמות, עם סיום ספירת כל קלפי.

כך למשל, באחת הרשויות בה רבים מספרים שכבר העידו בחקירה המתנהלת נגד גורם בכיר מאוד ברשות כי המנהיג המקומי בה, כבר הודיעו מספר מועמדים כי בכוונתם ללות את הקלפיות עד לרגע הספירה על מנת למנוע זיופים בבחירות.

גורם שנחשף למידע הבוקר טען: " לא מובן איך עושים דבר כזה ואת מי זה אמור לשרת. אם רוצים לספור את המעטפות הכפולות של החיילים, הרופאים או מטופלים בבתי חולים או כל גורם אחר זה לא אמור למנוע את הפרסום של תוצאות ההצבעה של האזרחים.  איך יחליטו מה עושים עם הקלפיות או התוצאות עד זמן הפרסום? מדובר כאן בשעות חשובות ביותר של ספירת קולות ולמעשה אומרים לנו שזה לא יהיה נגיש לכולם ואסור שזה יקרה. חשוב להתנהל בשקיפות".

בחירות תוצאות אמת משרד הפנים, השנה זה לא יהיה? צילום מסך מדף הבחירות באתר
בחירות תוצאות אמת משרד הפנים, השנה זה לא יהיה? צילום מסך מדף הבחירות באתר

בוחרים ביחד: פעילות מיוחדת ליום הבחירות בספארי

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן