דורש מה שאין לו – בכיר מועצת יש"ע לשעבר: "דרושה צניעות בציונות הדתית"

צילום: באדיבות 'מקור ראשון'

השבוע במוסף 'דיוקן' של 'מקור ראשון' | פנחס ולרשטיין: "לא דוסים ישקמו את הקיבוצים, דרושה קצת ענווה בציונות הדתית".

באנר דק יד לאחים

בכיר מועצת יש"ע לשעבר התגייס לסייע לחבריו הוותיקים מעוטף עזה לשקם את היישובים שנפגעו במתקפת חמאס ולשוב לבתיהם. בראיון לכתבת מקור ראשון איילת כהנא הוא מתייחס לשאיפה לחזור לגוש קטיף: "רק כשהחברה הישראלית תחשוב שזה נכון. לא בגלל העוול שנעשה לנו".

עתיד העוטף: "מבחינה ביטחונית צריך לוודא שהמצב ברצועת עזה לא יחזור למה שהיה" ולחשבון הנפש ביום שאחרי: ”אסור להגיד 'אמרנו לכם'. זה אף פעם לא עוזר".

על שיקום יישובי עוטף עזה: "הייתי בשטח, ואני אומר לך באחריות שאפשר לשקם בקלות אפילו את הקיבוצים הפגועים ביותר. עלינו לשאת אותם על כפיים ולשדר להם שעם ישראל נמצא שם עבורם. זו המשימה הלאומית. ולא דוסים ישקמו את הקיבוצים. התנועה הקיבוצית תעשה זאת".

באנר עבה יד לאחים
צילום: אריק סולטן, 'מקור ראשון'
צילום: אריק סולטן, 'מקור ראשון'

”אני אבין אם רבים מתושבי הקיבוצים לא ירצו לחזור, אבל דרושה קצת ענווה בציונות הדתית. אני אומר לך מתוך שכנוע מלא שהתנועה הקיבוצית מסוגלת להתמודד עם המשימה של לחזור לעוטף ולמלא אותו בתושבים".

על הקריאות לחזור לגוש קטיף: ”זה בדיוק כמו הקריאות שעוררו אצלנו כעס על כוח קפלן ועל כל גורם משמאל שקורע את החברה. קריאה לחזור לגוש קטיף בלא הסכמה זה בדיוק אותו דבר.

יש לנו צלקת, והדרישה שלנו קיימת. ברור שלא היה רוב לא לאוסלו ולא לעקירת היישובים, אלא רוב מאולץ שהוא קטן יותר ממה שהיה לרפורמה המשפטית. אבל התפקיד שלנו כעת הוא לאחד את החברה הישראלית, ולכן מבחינתי זה לא רלוונטי. האם להקים שם יישובים? רק כשהחברה הישראלית תחשוב שזה נכון. לא בגלל העוול שנעשה לנו".

על היום שאחרי: "בשלב ראשון כל האחריות ברצועת עזה חייבת להיות על מדינת ישראל, כולל האחריות האזרחית, עד שיימצא פתרון טוב למצב שם, לטעמנו. וגם אחר כך, מבחינה ביטחונית צריך לוודא שהמצב ברצועת עזה לא יחזור למה שהיה.

אסור להגיד 'אמרנו לכם'. מי שעושה זאת, עובד מהאגו של עצמו. זה אף פעם לא עוזר, זה לא משכנע. גם לא תפקידנו לתאר את חלקו של זרם החינוך הממלכתי־דתי בנשיאת האלונקה בקרב הזה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן