המדדים מוכיחים: חזרה לשגרה בעסקים במרכז הארץ

שטרות כסף, צילום ארכיון, דוברות משטרת ישראל

נתוני שבא – הפעילות העסקית בערים המרכזיות בישראל: בשבועיים הראשונים של ינואר שמרו הערים בשפלה, במרכז ובשרון על נתוני הוצאות המעידים על חזרה לשגרה והפעילות העסקית בהן אף היתה מעל הממוצע טרום המלחמה.

הירידה בפעילות העסקית בקריית שמונה גבוהה מאשר בעיר שדרות, אילת ממשיכה לסבול מירידה בהוצאות של יותר מ-30% וגם ת״א עדיין מתקשה לחזור לשגרה בשבוע ה-14 של המלחמה.

חברת שבא, מפתחת ומנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, מפרסמת את נתוני ההוצאות בערים מרכזיות בדרום, בצפון, במרכז ובשפלה בישראל במהלך מלחמת ״חרבות ברזל״.

הנתונים הגיאוגרפיים של הפעילות העסקית מצביעים על כך שהעיר קריית שמונה הינה הישוב העירוני עם הפגיעה הקשה ביותר בפעילות העסקית עם 75% ירידה בהוצאות בשבוע ה-14 של המלחמה, בין ה-7 עד 13 בינואר, לעומת זאת העיר שדרות רושמת התאוששות קלה ובשבועיים הראשונים של ינואר היקף הירידה בהוצאות בה עומד על כ-60% לעומת שבוע ממוצע לפני המלחמה.

שטרות כסף, צילום ארכיון, דוברות משטרת ישראל
אילוסטרציה, שטרות כסף. צילום ארכיון: דוברות משטרת ישראל

אילת ספגה גם היא פגיעה כלכלית משמעותית וגם בשבוע ה-14 היא עומדת על ירידה של 32% בהוצאות בכרטיסי אשראי בעיר לעומת הנתון הממוצע טרום המלחמה. עיר תיירות נוספת שסובלת מהוצאות נמוכות היא טבריה עם ירידה של כ-20%.

ת״א ממשיכה להיות העיר היחידה באזור המרכז, השרון והשפלה עם הוצאות נמוכות מהממוצע והיא רשמה בשבועיים הראשונים של ינואר ירידה בפעילות של כ-7%.

לדברי טלי הולנברג, סמנכ״לית שיווק, פיתוח עסקי ומכירות של שבא: ״ניתוח ההוצאות על בסיס גיאוגרפי מאפשר להבין כי החזרה לשגרה פיננסית עדיין איטית והיא תלויה במרכיבים רבים כמו חזרת תושבים, פתיחת עסקים, שחרור כוחות המילואים מהלחימה, פתיחת מוסדות החינוך ושנת הלימודים האקדמית, הפגיעה בתיירות חוץ ופנים, וחזרת עובדים לעבודה מהמשרדים.

״לכן, הפעילות העסקית שחזרה לממוצעים טרום המלחמה מתמקדת בעיקר באזור המרכז, השרון והשפלה. בערי התיירות, ובישובים בצפון ובדרום עדיין קיימת ירידה בהוצאות בהיקף משמעותי״.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן