מכונת קפה אוטומטית או ידנית? מספר עובדות שיעזרו לכם לבחור

קרדיט לתמונה Freepik

חובבי האספרסו והקפה ההפוך שבנינו יכולים להעלות (ובצדק) את השאלה איזו מכונת קפה הכי מתאימה להם. היום אפשר למצוא מכונות רבות אשר מתאימות לבית ולמשרד וניתן לחלק אותן בין מכונות קפה אוטומטיות וידניות. אז מהם ההבדלים בניהם ואיך נוכל לעשות את הבחירה הנכונה לנו? לשם כך עלינו לעבור על מספר עובדות.

קפה טוב הוא תוצאה של פולי קפה משובחים וטריים אשר נכנסים למכונת קפה שיודעת לתת את הטעם שאנחנו כל כך אוהבים פעם אחר פעם. בין אם אנחנו מחפשים אחר המכונה האופטימלית לקפה לפתוח איתו את הבוקר או לקחת איתנו לדרך, ההשקעה הקרובה שלנו יכולה להיות בול מה שנכון לנו והיא יכולה להיות השקעה לטווח הארוך. כדי לעשות סדר בכל המכונות, להבין את ההבדלים בין המכונות האוטומטיות והידניות ולהבין מה הכי מתאים לנו, פנינו לשוחח עם חברת קרמה+  לשיחה מרתקת על המשקה הכי אהוב, הקפה.

ההבדל בין מכונת קפה אוטומטית ומכונה ידנית

את מכונות הקפה אפשר לחלק באופן גס בין מכונות אוטומטיות לידניות. האוטומטיות עושות עבורנו את כל העבודה בלחיצת כפתור. כל שעלינו לעשות הוא לשים את פולי הקפה הקלויים האהובים עלינו, מים ואם נרצה קפה הפוך גם חלק במכל המתאים, ללחוץ על קפה ותוך רגעים ספורים החלל יתמלא בארומת קפה מתקתקה-מרירה ונוכל ליהנות מקפה שאנחנו כבר מכירים את טעמו.

המכונה הידנית דורשת התערבות שלנו כשהיא מציעה פעולה ״קלאסית״ יותר אשר במידה מסוימת יכולה להזכיר לנו את בית הקפה (רק שאנחנו אלו שעושים את העבודה בעצמנו). עלינו לטחון את פולי הקפה במטחנה, לשים את הקפה הטחון הטרי בכמות המתאימה לנו בבוכנה ולהפעיל את המכונה בדיוק בטמפרטורה הנכונה. בשיטה זו אנו עובדים יותר אך שולטים בתוצאה בדיוק רב.

עובדות על מכונות הקפה שיעזרו לנו לבצע את הבחירה המתאימה

על פניו נשמע שההבדלים פשוטים אך כדי להחליט באיזו מכונה כדאי לנו להשקיע כדאי שנבחן את העובדות הבאות:

  • איכות האספרסו אנחנו יכולים לקבל את אותה כוס אספרסו בדיוק רב במכונת הקפה האוטומטית. מכונות רבות מאפשרות לנו לבצע כוונון ראשוני ולאחריו נוכל לקבל את אותה מידה של מים וקפה בלחיצת כפתור (כשנוכל לבצע כיוונון מחדש). אלו מאיתנו שרוצים חיים פשוטים ולא מעוניינים להתעסק בהכנת הקפה, ימצאו כי המכונה האוטומטית נותנת להם מענה מדויק.

לעומת המכונה האוטומטית, המכונה הידנית מציעה לנו משקה אספרסו יוצא דופן כשאנחנו שולטים במדויק בטמפרטורה, בכמות הקפה שאנחנו שמים וברמת הטחינה של הפולים. אלו מאיתנו שרואים בהכנת קפה אומנות לא יוותרו על האיכות המתקבל בהכנה עצמית. במכונה הידנית גם ההקצפה נשלטת בדיוק רב יותר כולל הגעה לטמפרטורה הרצויה.

מסקנה – אלו מאיתנו שרוצים קפה משובח בנוחות של לחיצת כפתור צריכים לבחור במכונה אוטומטית אך אלו שרוצים לשלוט בכל שלב בתהליך לא יכולים לוותר על מכונה ידנית.

  • תחזוקת המכונה מכונת אספרסו אוטומטית מעניקה לנו לא רק קפה בלחיצת כפתור אלא מציעה ניקוי קל כשפעמים רבות אפשר לשים את החלקים השונים במדיח. כל שיש לדאוג הוא לרוקן את המים העודפים, למלא מכל החלב (לאלו מאיתנו שרוצים ליהנות מקפה הפוך) ולנקות אותו בקלות.

המכונה הידנית דורשת מאיתנו יותר פעולות תחזוקה בכל פעם שאנחנו מכינים קפה. עלינו לנקות את כל החלקים ולדאוג לייבוש מוחלט שלהם בטרם נכין את כוס הקפה הבאה.

מסקנה – המכונה האוטומטית מתאימה לאלו מאיתנו שרוצים קפה בקלות ובמינימום תחזוקה, תתאים מכונת קפה אוטומטית.

  • עיצוב וגודל – מכונות הקפה האוטומטיות יהיו בדרך כלל קומפקטיות מאלו הידניות. כמו כן הם יציעו בדרך כלל עיצוב פלסטי יותר אם כי אפשר למצוא מכונות מרשימות בשלל צבעים וצורות. מכונות אוטומטיות רבות מגיעות היום עם מסך הפעלה ומופעלות בלחיצת כפתור אחת.

המכונות הידניות נוטות להיות גדולות יותר והעיצוב שלהן בדרך כלל מרשים עם נגיעות וינטאג׳. אלו אשר מחפשים את המראה הקלאסי ורוצים ליהנות מחוויית קפה מרגשת גם אם הדבר אומר שהמכונה תתפוס יותר מקום על השיש, ימצאו כי המכונה הידנית מתאימה להם יותר.

מסקנה – אלו מאיתנו אשר מתייחסים לקפה כחוויה לאווירה ביתית מושלמת , שרוצים ליהנות לא רק מהטעם המשובח אלא גם ממראה המכונה, ימצאו כי המכונה הידנית נותנת להם מענה מדויק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן