טרמיטים בארונות מטבח סימנים לזיהוי ודרכי מניעה

קרדיט תמונה יח"צ

זיהיתם סימני טרמיטים בארונות מטבח ואתם לא יודעים מה לעשות ? במאמר הבא ליאור זליקובסקי מדביר מוסמך יסביר איך הורגים טרמיטים במטבח ואיך אפשר לפתור את הבעיה לתמיד .

הסימנים לכך שיש לכם טרמיטים בארונות מטבח

לטרמיטים יכולים להיות מספר סימנים המעידים על הפעילות שלהם. בדרך כלל מגלים שיש טרמיטים בבית רק לאחר זמן רב של כמה חודשים מהסיבה שכל הפעילות שלהם בדרך כלל סמויה לעין ומתקיימת ממש מתחת לאף שלנו בתוך האדמה או בארון .

סימני כנפיים : בדרך כלל בגשמים הראשונים או בגשמים האחרונים בסתיו קוראת תופעה שנקראת "מעוף כלולות" שבו הפריטים המכונפים של הטרמיטים בעלי אבריה הרבייה יוצאים לחיפוש בן זוג בתעופה מעגלית בכל האזורים ולאחר ששני בני זוג מוצאים אחד את השני הם מתעופפים ומתחילים לבנות את הקן והממלכה שלהם כמלך ומלכה . אז לאחר מעוף הכלולות כל הפרטים משילים מעצמם את  הכנפיים ולכן סימני כנפיים בארון זה סימן מובהק לטרמיטים .

תעלות בוץ : טרמיטים אוהבים סביבה לחה ועץ, ארונות מטבח זה סביבה מאוד נוחה עבורך אך הפעילות הרבה במטבח מצריכה מהטרמיטים לבנות תעלות חומות שבתוכם הם נעים ממקום למקום כדי להישמר מתנאי חוץ ואויבים טבעיים .
טרמיטים חיים : טרמיטים הם חרקים לבנים בצורות שונות כי יש מספר תפקידים כמו פועלים , זכרים מלכה וכו' חלקם עם כנפיים וחלקם לא בדרך כלל יצאו ישירות מהארון במטבח או מהקיר או מתוך תעלה חומה אז זיהיתם טרמיטים ואכן עכשיו עוברים לשלב הטיפול .

הדברה לטרמיטים במטבח

ההדברה לטרמיטים יכולה להתבצע באמצעות שלושה טיפולים שונים , לכל בעיית טרמיטים מתאימה פתרון שונה .
פתרון באמצעות ג'ל :
מריחת ג'ל מקצועי המכיל בתוכו  0.01% פיפרוניל עם חומרי משיכה ומזון השלמה שמטרתו שהפועלים יקחו את הטיפות הג'ל למלכה וירעילו את כל הקן .

פתרון באמצעות שיטת הקידוחים :
המדביר מבצע קידוחים זעירים בקוטר 3-4 מ"מ בקרקע ומחדיר חומר מסוג Imidacloprid וכך יוצרים מעטפת של חומר פעיל מסביב לכל המטבח עד לקטילה של המלכה והקן .
ההדברה מתבצעת על ידי מדביר מקצועי ללא סכנה לבני אדם או בע"ח , החומר מאושר על ידי משרד להגנת הסביבה וללא נזק משני לצנרות הבית .

פתרון לטרמיטים במטבח באמצעות מערכת נמסיס :

בשנים האחרונות מספר חברות הדברה התחילו לעבוד עם שיטה חדשה בשם נמסיס שהגיע אלינו מספרד ובשיטה זאת יש שימוש מופחת בחומרי הדברה נוזליים ופחות נזקים לבנה הבית כמו בקידוחים .
בשית הנמסיס המדביר מתקין על תעלת הבוץ של הטרמיטים ממש על מוקד הפעילות שלהם קופסא מיוחדת שמכילה בתוכה כלורופלוזורון 0.1 ובנוסף חומרי משיכה המכילים צלולוזה .
הפועלים לוקחים את הגרגירים שבקופסא למלכה ותוך מספר שבועות כל האוכלוסיה מחוסלת ואז אפשר להסיר את הקופסא מהארון במטבח .

קרדיט תמונה יח"צ

לסיכום על טרמיטים בארונות מטבח

כאשר מגלים טרמיטים במטבח זה יכול לגרום לנזק מאוד משמעותי ועד הריסה של המטבח לגמרי. חשוב מאוד לפנות לחברת הדברה מקצועית בעלת וותק וניסיון בתחום כנגד הדברת טרמיטים .
כל שיטה מתאימה לסיטואציה אחרת ורק מדביר מקצועי עם ניסיון ידע בדיוק איזה שיטה עדיפה עבורכם לפתרון של הטרמיטים לצמיתות .

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן